De wereld van E-sports

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
9 juni 2017
video: De wereld van e-sports - Uit de hand gelopen spelletjes of topsport?
Ondanks de verder groeiende populariteit is e-sports altijd onderbelicht gebleven op Tweakers. Daar komt nu verandering in.
Hoe gaat het hiermee? in het filmpje gebruiken jullie o.a. starcraft 2 als voorbeeld maar ik lees er niks over. Meerdere "major" tournaments zijn inmiddels gespeeld (o.a. met Nederlanders erin) resultaat: 0,0 nieuws.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:14

Tweakjur

Redacteur
De reportage was voor ons inderdaad een beginpunt, maar niet in de zin van dat we vanaf daar niets van e-sports meer zouden missen. Verslag doen van toernooien/wedstrijden is vooralsnog niet het plan. In de eerste plaats zijn we bezig met een artikelenserie waarin we e-sports als geheel nog verder uitlichten. Dat wordt inhoudelijk dus vergelijkbaar met de videoreportage, maar dan uitgebreider en veelzijdiger. We hopen die serie later deze zomer online te kunnen brengen.

Daarna is het tijd voor de volgende stap. Wat die is, weet ik nog niet. Dat hangt ook af van hoe de reacties zijn op de artikelen, hoe vaak ze worden gelezen, et cetera. Populariteit van een artikel is niet allesbepalend voor onze keuzes, maar wel belangrijk. Als het geïnteresseerde publiek te klein is, is het voor ons niet de moeite waard om er meer en meer tijd in te steken, natuurlijk. Momenteel is er overigens genoeg aanleiding om te geloven dat het publiek er wel degelijk is, dus ik verwacht geen problemen, maar we gaan niet op de zaken vooruit lopen.

Het is dus best mogelijk dat er ooit wel toernooiverslagen en dergelijke op Tweakers gaan verschijnen, maar zo ver is het voorlopig nog niet.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)