Kleine serverbehuizing met 4x2.5 en 2x3.5inch schijven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Mijn vraag
Ik heb momenteel een server in de meterkast staan met als behuizing een Fractal Design Define Mini. Deze had ik in gebruik omdat er 6 schijven in hangen en 1 ssd. Momenteel ben ik veel schijven aan het vervangen naar 2,5 inch exemplaren. Daarbij komt dat ik over een tijdje ook naar een nieuw mobo en toebehoren wil. Kunnen jullie mij adviseren in een goede case en dan vooral een kleinere die vanaf 1 kant bereikbaar is.

Relevante hardware die erin moet passen:
  • Mini ITX mobo met stille processorkoeler (micro ATX tips zijn ook welkom)
  • Voeding (al is hierin wel wat anders te regelen)
  • 2x 3.5 inch drive (Deze worden op termijn ook vervangen)
  • 4x 2.5 inch drive 15mm
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles natuurlijk maar vaak zijn de kastjes dan toch weer moeilijk om HDD's in te bouwen. In de Define Mini zijn de schijven makkelijk te bereiken vanaf de zelfde kant als het moederbord. Selecteren in de pricewatch gaat ook best aardig, maar dan is het elke keer weer door klikken naar plaatjes waar je het inbouwen net niet goed kan zien.

Ik ben benieuwd naar jullie tips over kleine serverkastjes _/-\o_

Beste antwoord (via boppos op 17-07-2017 10:36)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart is een aardige optie denk ik, stil degelijk en genoeg ruimte voor schijven. de Bitfenix Phenom is namelijk alles behalve klein.
wil je meer ruimte kun je voor de 804 gaan; net als de 304 alles bereikbaar vanaf 1 kant, alleen hier de achterkant ipv de bovenkant.

Als je echt anders wilt zou je een rack server case kunnen nemen, misschien niet de kleinste optie; al laten deze zich over het algemeen wel makkelijker wegwerken. Hierbij zou je ook kunnen nadenken om een goedkopere 2ehands case te kopen via MP/V&A om vervolgens de boel over te zetten, aangezien de cases nieuw nogal prijzig zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart is een aardige optie denk ik, stil degelijk en genoeg ruimte voor schijven. de Bitfenix Phenom is namelijk alles behalve klein.
wil je meer ruimte kun je voor de 804 gaan; net als de 304 alles bereikbaar vanaf 1 kant, alleen hier de achterkant ipv de bovenkant.

Als je echt anders wilt zou je een rack server case kunnen nemen, misschien niet de kleinste optie; al laten deze zich over het algemeen wel makkelijker wegwerken. Hierbij zou je ook kunnen nadenken om een goedkopere 2ehands case te kopen via MP/V&A om vervolgens de boel over te zetten, aangezien de cases nieuw nogal prijzig zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Serverkastjes bestaan niet :)

Misschien domme vraag maar wat doe je met die machine in de meterkast? Is een NAS niet handiger en iets als een Rpi of BRIX ervoor hangen om bepaalde services aan de omgeving te voorzien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:04:
Serverkastjes bestaan niet :)

Misschien domme vraag maar wat doe je met die machine in de meterkast? Is een NAS niet handiger en iets als een Rpi of BRIX ervoor hangen om bepaalde services aan de omgeving te voorzien?
Het is een Windows server en er draait van alles op en dit is in de loop der jaren wel vaker veranderd. Momenteel draait er het volgende op:
  • Natuurlijk mijn centrale opslag zoals een NAS
  • TV streaming server (2 dvb-c usb sticks)
  • slave domoticz app voor het uitlezen van de P1 poort in de meterkast
  • Sickbeard, Couchpotato, sabnzbd, ect
  • Automatische ofsite backup van een gedeelte van het systeem naar een vriend van mij
  • Simpele website die bijna nooit bezocht wordt (alleen voor mij toegankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
NLBUURMAN schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:02:

Thanx voor de tips!
Toch nog wat vragen:
Zijn de schijfslots in de Node 304 (of 804) allemaal 3,5 inch?
Zijn er ook ondiepe rackcases of is dat allemaal standaard een bepaalde diepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
Met veel plezier maak ik gebruik van de onderstaande kast

pricewatch: Chenbro SR30169

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/157356/7/chenbro-sr30169.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_800_800/AAEAAQAAAAAAAAJNAAAAJGU3NzdlZGNhLWZhYmEtNGUxYi04YjgxLWVhNjE0ZDZlYTQyZA.png

En dan kan je brackets plaatsen in de 3,5 inch drive bay's.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtremer op 17-07-2017 20:04 . Reden: Typo en URL fout ]

Pagina: 1