Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mooie en goede pc kast. maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben lekker bezig met het sparen voor een nieuwe pc kast. ik heb laatst een waterkoeler gekocht voor mijn pc. maar deze handige harrie kwam erachter dat zijn koeler niet paste. dus moest de kast zn beetje slopen om de koeler erin te krijgen. ik ben wel zeer tevreden met de resultaten. maar mijn kast is daardoor niet echt mooi meer! daarom wil ik graag een nieuwe pc kast waar allest mooi in past.

ik heb zelf al een kast gevonden die ik erg mooi vond. dat was de NZXT S340 Elite

Verwijderd

Welke onderdelen komen erin? Van alles merk en type.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik erin ga plaatsen is/zijn de:

Moederbord
ASRock extream4 x79

Koeler
COOLER MASTER SEIDON 240V

voeding
Cooler Master G750M 750W ATX

Opslag
2 SSD
1HDD (grootste variant)

Videokaat
AMD R7 370 nitro sapphire

Als me meer wilt weten hoor ik het graag!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens bij Fractal Design, de afgelopen 5 jaar komen al mijn cases daar vandaan.

Verwijderd

Wat is het budget?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er niet heel veel meer aan uitgeven dan 150 euro

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Nzxt cases zien er altijd wel tof uit

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 22:55
Ik ben zelf fan van deze kast: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Niet alleen simpel zwart. Maar ook erg solide, inclusief geluidsdemping en fatsoenlijke stoffilters. Ook intern steekt alles goed en modulair in elkaar. Dus heb je bijvoorbeeld de HDD case niet nodig? Dan klik je deze er gewoon uit.

*sowieso

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 18:07

Simii

[u]bold[/u]

Dit is heel subjectief, iedereen zal een eigen voorkeur qua merk hebben.

Zelf vind ik de kasten van Phanteks altijd wel mooi! Zeker die met Tempered Glass.
Tempered Glass is nu ook erg populair. Helaas heeft, op het moment, Fractal Design hier nog geen van.

Voor small form factor ga ik tot nu toe nog voor Fractal Design. Erg veel keuze, en ook erg strak!

NZXT is ook vaak erg mooi! Ook vaker net 2ehands te vinden!

Cooler Master - Mastercase reeks is erg flexibel (heeft veel extra onderdelen die je kunt aanschaffen)

Het is handiger als je je eisen opnoemt en aan de hand van deze eisen gaat zoeken.
Mocht je een lijstje hebben dan kun je altijd nog vragen voor suggesties welke in die categorie vallen, dan kunnen denk ik meer mensen je helpen :)

cursief

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-11 09:06
DonJunior schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:26:
Ik ben zelf fan van deze kast: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Niet alleen simpel zwart. Maar ook erg solide, inclusief geluidsdemping en fatsoenlijke stoffilters. Ook intern steekt alles goed en modulair in elkaar. Dus heb je bijvoorbeeld de HDD case niet nodig? Dan klik je deze er gewoon uit.
Eens! Weet het niet zeker, maar ik geloof dat deze voor waterkoeling builds (custom, dat wel ) is gemaakt. pricewatch: Fractal Design Define S

Ook een windowed versie van, heb deze kast zelf en is fluisterstil. 2x ssd & 3x hdd opslagmogelijkheden.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
En jawel hoor, alweer vele adviezen mbt Fractal Design. Leuk natuurlijk, maar als je daar naar kijkt dan kan je ook niet om de Deep Silence Series van Nanoxia heen. Op zijn minst net zo goed en misschien zelfs wel beter.

Ik heb zelf de 5 Rev B en die bevalt meer dan uitstekend :)

=edit=
Ergens doet Fractal Design iets goed wat Nanoxia veel minder goed doet. In bijna elk casetopic komt Fractal Design wel voorbij als optie, maar Nanoxia hoor je bijna nooit iemand aanraden. Veel minder bekend denk ik om de een of andere vage reden. Ik ben er in elk geval uitermate content mee. En had die Fractal Designs ook op mijn shortlist staan destijds. :)

[ Voor 39% gewijzigd door vosss op 17-07-2017 19:25 ]

• DonJunior
@vosss Geen idee eigenlijk. Deze Fractal kast heb ik zelf in 2015 gekocht vanwege de geluidsdemping en moet bekennen dat ik nog niet van dat merk Nanoxia had gehoord. Had voorheen een andere kast maar die wil ik niemand aanraden.. die was niet fijn en vooral plastic (weet ook de naam niet meer)
Deze Define R5 voelt gewoon erg solide en is intern modulair. Ook kun je standaard 2 SSDs kwijt achter je moederbord waardoor, ik in mijn geval, de gehele HDD case eruit heb kunnen laten en dus helemaal een prima airflow heb.
Oh en plus, er zitten twee muisstille fans bij.. standaard.

*sowieso

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Ik heb zelf de Define S, erg goede kast voor als je geen 5,25" drive bays nodig hebt. Er is achter de backplate genoeg ruimte voor die paar schijven die jij erin wilt zetten. Ik heb er zelf 1 SSD in en 2 3,5" schijven.

Relatief stille, sobere maar erg solide kast zonder fratsen.

[ Voor 12% gewijzigd door EnigmaNL op 17-07-2017 22:13 ]

• vosss
@DonJunior De Nanoxia Deep Silence 5 Rev B. is ook erg solide en modulair. Die 2 SSD's achter de backplate lukt ook prima en de gehele HDD case kan er ook uit. En er zitten 3 muisstille fans bij. Standaard. Met een fancontroller. En ook prima geluidsdemping.

:)

• DonJunior
@vosss Ik zit net toevallig op de site te kijken van Nanoxia. Inderdaad een erg mooie kast.
pricewatch: Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B Zwart

Qua prijs zitten ze ook erg dicht bij elkaar..

*sowieso

• vosss
DonJunior schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:17:
@vosss Ik zit net toevallig op de site te kijken van Nanoxia. Inderdaad een erg mooie kast.
pricewatch: Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B Zwart

Qua prijs zitten ze ook erg dicht bij elkaar..
Jep, zeker daarom valt het me altijd op dat altijd de Fractal Design kasten aangeraden worden. Die van Nanoxia zijn minstens net zo goed en misschien zelfs wel beter.

Tevens issie 5 kilo zwaarder dan de jouwes en kan er met hdd case erin een iets langere videokaart erin. Met zonder hdd case is er ik geloof iets van ruim 45cm in :P

Dat was destijds geloof ik de doorslag bij mij omdat ik een 290X Vapor-X heb die echt maar net heel krap aan zou gaan passen op de mm nauwkeurig met veel te weinig speling om toch te kiezen voor de Nanoxia. Ben er nog altijd erg blij mee en als ik topics zie over kasten dan raad ik ze altijd aan :+

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. de "eisen" die ik graag zou willen met mijn kast is/zijn

Ik wil graag een strak design

Ik wil graag dat er een glazen plaat aan de zijkant zit,

dat natuurlijk alles erin past

en het liefst wit (maar dat kan vaak wel gekozen worden)

Verwijderd

Topicstarter
Fractal Design Focus G, dat lijkt mij ook een mooie kast. maar is het een beetje redelijke kwaliteit?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Als je nou even al je eisen in de Pricewatch zet hou je er er maar 25 over. Daar kan je toch wel uit kiezen? :/
categorie: Behuizingen

En dubbelposten is niet de bedoeling, trouwens.

De Fractal heeft maar ruimte voor 2 schijven, dus dat gaat niet werken. Het staat er wat onhandig. Het zal passen.
Two vibration dampened universal drive bays with support for6TB+ HDDs and 15mm SSDs, plus an additional 2.5" mount behind the motherboard tray

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 18-07-2017 11:38 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 18:07

Simii

[u]bold[/u]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:31:

Ik wil graag dat er een glazen plaat aan de zijkant zit,
Hierdoor valt de hele lijn van Fractal Design dus af ;)
Echt jammer dat ze nog geen Tempered Glass daar kennen...

Ik gok dat je als eis hebt dat er minimaal een 'window' in moet zitten?

cursief

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
@vosss Weinig mensen kennen Nanoxia, daarentegen is fractal design een bekend merk dat bovenaan ergens in de merkenlijst van de pricewatch staat en de Define S heeft die heel lang de meest bekeken kast op de site was. Even snel een review van de define s opzoeken en de meeste tweakers weten genoeg, tis namelijk een prima kast. Nanoxia daarentegen moet je bijna zoeken. Daarnaast heeft nanoxia 3 hele kasten met een window, fractal design heeft een windowed variant van iedere kast in de Define serie. Dat speelt ook mee.

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 19-07-2017 18:00 ]

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
De NZXT S340 Elite ik zeg doen prachtige kast heb hem zelf ook namelijk met veel tevredenheid al een half jaartje.

[ Voor 59% gewijzigd door JT888 op 19-07-2017 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat toch bij mijn keuze blijf, allemaal hartstikke bedankt voor het beantwoorden van deze topic!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:12
pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit

pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit

Maar heb zelf ook de NZXT in wit en alle onderdelen in het wit en dat bevalt prima.

• RubenByte
  • Laatst online: 19-11-2022
Fractal heeft op hun Instagram een soort teaser gezet voor iets met tempered glass, misschien het wachten waard? klik

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
RubenByte schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:25:
Fractal heeft op hun Instagram een soort teaser gezet voor iets met tempered glass, misschien het wachten waard? klik
Op de website van FD zie je al de Define C TG en Mini C TG staan.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:12
sorry overheen gekeken.

• RubenByte
  • Laatst online: 19-11-2022
Wekko306 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Op de website van FD zie je al de Define C TG en Mini C TG staan.
Cool! Ik ga eventjes kijken.... :)
Pagina: 1