Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vraag
Alle reacties
Want die doen wel gewoon de regionale zenders.
En anders Digitenne. Elke regio heeft zijn eigen regiozender op de mast zitten, dus die kan je dan gewoon ontvangen.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
enRegionale zenders
Op kanaal 30-35 zenden regionale zenders uit. Het aanbod is afhankelijk van de regio waar je woont. Bekijk alle regionale zenders vanaf kanaalnummer 701 tot 713.
En dat is gezocht op het TV Standaard pakket, dus ga vooral even bij iemand op de koffie die Ziggo heeft en vraag of je de TV mag inspecteren.Lokale zenders
Op kanaal 36-50 zenden lokale omroepen uit. Het aanbod is afhankelijk van de gemeente waar je woont. Je vindt de zenders via de Elektronische Programmagids op je televisie.
Als ik zo even google op "RTV nunspeed frequenties"en RTV Hattem frequenties" krijg ik hele mooie lijstjes die hun zelf presenteren waar ze allemaal op uitzenden...SkyStreaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:22:
Mijn schoonvader zat eerst bij Ziggo. Die hebben de kleinere zenders niet. Kijk, ik heb het hier niet over TV Oost of TV Fryslân e.d. Ik denk beter gezegd: de lokale zenders.
https://www.rtvnunspeet.nl/radio/frequenties
http://www.rtvhattem.nl/?page=_frequenties
Daar zie ik toch staan dat ze ook via ZIGGO uitzenden, ook zelfs nog analoog..
Ik zou zeggen, kies lekker de provider die je wilt uit die lijsten dan.
[ Voor 30% gewijzigd door Swordlord op 16-07-2017 16:00 ]
Gezien sommige providers uit die lijsten weet ik nou niet of dat wel zo'n betrouwbaar overzicht is.Swordlord schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:53:
[...]
Als ik zo even google op "RTV nunspeed frequenties"en RTV Hattem frequenties" krijg ik hele mooie lijstjes die hun zelf presenteren waar ze allemaal op uitzenden...
https://www.rtvnunspeet.nl/radio/frequenties
http://www.rtvhattem.nl/?page=_frequenties
Daar zie ik toch staan dat ze ook via ZIGGO uitzenden, ook zelfs nog analoog..
Ik zou zeggen, kies lekker de provider die je wilt uit die lijsten dan.
Verwijderd
Dus TS moet zelf maar bij elke provider kijken, enig eigen initiatief wordt wel op prijs gesteld.Centurius schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:46:
[...]
Gezien sommige providers uit die lijsten weet ik nou niet of dat wel zo'n betrouwbaar overzicht is.
Als je ze eerst had bij KPN, dan heb je dezelfde nog steeds.
Alleen de verder gelegen regionale zenders krijg je niet meer door.
Ga maar op zender 1 staan, en scroll dan naar beneden in je zenderlijst..
Https://www.it-freak.nl
Dit is zelfs aangekondigd.
[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 16-07-2017 20:15 ]
Onzin en dat is ook niet op die manier aangekondigd. Ja, er is aangekondigd dat er wijzigingen komen in regionale zenders maar niet dat ze allemaal verdwijnen en dat is ook niet het geval.SkyStreaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:15:
Nee, KPN heeft ze dus niet meer. Telfort niet meer. Xs4All niet meer.
De eigen provincie en de aangrenzende provincies kun je nog steeds ontvangen.
https://www.kpn.com/alles...gen-regionale-zenders.pdf
D'r was zo'n site waar het een en ander op stond, waar de providers mee kwamen..
[ Voor 241% gewijzigd door SkyStreaker op 16-07-2017 20:34 ]
Ik ben bang dat je toch even bij de buurman-met-ziggo langsmoet...SkyStreaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:26:
-zucht- zal morgen KPN wel bellen.
D'r was zo'n site waar het een en ander op stond, waar de providers mee kwamen..
ik woon zelf in de gemeente Alphen. Met analoge TV heb ik alleen Studio Alphen. Maar als ik digitaal kijk, heb ik op op kanaal 40 t/m 43 Studio Alphen, TCN10, TV Bodegraven en RTV Hollands Midden. Dat is dus de eigen lokale omroep plus die van de omliggende gemeenten.
In de zenderoverzichten van Ziggo zie je alleen "Lokale omroep" staan. Dus wat er in de regio waar je vader woont te zien is, daar moet je echt even voor bij de buren langs...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Correctie/aanvulling.SkyStreaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:15:
Nee, KPN heeft ze dus niet meer. Telfort niet meer. Xs4All niet meer.
Niet meer is niet juist... Het is aangepast, zie hier:
https://cdn.xs4all.nl/zenderoverzicht.pdf
onderaan pagina 3 kun je keurig zien, welke zender in welke regio te ontvangen is.
Ja, maar het ging @TS niet om de regionale zenders, maar om de lokale zenders...ehtweak schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:54:
[...]
Correctie/aanvulling.
Niet meer is niet juist... Het is aangepast, zie hier:
https://cdn.xs4all.nl/zenderoverzicht.pdf
onderaan pagina 3 kun je keurig zien, welke zender in welke regio te ontvangen is.
Dát dus.....Oekiejoekie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:59:
[...]
Ja, maar het ging @TS niet om de regionale zenders, maar om de lokale zenders...
Maar even een algemene vraag: Als lokale zenders niet willen (lees: kunnen) betalen vanwege 0.0 beschikbaar budget, moeten die zenders dan überhaupt nog wel door gegeven worden via een publieke provider?
't Wekelijkse "Bingo" rondje levert waarschijnlijk niet voldoende op om een eigen kanaal te rechtvaardigen?
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 16-07-2017 22:08 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vroeger had je het gemeentelijke kabelnet, later regionaal en daarna UPC/Ziggo, en die hadden gewoon een doorgifteverplichting voor de lokale omroep... Nu hebben we 30 providers, en die bieden in de bandbreedte die ze hebben liever populairdere zenders of betaalde on-demand-diensten...wimmel_1 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:01:
[...]
Dát dus.....
Maar even een algemene vraag: Als lokale zenders niet willen (lees: kunnen) betalen vanwege 0.0 beschikbaar budget, moeten die zenders dan überhaupt nog wel door gegeven worden via een publieke provider?
En inderdaad, een lokale omroep heeft nauwelijks budget, en ook nauwelijks kijkers, en daardoor totaal geen onderhandelingspositie (behalve AT5 en RTV Rijnmond)
Als ik zie dat onze lokale omroep op de kabel de hele dag een PowerPoint presentatie afspeelt met (slechte) radio eronder, dan mogen die van mij wel opgeheven worden.
Maar daar draait het nu niet op. Wat ik wel jammer vind is dat KPN besloten heeft die regionale zenders te laten vallen. De ene provincie kan maar twee zenders zien van buurprovincies, maar een andere provincie weer bijna allemaal omdat die centraler ligt... Wat een administratieve rompslomp, geef dan meteen alle regionale omroepen door.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 16-07-2017 22:11 ]
Maar zowel regionale als lokale (Radio + TV) zendernummers zijn gewoon te vinden in het overzicht.
Ook bij KPN:
https://www.kpn.com/alles...gingen_lokale_kanalen.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2017 22:13 ]
Ik neem aan dat je een "?" bedoelde?SkyStreaker schreef op maandag 17 juli 2017 @ 05:28:
is dat wel al aangepast.
Aangepast? Ja, dat is nou juist de situatie vanaf 4 juli 2017...
Goed gezien, de regionale zenders heeft vrijwel iedere provider. (alleen bij CanalDigitaal missen er een paar geloof ik)SkyStreaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:22:
Mijn schoonvader zat eerst bij Ziggo. Die hebben de kleinere zenders niet. Kijk, ik heb het hier niet over TV Oost of TV Fryslân e.d. Ik denk beter gezegd: de lokale zenders.
Publieke provider? Omgekeerde wereld. Zie: Wikipedia: Lokale omroep in Nederlandwimmel_1 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:01:
[...]
Dát dus.....
't Wekelijkse "Bingo" rondje levert waarschijnlijk niet voldoende op om een eigen kanaal te rechtvaardigen?
Veel lokale omroepen draaien gedeeltelijk op publiek geld. Er zijn overigens ook commerciële lokale zenders zoals AT5. Ziggo is geen publieke provider, Ziggo is eigendom van Liberty Global en draait niet op publiek geld. Vroeger was dat anders, toen was de gemeente vaak eigenaar van de lokale kabelmaatschappij.
Over het algemeen moet je nog steeds bij Ziggo zijn als je de lokale zenders wil zien. De lokale zenders hebben vaak echter ook een livestream via internet die je met een smart TV mogelijk ook kan bekijken. Dat is een beetje behelpen, maar kan een oplossing zijn als je niet wil wisselen van aanbieder.
Als ik me niet vergis is/was dit wel verplicht (must-carry), maar alleen voor de analoge kabel. Voor vele jaren waren ze ook niet beschikbaar via de digitale kabel.krakendmodem schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:10:
Providers zijn dacht ik niet verplicht die zenders door te geven. Canaldigitaal via schotel heeft dat nooit gedaan (opzich ook logisch). Mensen in buitengebied hebben sowieso die zenders al niet.
"opa vertelt" want buiten de analoge kabel heeft dit nooit enige betekenis gehad. Ook CanalDigitaal heeft zich er nooit aan gehouden, zelfs de VRT zat daar niet in het basispakket. Mogelijk omdat CanalDigitaal opereerde vanuit Luxemburg wat ook weer interessante redenen had..De programmaraad bracht een onafhankelijk advies uit over ten minste 15 televisiezenders en 25 radiozenders, het zogenaamde wettelijk basispakket. Binnen dit advies stonden zeven tv- en negen radiozenders al vast. Deze zenders worden de must-carry zenders genoemd. Het gaat om de tv-zenders Nederland 1, 2 en 3, en 2 Vlaamse stations, zoals VRT 1 en Canvas/Ketnet. Daarnaast moesten ook de publieke regionale en lokale tv-zender worden doorgegeven.
In Nederland werd, door diverse partijen, de tijd rijp gevonden om commerciële televisie te introduceren. Commerciële televisie was eind jaren 80 nog verboden in Nederland. TV 10, het sterrennet van tv producent Joop van den Ende, werd daarom geweigerd. Via een zogenaamde U-bocht constructie lukte het RTL-Véronique wel om via Luxemburg op Nederland gerichte programma's te gaan uitzenden. De eerste uitzending was op 2 oktober 1989 en werd uitgezonden via de Astra 19,2°O satelliet. De zender was in eerste instantie bedoeld als doorgiftesignaal voor de kabelnetten, maar ook mensen met een satellietinstallatie konden het signaal oppikken.
Wat betreft KPN snap ik er ook geen sodemieter van. Niemand kijkt naar die zenders en KPN is ondemand/IPTV. Dus als er niemand kijkt kost het ook niks. Tenzij ze auteursrechten af moeten tikken, maar het is wel heel sneu als het daarop stukloopt.Als ik zie dat onze lokale omroep op de kabel de hele dag een PowerPoint presentatie afspeelt met (slechte) radio eronder, dan mogen die van mij wel opgeheven worden.
Maar daar draait het nu niet op. Wat ik wel jammer vind is dat KPN besloten heeft die regionale zenders te laten vallen. De ene provincie kan maar twee zenders zien van buurprovincies, maar een andere provincie weer bijna allemaal omdat die centraler ligt... Wat een administratieve rompslomp, geef dan meteen alle regionale omroepen door.
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-07-2017 19:36 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Kun je die andere-regionale zenders niet gewoon online kijken, via de website van de omroep?
Volgens mij (maar ik ben al even uit het lokale omroep-wereldje en was meer van de radiotak) is dat op digitaal nog steeds zo, maar moet de omroep dan wel ook digitaal aan (kunnen) leveren. Veel omroepen hebben die investering niet kunnen maken en zijn dus niet digitaal te ontvangen.Mentalist schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Als ik me niet vergis is/was dit wel verplicht (must-carry), maar alleen voor de analoge kabel. Voor vele jaren waren ze ook niet beschikbaar via de digitale kabel.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Canaldigitaal heeft een aantal jaren vrijwel alle regionale omroepen gehad. L1 was de eerste, en een par jaar later kwamen eindelijk de rest van die omroepen erbij.Mentalist schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Goed gezien, de regionale zenders heeft vrijwel iedere provider. (alleen bij CanalDigitaal missen er een paar geloof ik)
[...]
Wat betreft KPN snap ik er ook geen sodemieter van. Niemand kijkt naar die zenders en KPN is ondemand/IPTV. Dus als er niemand kijkt kost het ook niks. Tenzij ze auteursrechten af moeten tikken, maar het is wel heel sneu als het daarop stukloopt.
Het afgelopen jaar wilde CD wel veel van die zenders gaan schrappen, maar dat is na protest van veel van die omroepen uiteindelijk niet doorgegaan. Volgens mij moet je nu wel een basispakket hebben, FTA zijn ze dacht ik niet meer te ontvangen.
Nu omroepen moeten bezuinigen zijn er enkele regionale zenders zoals TV West niet meer te ontvangen via de schotel, maar wel via de internetverbinding die de nieuwere ontvangers van CD hebben. Handig voor in het buitengebied waar de snelheid niet hoog genoeg is om IPTV te kunnen streamen..
Opzich boeit mij het verder niet echt, alle omroepen hebben nog steeds een App die op een smart tv draait en dus gewoon die regionale zenders kunnen streamen. Is alleen wel een extra paar handelingen om het te bekijken.
En KPN kan vast iets programmeren in die ontvangers dat ze rechtstreeks bij de bron die stream van die lokale/regionale omroep hebben. Doen ze niet, maar volgens mij zou het best kunnen werken. Netflix kunnen ze ook op die ontvangers leveren, dan vast ook wel een simpele stream vanaf een streaming server.
[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 17-07-2017 22:44 ]