Ik heb een Synology (2e hands, like new) gekocht op Amazon Prime Day, o.a. omdat de korting boven de 40% was en ik al langer keek naar iets als een DS3617xs, maar ik die nog iets te duur vond.
De server is alleen net iets te lawaaierig om op de werkkamer te hebben. Dat komt voornamelijk door de 2 fans in de PSU. De normale (4) fans zijn wel lager te zetten, maar de PSU fans volgens mij niet. 50dba is nog best wel flink.
Ik vroeg me af wat de opties zouden zijn:
Hebben jullie misschien nog suggesties? Ik denk het verplaatsen van de server naar de kelder, maar zou tips kunnen gebruiken.
De server is alleen net iets te lawaaierig om op de werkkamer te hebben. Dat komt voornamelijk door de 2 fans in de PSU. De normale (4) fans zijn wel lager te zetten, maar de PSU fans volgens mij niet. 50dba is nog best wel flink.
Ik vroeg me af wat de opties zouden zijn:
- De Synology in de kelder zetten, maar dan moet er een kabel gelegd worden, evt. nog 1 extra voor de SPF+-poort. Ik woon in een oud huis, maar er loopt een leiding naar de kelder met 2 stroomkabels erin waar nog wel iets van ruimte in zit.
- Een manier vinden om de fans in de PSU minder luidruchtig te maken, maar heb geen toegang tot de bios. De normale fans zijn wel te besturen door /usr/syno/etc/scemd.xml aan te passen. De fans van de PSU zijn erg rustig totdat de Synology eenmaal opgestart is, duurt zo'n 20 seconden.
- Een geluidvrij klein rack of kast aanschaffen, maar die heb ik niet kunnen vinden, behalve voor €1000+. Ik keek ook al naar oplossingen met antigeluid, maar die oplossingen leken nog meestal hypothetisch.
- Apparaat terugsturen en extra betalen voor een rustigere oplossing.
Hebben jullie misschien nog suggesties? Ik denk het verplaatsen van de server naar de kelder, maar zou tips kunnen gebruiken.