Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arshak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 00:04
Beste mede-tweakers!

Ik wil binnenkort het nieuwe Scrum Master examen bij Exin doen. Ik heb al een training gevolgd en keihard lopen leren. Nu kan ik echter nergens een proefexamen voor het Agile scrum master examen van Exin vinden. Iemand een idee waar ik verder nog zou kunnen zoeken? En heeft iemand nog ideeën hoe ik mijzelf nog beter zou kunnen voorbereiden op het examen?

Input en tips worden gewaardeerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf paar jaar terug PSM I van scrum.org gedaan (voordeel: verloopt niet, nadeel: moeilijker). De examenvragen daar komen uit een poole van vragen die steeds groter wordt. Geen idee waar Exin ze vandaan haalt maar zal ook zoiets zijn, die verzinnen ze vast niet zelf ;)
Doe proefexamens tot je er bij neervalt, leer de juiste antwoorden en ook de foute. Dan kom je er.
En uiteraard ook de stof beheersen maar dat spreekt voor zich.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:32
Heb zelf ook die van Scrum.org gedaan. Volgens mij is het, na het lezen van de manual en met een beetje logisch verstand, al erg goed te doen. Als je daarna nog wat proefexamens doet kan het haast niet meer fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RhyEdEr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 11:28
Er zijn wel wat oefenexamens te vinden met googelen. Ook op scrum.org staat een oefentoets met een aantal vragen. Deze gaf in ieder geval een redelijke indicatie van wat er op dat examen (PSM 1 van scrum.org) te verwachten was.

Lees verder de scrumguide een paar keer goed. http://www.scrumguides.org/index.html

Verder zijn er nog wel wat apps te downloaden met examens (Android in ieder geval), maar deze zijn niet altijd even betrouwbaar qua antwoorden.

Hoe dan ook, met een cursus, een paar oefenexamens en logisch nadenken kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arshak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 00:04
Bedankt voor jullie input! Ik ga wel de proefexamens van scrum.org oefenen tot ik er bij neer val.

Wel jammer dat ik nergens proefexamens van Exin zelf kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exin is een examen en opleidingsinstituut. Die geven stof en examens van anderen en maken vrij weinig zelf. Heb zelf die site van exin nog ff doorgespit, maar ook niet kunnen vinden.
Overigens kun je ook je examen bij scrum.org zelf doen. Kost inmiddels 150 USD zie ik, maar verloopt dus niet. Stukje pittiger ook denk ik (passing score 85% vs exin 65%, maar het wel waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1