Mijn vraag:
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, de Asus Rog Swift PG279Q.
Gelukkig een goed scherm met geen dode of bejaarde pixels en slechts minimale bleeding linksboven, maar helemaal geen issue. Ik denk dat ik echt geluk heb
Dus maar eens aan de slag met mijn Spider 5+ omdat ik ook naast gaming, deze monitor voor fotobewerking gebruik. Hij zit 100% binnen sRGB dus prima.
Maar.. Ik heb hiernaast een DELL U2412M, wat ook gekalibreerd is maar een kouder wit geeft. De Asus is geler, maar.. ook gekalibreerd. Dat zou niet mogen.
Waarschijnlijk doe ik het ergens fout in het begin van het kalibratieproces, en dan meer bepaald met deze instellingen:
Waar vind ik op mijn Asus scherm die precieze instellingen?

en dan hier heb ik "denk ik" geen Kelvin waardes?
Moet mijn brightness dan op 100 staan of 50 of..?
Welke preset van mijn scherm moet ik kiezen? FPS, ...? Of sRGB maar dan kan ik geen brightness meer aanpassen?

En dan komen we hier:

Wat hier te doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Spyder5Elite+ 5.1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, de Asus Rog Swift PG279Q.
Gelukkig een goed scherm met geen dode of bejaarde pixels en slechts minimale bleeding linksboven, maar helemaal geen issue. Ik denk dat ik echt geluk heb
Dus maar eens aan de slag met mijn Spider 5+ omdat ik ook naast gaming, deze monitor voor fotobewerking gebruik. Hij zit 100% binnen sRGB dus prima.
Maar.. Ik heb hiernaast een DELL U2412M, wat ook gekalibreerd is maar een kouder wit geeft. De Asus is geler, maar.. ook gekalibreerd. Dat zou niet mogen.
Waarschijnlijk doe ik het ergens fout in het begin van het kalibratieproces, en dan meer bepaald met deze instellingen:
Waar vind ik op mijn Asus scherm die precieze instellingen?

en dan hier heb ik "denk ik" geen Kelvin waardes?
Moet mijn brightness dan op 100 staan of 50 of..?
Welke preset van mijn scherm moet ik kiezen? FPS, ...? Of sRGB maar dan kan ik geen brightness meer aanpassen?

En dan komen we hier:

Wat hier te doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Spyder5Elite+ 5.1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven
Never ever financial advice...