Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden of nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 20:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Games, vooral op 2560x1440, alle nieuwste games moeten weer vlot gespeeld kunnen worden op 60fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt eraan of mijn huidige systeem nog te upgraden is (600 euro?), anders ongeveer 1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
CPU, Moederbord en voeding als dit nog voldoende is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Randapparatuur heb ik allemaal, Windows ook.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik ben altijd voorstander geweest van Intel, maar heb ook ooit een AMD build gehad welke naar behoren werkte. Nu met AMD Ryzen wellicht een goed moment om dit weer eens te doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nvt.

Huidige PC, hier zit alleen wel dubbel aantal GB RAM in:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 212,-€ 212,-
1ASRock B85 Pro4€ 74,15€ 74,15
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 51,50€ 51,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,-€ 82,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,-€ 63,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,95€ 50,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 533,60

Ik ben benieuwd wat jullie advies is, als ik nog wat meer informatie moet opgeven hoor ik het graag!

Ruud

Alle reacties

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 18:47
8 GB RAM erbij en een GTX1070/1080 en je kan er weer een paar jaar tegenaan.

EDIT: niet goed geleeeezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Boerhof op 16-07-2017 12:31 ]

Verwijderd

Wat zegt MSI Afterburner welk onderdeel de bottlekneck is? Laat Afterburner meelopen als je populairste game speelt. Het onderdeel wat 100% wordt belast is toe aan een upgrade.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Voor 1440p is overduidelijk de videokaart belangrijk. Ik zou echter wachten met het upgraden ervan omdat Vega in de tweede helft van het jaar uitkomt en de crypto-mining gekte dan hopelijk ook weer voorbij is waardoor de prijzen van videokaarten weer normaler worden. Ook zul je tweedehands dan leuke deals kunnen vinden.

Qua geheugen zou je nog een setje erbij kunnen kopen zodat je 16GiB hebt, maar ik zou het wel tweedehands aanschaffen; pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Voor 1440p is de processor wat minder belangrijk en zal die i5 nog wel even voldoen. Maar als je een i7-4770 non-K of i7-4771 kunt vinden voor €150 dan is dat een acceptabele deal (€140 is beter).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Met een GTX 1080 als upgrade denk ik dat al aan je wensen voldaan kan worden. Dat is zo'n beetje de enige kaart als je op resoluties hoger dan 1080p wil spelen met alle toeters en bellen aan in een spel.

• Xevoo
Ik zal straks Afterburner eens mee laten lopen ACB2401, thanks voor de tip. Verder zie ik ook 2 keer de 1070 / 1080 genoemd worden, is de rest van de hardware geen bottleneck als ik alleen deze vervang?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
De kans is groot dat je met alleen een GPU upgrade de meeste games prima op 1440P 60Hz zal kunnen draaien. In dat geval kan je een upgrade van je overige componenten beter uitstellen tot het moment dat die echt niet meer meekunnen en je voor een paar honderd euro er meer op vooruit gaat.

• Xevoo
Thanks, zou mijn huidige voeding dit trekken of moet deze wel geupgrade worden?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Xevoo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:25:
Thanks, zou mijn huidige voeding dit trekken of moet deze wel geupgrade worden?
Die trekt de meeste GPU's wel, Vega misschien niet als het echt 300W+ blijft, wat ik betwijfel. :P

Maar ik zou tenminste twee weken wachten, want dan zouden we eindelijk wat moeten leren over Vega zoals de prijs of prestaties. Het is ook niet alsof je nu een beetje GTX1070 kan kopen voor minder dan €600, wat een maand geleden nog €450 was of dat de GTX1080 betaalbaar is. Wachten zal je toch moeten. ;)

Je systeem zelf zal bij een hogere resolutie meer op je GPU dan CPU gaan hangen, waardoor je CPU geen problemen op zou moeten leveren. Ryzen is wat sneller clock voor clock, maar het verschil is niet enorm. Een game zoals BF1 kan ietwat problematisch zijn, maar Haswell is al heel wat beter dan Sandy/Ivy Bridge, die moeten onderhand wel vervangen gaan worden. Voor je CPU zou ik dus wachten op de volgende generatie CPU's, volgend jaar en dan eens naar een hexacore gaan kijken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-07-2017 11:38 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Xevoo
Thanks Daniël! Ik had niet door dat die prijzen zo erg gestegen waren! Dan ga ik inderdaad maar even een aantal weken wachten, het is niet zo dat het nu niet meer speelbaar is.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Xevoo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:39:
Thanks Daniël! Ik had niet door dat die prijzen zo erg gestegen waren! Dan ga ik inderdaad maar even een aantal weken wachten, het is niet zo dat het nu niet meer speelbaar is.
Cryptominers kopen de GTX1070 ook op, dus die zijn ook al bijna weg, of veel te duur. Gisteren ging de koers nog keihard onderuit, en nu stijgt het weer hard. Zit zelf nu al bijna zeven weken te wachten op een RX580, ik ga ook maar naar Vega kijken want dit schiet voor een ene meter op. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Xevoo
Ik zat zelf naar de 1080 of zelfs 1080ti te kijken, als we het doen, doen we het goed. Maar deze waren op veel plekken al niet meer te krijgen, en inderdaad stuk duurder dan voorheen. Ik zal me er nog eens in verdiepen over enkele weken.
Pagina: 1