Sony str dn1080 vs onyko tx rz 810

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Aangezien mijn huidige receiver zal verhuizen naar de 2e slaapkamer, komt er een nieuwe in de living.
Ik heb interesse in de sony str dn 1080 die ik momenteel voor 575 euro kan kopen. De reden voor de sony is zeer simpel, ik heb nu de sony str dn 1070 die naar de 2e kamer zal verhuizen en daar ben ik wel tevreden van.

Toevallig kwam ik op 2dehands.be de onkyo tegen en deze kan ik voor ongeveer 475-500 euro kopen. Is slechts 8 maanden oud.
De onkyo heeft wat meer vermorgen maar aangezien de receiver gebruikt wordt om klipsch speakers aan te sturen, is dit niet super relevant denk ik dan.

Wat denken de kenners ? Een nieuw model van sony of een model van 2016 van onkyo?

Alvast bedankt voor jullie input !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als https://tweakers.net/pricewatch/compare/751439;559185/ klopt, is de Onkyo op een aantal vlakken zelfs minder goed dan de Sony.

Maar gezien de summiere topicstart, lees ik 0 requirements aan een receiver dus het is mij om het even welke je koopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Beste, inderdaad weinig requirements aangezien beide receivers dezelfde snufjes hebben in mijn ogen.
Klankkwaliteit is voor mij het belangrijkste eerlijk gezegd, de rest is bijzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

niniansix schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:44:
Beste, inderdaad weinig requirements aangezien beide receivers dezelfde snufjes hebben in mijn ogen.
Klankkwaliteit is voor mij het belangrijkste eerlijk gezegd, de rest is bijzaak...
Andere HDMI-versies
Andere ondersteunde codecs
Andere ondersteunde WiFi
Andere BlueTooth
Andere RMS
etc.

Tja, ik vraag me dan wel af wat je precies wel zoekt in een receiver. Geluid kunnen ze allemaal maar wederom post je niet
a) wat je wil aansluiten
b) met welke kabels
c) hoe future-proof je wil zijn
d) etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Beste Max3400,

Ik heb volgende speakers : Klipsch RS62 rears, RC62 center & RF82 front speakers. Momenteel heb ik een UHD televisie dus het is wel een noodzaak dat mijn receiver dit signaal ondersteund (toekomst).

Voor de rest speelt het niet echt een rol welke wifi & bluetooth m'n nieuwe receiver zal ondersteunen aangezien dit voor mij geen prioriteit is (bluetooth gebruik ik zelden op m'n receiver want heb een luxman stereo set).

Indien andere merken nog te overwegen vallen, graag een seintje :) Marantz heb ik in het verleden gehad maar miste voor mij toen wat dynamiek. Mijn budget is max 650 euro.

Thx!

Mvg
Ninian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
niniansix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:02:
Beste Max3400,

Ik heb volgende speakers : Klipsch RS62 rears, RC62 center & RF82 front speakers. Momenteel heb ik een UHD televisie dus het is wel een noodzaak dat mijn receiver dit signaal ondersteund (toekomst).

Voor de rest speelt het niet echt een rol welke wifi & bluetooth m'n nieuwe receiver zal ondersteunen aangezien dit voor mij geen prioriteit is (bluetooth gebruik ik zelden op m'n receiver want heb een luxman stereo set).

Indien andere merken nog te overwegen vallen, graag een seintje :) Marantz heb ik in het verleden gehad maar miste voor mij toen wat dynamiek. Mijn budget is max 650 euro.

Thx!

Mvg
Ninian
Denon X2400H bij platte tv voor 575 euro te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Graag wat meer onderbouw waarom ik de denon moet nemen.
Btw ik zie hem wel niet voor de prijs van 575 staan op platte tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
niniansix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:52:
Graag wat meer onderbouw waarom ik de denon moet nemen.
Btw ik zie hem wel niet voor de prijs van 575 staan op platte tv :)
onderhandelen, ik kon hem krijgen voor 575 euro. je vroeg alleen of er nog andere receivers waren, je zult toch zelf moeten gaan luisteren/kijken. maar 575 heb ik gekregen via de mail.. maar ik wacht nog even wat de X3400H gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Nu heb ik eventjes alles laten bezinken en eens contact opgenomen met hificorner..
Daar raden ze mij een denon AVR X3300 aan..

Is dit een goeie keuze/verbetering tov een sony receiver?
Zowel sony & denon krijgen lovende reviews...
Pagina: 1