Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-08 20:57
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik weet niet meer waar ik de informatie moet zoeken en met welke zoektermen ben er al een maand mee bezig.

Omdat het een windows 10 probleem is heb ik het hier geplaatst. Het kan zijn dat het ergens anders thuis hoort dan hoor ik dat graag.

Ik heb nu 3 jaar een Terratec Grabster AV350MX. Sinds een half jaar heb ik problemen als ik hem wil gebruiken. Door het overlijden van mijn schoonvader er niet veel aan kunnen doen. Maar nu het normale leven weer begint wil ik weer verder oude video’s digitaliseren voor een vriend.
Van het voorjaar had ik eerst het probleem dat het geluid niet werd opgenomen afgespeeld. Beeld werd wel opgenomen.
Een maand geleden heb ik een clean install gedaan en vanaf dat moment heb ik bij de USB controllers staan:

Onbekend USB-apparaat (poort opnieuw instellen is mislukt)
En kan ik er helemaal niks meer mee.

De onderdelen die ik heb in mijn pc zijn:
Asus Z77 Sabertooth
I5 3570K
16 GB Ram
Samsung SSD 830 256 GB
Diverse harde schijven.
Windows 10 PRO 64 bit 1703
Wat ik gevonden heb is het volgende.
Vanaf Windows 10 1607 word bij de pro versie die ik heb niet ondertekende drivers meer ondersteund. Kan alleen die pagina niet meer terug vinden.
Ik heb alle drivers bijgewerkt met de laatste versie van de website van terratec.
Heb de drivers gede-installeerd en de drivers van 2014 geïnstalleerd welke wel ondertekend waren. Maar ook met deze driver lukt het niet om de poort opnieuw in te stellen.

Omdat mijn moederbord VM ondersteunt heb ik geprobeerd om een windows 7 te installeren als een vm. Dat lukt wel. Alleen nog meer niet geïnstalleerde drivers en het duurt ontzettend lang om alle updates te installeren. Ben er sinds vrijdagnacht mee bezig. De drivers voor de audio worden niet geinstalleerd.

Nu heb ik twee vragen, die ik niet kan vinden via google. Denk door het verkeerd gebruik van zoektermen.
Klopt het dat vanaf versie 1607 enkel ondertekende drivers gebruikt kunnen worden. Ik kan namelijk ze wel gewoon installeren als ik zeg dat ik de drivers vertrouw.
Als ik een windows 10 home zou gebruiken heb ik dit probleem dan ook? Dan zou ik het kunnen oplossen door Windows 10 home licentie te kopen en die op mijn pc te zetten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:27

Brahiewahiewa

boelkloedig

je zoekt deze?
'k Zou Terratec op de hoogte brengen van dit artikel; 't ziet er niet uit alsof het heel veel werk is voor ze
Een overstap naar Win10 home gaat je iig niet helpen
Wat je nog kunt proberen is safe boot uitschakelen, staat in het artikel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-08 20:57
Top dank je. zat maar in een kringetje te zoeken.

Zal er vanavond rustig gaan uitproberen. Zag niet meer waar (hoe welke) zoektermen ik moest gebruiken

Heb net safe boot uitgeschakeld. Maar ik krijg nog steeds de melding dat de usb-driver een fout veroorzaakt.
Zal het vanavond nogmaals proberen.

Zal de driver en alles wat er bij hoort deïnstalleren en opnieuw installeren.
Zal ook jou advies doen en Terratec vragen of ze de driver kunnen laten aanpassen.

Nu het lezen van het artikel begrijp ik ook waarom ik ineens last van het probleem kreeg. Voor de update van 1607 had ik alles al geïnstalleerd en werkte alles goed. Na de update ook. Daarna heb ik een clean install gedaan en toen werkte het dus niet meer zoals het artikel ook beschrijft.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True