"Geen signaal" op 1 van mijn 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-10 16:18

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo Allemaal. Ik zit met een heel apart probleem waar ik al uren mee bezig ben maar zelf niet uit kom. Ik heb altijd 2 schermen op mijn PC aangesloten gehad en dit werkte ook altijd, eentje met een HDMI kabel en 1tje met een DVI -> VGA converter en dan met VGA aangesloten op mijn scherm. Recent heb ik de kamer verbouwd en alles ook herplaatst. Nu probeer ik dus mijn 2e scherm aan te sluiten alleen pakt hij deze niet. Als ik de PC opnieuw opstart laat hij het splashscreen zien van mijn meoderbord (MSI) en dan het windows laadgedoetje (Het windows 10 vlaggetje met daaronder het laad rondje) hierna gaat het beeld over op mijn hoofdscherm en geeft het 2e scherm aan "Geen signaal". Na het inloggen blijft dit zo en ik krijg het niet voor me kaar om allebei de schermen te laten werken. Wel worden beide schermen weergegeven in de instellingen van Windows

Relevante software en hardware die ik gebruik

Systeem:
I5-4690K
8GB Ram
600 WATT PSU
GTX 960 4GB van MSI
Mobo: MSI H81M-E34

2x BenQ RL2455HM Schermen

Windows 10
NVIDIA Geforce Experience

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle drivers geupdate
In veilige modus opstarten, hierin deed alleen het 2e scherm het en deed het hoofdscherm het helemaal niet!
De driver verwijderen in veilige modus en dan opnieuw opstarten. Eerst start de PC op op het 2e scherm en na het installeren van de driver ging hij direct over na het 1e scherm
Met het programmaatje Guuru3D de driver verwijderd in veilig modus, precies hetzelfde resultaat als hierboven

Hoop dat jullie misschien een oplossing hebben want ik kom er echt niet meer uit...

Vriendelijke Groet,

Roy

Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
Die monitoren hebben 2 HDMI ingangen en je videokaart heeft 1 HDMI uitgang, 3 DP poorten en 1 DVI-D.

Probeer anders eens een DP naar HDMI adapter en plug een 2e HDMI kabel in je monitor.

VGA/D-Sub is zo 1997. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:18
Klassiek probleem bij de VGA D-Sub is dat als hij niet strak aangesloten kan worden/vervormd is, je hem ook makkelijk verkeerd om kan aansluiten. Dan duw je een van de pinnetjes de connector in, en daarna heb je ook geen beeld als je hem goed aansluit. Alle pinnen nog goed op dezelfde hoogte in je kabels??

En als je toch beeld hebt op je tweede scherm - dan is een driver probleem een mogelijke oorzaak..

[ Voor 14% gewijzigd door biomass op 16-07-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
Dat kan dus nooit biomass. Een VGA kabel kun je maar op 1 manier aansluiten, niet op z'n kop. De vorm van de VGA connector laat andersom plaatsen niet toe.

Succes om de kabel hierop andersom op te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/SVGA_port.jpg/300px-SVGA_port.jpg

Overigens, die Benq monitoren hebben ook gewoon een DVI-D aansluiting, waarom gebruik je die niet?

10x liever DVI dan VGA.
DVI = digitaal, VGA = analoog (en beperkt tot maximaal 1900x1200 dacht ik).

[ Voor 26% gewijzigd door Snowwie op 16-07-2017 23:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:18
Snowwie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:46:
Dat kan dus nooit biomass. Een VGA kabel kun je maar op 1 manier aansluiten, niet op z'n kop. De vorm van de VGA connector laat andersom plaatsen niet toe.

[afbeelding]

Overigens, die Benq monitoren hebben ook gewoon een DVI-D aansluiting, waarom gebruik je die niet?

10x liever DVI dan VGA.
als hij niet strak aangesloten kan worden/vervormd is, je hem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-10 16:18

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Snowwie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:46:

[afbeelding]

10x liever DVI dan VGA.
Ik heb dit geprobeerd maar blijft hetzelfde resultaat....

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25
En wat gebeurt er als je de HDMI poort gebruikt van je omboord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10 21:25
loki504 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:37:
En wat gebeurt er als je de HDMI poort gebruikt van je omboord?
Vaak gaat dat niet werken, omdat je bios vaak onboard uitzet omdat hij een videokaart detecteerd.

Beste oplossing is inderdaad HDMI --> HDMI en DisplayPort --> Displayport met hdmi connector.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25
Wylana schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:42:
[...]

Vaak gaat dat niet werken, omdat je bios vaak onboard uitzet omdat hij een videokaart detecteerd.

Beste oplossing is inderdaad HDMI --> HDMI en DisplayPort --> Displayport met hdmi connector.
Vanaf de 2xxx reeks werken ze prima samen. Kan zelf nog wat verlichting geven op je 960.
Pagina: 1