Zorgen maken om deze foutcode?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Beste,
Zojuist wilde ik mijn iMac late 2012 opstarten maar kreeg gelijk een foutmelding wanneer de Apple logo opkwam. Met een PRAM reset heb ik het daarna weer aangekregen.
Maar moet ik me hierover zorgen maken?

Ik heb gelijk allemaal back-ups geupdate, dus dat is het probleem niet.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/70ks3t.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Krijg je die kernel panics structureel of was het eenmalig?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Tot nu toe was het eenmalig. Maar in het verre verleden wel eens problemen gehad met de HDD, deze toen vervangen voor een SSD. Sindsdien niets meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:01
Je zou voor de zekerheid een keer AHT kunnen laten lopen (lange test) en kijken of daar errors uit komen. Dit kun je starten door na het aanzetten de D knop ingedrukt te houden, zo kwam er onlangs bij mij uit dat ik een defecte RAM module in mijn iMac had zitten, wat ook dit soort schermen tevoorschijn toverde.

[ Voor 8% gewijzigd door livranca op 17-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kx22 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:03:
Tot nu toe was het eenmalig.
Dit is wat vroeger nog wel eens een null-pointer exception genoemd werd. Een page fault op adres 0x0[..]000 betekent dat een pointer leeg was, in plaats van dat 'ie een waarde bevatte, en dus probeerde je geheugen op adres nul te overschrijven.

Als ik het goed zie een seconde of veertien na het starten van je kernel, dus tijdens het laden van de drivers van je hardware.

Bewaar ook een oudere backup. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen die een backup hebben enkel een backup hebben waarin hun data al corrupt is. Één backup is nauwelijks minder slecht als géén backup. Laatst nog meegemaakt dat een klant waarvan ik een hoop backups heb een restore wilde van data die ik al niet meer heb. Ik bewaar de laatste zeven dagen, de laatste vier weken, en de laatste drie maanden en dan vraagt 'ie om de backup van April. Ja, die is net twee weken terug van de lijst verdwenen. Ik heb 3.4 petabyte aan backups maar net niet wat 'ie nodig heeft.

Als het eenmalig is: niet druk over maken. Waarschijnlijk is het bijna letterlijk een omgevallen bitje.

I don't like facts. They have a liberal bias.