Toon posts:

Grafische kaart onboard, te vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnkort een nieuwe pc kopen en ik heb een leuke gezien maar er staat bij,
grafische kaart: onboard
Kan ik dit bijvoorbeeld vervangen met een andere goeie kaart, zoals een geforce 2 ofzo.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

ja, in zo'n beetje alle gevallen wel.

Verwijderd

Jah tuurlijk, ofwel via je bios de onboard uitzetten ofwel gewoon dual screen en de geforce of master zetten.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
je moet even vragen of er ook een AGP-slot in zit. dan kan je er later nog elke kaart indrukken die je wilt hebben

als die er niet in zit kan je er alleen een PCI kaart indrukken en dat limiteerd je upgrade-mogelijkheden erg.

Verwijderd

Topicstarter
k, tnx

Verwijderd

Als je een voodoo kaart erbij hbet gezet, betekent dat dan dat ik een agp slot of een pci slot heb?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het kan vrijwel altijd, op een van de volgende manieren:

1) Automatisch (zodra er een kaart in een AGP/PCI slot gevonden wordt, wordt de onboard kaart uitgeschakeld).
2) In de BIOS moet de onboard kaart uitgeschakeld worden.
3) Op het moederbord moet de onboard kaart uitgeschakeld worden met een jumper of dipswitch.

Let er inderdaad wel op of deze PC een AGP slot heeft, want sommige moederborden met een onboard grafische kaart hebben niet zo'n slot. Dan zou je natuurlijk nog een PCI grafische kaart kunnen kopen, maar dan kun je niet de snelste kaarten erin stoppen, dan is het beste wat je kunt krijgen zo ongeveer een Voodoo3 3000PCI, een Matrox G450PCI of een TNT2 PCI kaartje...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ga ik ook doen, kan best als je een spelletje wilt spelen selecteer je gewoon niet je on-board maar bijv. je GeForce 2

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 13:50 schreef limoentje het volgende:

Let er inderdaad wel op of deze PC een AGP slot heeft, want sommige moederborden met een onboard grafische kaart hebben niet zo'n slot.
Dat was mij dus niet opgevallen dat er geen AGP slot op zit. 2 dgn gezocht naar een mooie AGP besteld, kom ik er 5 min later achter dat dat helamaal niet past....

[/quote]
Dan zou je natuurlijk nog een PCI grafische kaart kunnen kopen, maar dan kun je niet de snelste kaarten erin stoppen, dan is het beste wat je kunt krijgen zo ongeveer een Voodoo3 3000PCI, een Matrox G450PCI of een TNT2 PCI kaartje....
[/quote]

Bij http://www.calcom.nl heb je een Daytona GeForce 2 MX 32 MB PCI die heb ik ook besteld. f 200,- met TV-OUT!

hij staat alleen niet op de prijs lijst je moet ff bellen....

Verwijderd

En in windows lekker dual monitorreh :)

Winamp en icq msn op 2e schermpie, al het echte belangrijke op je gewone monitor.

Altijd lekker :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op zaterdag 07 juli 2001 14:11 schreef Jos_The_Boss het volgende:

[..]

Dat was mij dus niet opgevallen dat er geen AGP slot op zit. 2 dgn gezocht naar een mooie AGP besteld, kom ik er 5 min later achter dat dat helamaal niet past....

.
Dan zou je natuurlijk nog een PCI grafische kaart kunnen kopen, maar dan kun je niet de snelste kaarten erin stoppen, dan is het beste wat je kunt krijgen zo ongeveer een Voodoo3 3000PCI, een Matrox G450PCI of een TNT2 PCI kaartje....[/quote]

Bij http://www.calcom.nl heb je een Daytona GeForce 2 MX 32 MB PCI die heb ik ook besteld. f 200,- met TV-OUT!

[/quote]

Creative GeForce II MX PCI :D

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 14:13 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Creative GeForce II MX PCI :D
[/quote]

Maar die is 350,- en het gaat altijd nog om de chip :P 200,- pieken voor een GeForce 2 MX
http://www.palit.com.tw daytona!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb ik ook gehad....

Ik had een compact peecee :r

Me pc was nog wel goed want er zaten nog wel aardige spullen in....

AMD k6-2 450 MHZ
128 MB ram
seagate baracuda II 8.4 GB 5400 RPM
DVD-rom 4 x 32 x
En een ATI BAGGER RAGE PRO 8 MB :r :r

Affijn ik vond de pc nog wel goed, en was pas 1,5 jaar oud, maar er zat geen agp-slot meer in dus.... kon ik niet een video-kaart vervangen voor een goede AGP kaart..... en pci had ik geen zin in.... Dus nu heb ik dit peecee'tje hieronder.... ook zeer relaxed :9

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ah ik wist niet dat er GeForce2 kaarten met PCI aansluiting waren! Dacht dat PCI zo ongeveer ophield bij het eerder genoemde lijstje (V3, G450, TNT2, en heel misschien de GeForce1/GF256)...

* roelio ook weer wat wijzer geworden :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Als je een voodoo kaart erbij hbet gezet, betekent dat dan dat ik een agp slot of een pci slot heb?
Dat hangt er vanaf wat voor VooDoo het is. V1's, V2's, en V3's zijn allemaal PCI kaarten, de "V4" en V5 zijn er in zowel PCI als AGP uitvoering. Kijk anders 's ff op de doos waar die kaart inzat?

Verwijderd

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 07 juli 2001 17:34 schreef Nephilin het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat voor VooDoo het is. V1's, V2's, en V3's zijn allemaal PCI kaarten, de "V4" en V5 zijn er in zowel PCI als AGP uitvoering. Kijk anders 's ff op de doos waar die kaart inzat?
De v3 is er ook nog in AGP uitvoeringen, maar testen bleek dat het geen moer uitmaakt of je nou een v3 pci of agp had.
Pagina: 1