Ik heb al een tijdje een Sony DSLR(APS-C)* met een standard kitlens(18-55mm) maar ik heb gemerkt dat ik toch nog redelijk dichtbij het onderwerp moet staan mocht ik dat nog mooi in beeld hebben als ik ingezoomed ben.
Heb redelijk wat rond gezocht en ook wat (hands-on)reviews gekeken maar ik ben er toch niet helemaal uit.
Wat ik gevonden heb zijn de Tamron 70-300mm* en de Tamron 18-200mm*.
Nou vind ik met de eerste lens perfect op de wide spectrum maar juist een beetje too much op de zoom spectrum voor wat ik er mee wil doen. Bij de tweede lens is het juist andersom.
Nou ben ik wel meer geneigt naar de 70-300mm omdat die goedkoper is maar m'n budget is vrij hoog, 600 á 800 euro.(en merk maakt ook niet echt uit).
Dus om kort samen te vatten wat ik zoek is:
- Een zoomlens met een bereik van (het liefst) binnen 70 tot 200mm
- Geschikt voor een Sony-A mount met APS-C sensor
- Niet duurder dan 800 Euro max. (het liefst onder de 600 Euro)
- Mag ook een andere merk zijn ipv Tamron
Mochten jullie ook nog beter alternatieven hebben dan zou ik ze graag willen horen!
*Genoemde producten zijn gekoppeld
Heb redelijk wat rond gezocht en ook wat (hands-on)reviews gekeken maar ik ben er toch niet helemaal uit.
Wat ik gevonden heb zijn de Tamron 70-300mm* en de Tamron 18-200mm*.
Nou vind ik met de eerste lens perfect op de wide spectrum maar juist een beetje too much op de zoom spectrum voor wat ik er mee wil doen. Bij de tweede lens is het juist andersom.
Nou ben ik wel meer geneigt naar de 70-300mm omdat die goedkoper is maar m'n budget is vrij hoog, 600 á 800 euro.(en merk maakt ook niet echt uit).
Dus om kort samen te vatten wat ik zoek is:
- Een zoomlens met een bereik van (het liefst) binnen 70 tot 200mm
- Geschikt voor een Sony-A mount met APS-C sensor
- Niet duurder dan 800 Euro max. (het liefst onder de 600 Euro)
- Mag ook een andere merk zijn ipv Tamron
Mochten jullie ook nog beter alternatieven hebben dan zou ik ze graag willen horen!
*Genoemde producten zijn gekoppeld