Van glasvezel naar kabel/of koper

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 20:59
We gaan verhuizen had nu glasvezel van KPN. 100/100
In de nieuwe woning ligt kabel van ziggo en telefoonkabel en zal dus wel even moeten wennen dat ik geen glasvezel meer heb.

Ziggo biedt 3 snelheden. 40 / 150 / 300 mbit
KPN koper biedt 80 mbit
XS4All ook 80 mbit

Er zijn tal (te veel) berichten hierover en ik zie niet meer wat wijsheid is.

Mijn configuratie is:
3 pc's wat iPads en iPhones en 4 TV's. heb nu Spottify en gratis Eredivisie Live.

Simpele vraag:

Wat is wijsheid en welke privider ga ik kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou gaan voor Ziggo, ook omdat die 80Mbit/s wordt gedeeld met je TV streams en je vaak geeneens 4 TV's kan bestellen bij xDSL. (dan krijg je 2 digitenne kastjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:03
Vorkie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:28:
Ik zou gaan voor Ziggo, ook omdat die 80Mbit/s wordt gedeeld met je TV streams en je vaak geeneens 4 TV's kan bestellen bij xDSL. (dan krijg je 2 digitenne kastjes...)
Tegenwoordig ook bij DSL meer dan 2 kastjes mogelijk, afhankelijk van de snelheid die mogelijk is op je adres. Met 80Mbit zijn 4 tv's wel mogelijk maar wel afhankelijk van de provider.

Enige nadeel is natuurlijk de snelheid die inzakt als je tv kijkt en je 3e en 4 kastje 5 euro per kastje per maand extra kosten.

@casperb71
KPN biedt/bood gratis Spotify aan (dit kan inmiddels aangepast zijn) en Eredivisie live icm met een KPN Compleet combinatie aan, waardoor je dus die voordelen al hebt. Je betaald dan alleen extra voor die tv ontvangers.

Die 80Mbit trekt het wel, het is de vraag wat voordeliger is in jouw situatie. Ziggo biedt meer snelheid, maar vraagt voor Eredivisie stevige prijzen.

Kijk even op Netco-fpi-info.fourstack.nl wat voor snelheid er op je nieuwe adres mogelijk is en via welke techniek (MDF, SDF, pairbonding).

[ Voor 31% gewijzigd door krakendmodem op 16-07-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja heb je die snelheid nodig of niet? Download je veel? Upload je veel? Ziggo met 150Mbit is meer dan genoeg voor al het normale download werk en is qua bandbreedte meer dan je glasvezel abonnement. Echter kan je met 40Mbit ook prima uit de voeten als je enkel wat YouTube filmpjes kijkt en wat op internet surft. Daar heb je niet heel veel ruimte voor nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien ook wel leuk om mee te nemen in je overweging: Je krijgt zowel bij Ziggo als bij KPN korting op je mobiele abo én een dubbele databundel als je je mobiele abo óók bij dezelfde provider hebt lopen (voor Ziggo is dit dus Vodafone).

Voor KPN/XS4ALL/Telfort kun je hier overigens kijken wat er maximaal haalbaar is over het koper, eventueel via pairbonding: https://netco-fpi-info.fourstack.nl

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 16-07-2017 10:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:20
4 TVs met 80Mbit is prima mogelijk bij KPN, als deze allemaal aan staan houd je zo rond de 45Mbit over. Dit is uiteraard genoeg om alles te doen op internet, behalve het op volle snelheid binnenhalen van grote bestanden.
Met surfen etc ga je het verschil überhaupt al niet merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Dank voor jullie support.

Kijk regelmatig YouTube en als de kinderen er zijn, dan wordt dit door meerdere gebruikt. Zelden staan er 2 TV's te gelijk aan dus zal daar weining van merken.
Heb nu KPN compleet, maar wil geen vaste telefoon meer.
Mobiel zijn we allang overgestapt naar T-mobile i.v.m. Slechte de,king bij de KPN.

Gezien het aanbod van Ziggo m.b.t. De snelheid/bandbreedte en dat je F1 gratis kunt kijken, is aantrekkelijk.

Vraag over Ziggo:

- Levert Ziggo (natuurlijk tegen betaling) 4 ontvangers?

- Worden deze via coax of UTP bekabeld vanuit het modem of moet je met splitters van de coax werken?

- Is er een max (IP adressen) aan PC's die je aan het modem kan hangen?

- heeft Ziggo Wifi versterkers voor beterbereik in en om het huis. Heb ik nu van KPN en dat werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door casperb71 op 16-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan vanuit Ziggo inderdaad 4 ontvangers krijgen. Worden via coax aangesloten. IP adressen is standaard beperkt tot 254. Ziggo heeft WiFi versterkers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
casperb71 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:59:

Kijk regelmatig YouTube en als de kinderen er zijn, dan wordt dit door meerdere gebruikt. Zelden staan er 2 TV's te gelijk aan dus zal daar weining van merken.
Heb nu KPN compleet, maar wil geen vaste telefoon meer.
Mobiel zijn we allang overgestapt naar T-mobile i.v.m. Slechte de,king bij de KPN.

Gezien het aanbod van Ziggo m.b.t. De snelheid/bandbreedte en dat je F1 gratis kunt kijken, is aantrekkelijk.

Vraag over Ziggo:

- Worden deze via coax of UTP bekabeld vanuit het modem of moet je met splitters van de coax werken?

- Is er een max (IP adressen) aan PC's die je aan het modem kan hangen?

- heeft Ziggo Wifi versterkers voor beterbereik in en om het huis. Heb ik nu van KPN en dat werkt prima.
- Ja, desnoods bellen.
- Coax, dus niet zoals je nu hebt (via UTP). Verbinding wordt dus gemaakt over de COAX en niet vanuit het modem.
- Gewoon een /24 subnet (253 apparaten)
- Ja die heeft Ziggo, maar je kan die van KPN ook gebruiken, die heb je waarschijnlijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossneek
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11-2018
casperb71 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:59:

Extra tv ontvangers kunnen zowel via coax (MoCA) als via utp verbonden worden (en zelfs via WIfi) met de hoofdmediabox. Via coax werkt bij sommigen goed, maar stabiliteit laat nog wel eens te wensen over. Via utp is stabieler, maar kan alleen rechtstreeks vanaf de hoofdmediabox (geen routers of AP's ertussen).

Het hangt dus van je nieuwe netwerk en aansluitingen af wat het beste gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jossneek schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Extra tv ontvangers kunnen zowel via coax (MoCA) als via utp verbonden worden (en zelfs via WIfi) met de hoofdmediabox. Via coax werkt bij sommigen goed, maar stabiliteit laat nog wel eens te wensen over. Via utp is stabieler, maar kan alleen rechtstreeks vanaf de hoofdmediabox (geen routers of AP's ertussen).

Het hangt dus van je nieuwe netwerk en aansluitingen af wat het beste gaat werken.
Huh? Ziggo levert toch geen TV over IP, of gebruik jij die Ziggo-Go app om thuis TV te kijken? :o

TV signaal komt gewoon over COAX binnen en blijft vóór 't modem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 15:07

StapelPanda

PB0MV

Tenzij je de MediaBox neemt, deze heeft 6 tuners. De extra mediabox kan je hierop aansluiten via IP en hiermee kan je dan alsnog televisie kijken via 1 van de 6 tuners van de hoofd Mediabox.

https://www.ziggo.nl/pdf/...xtra-mediabox.pdf#page=32

[ Voor 6% gewijzigd door StapelPanda op 16-07-2017 15:02 . Reden: Zelfs 6 tuners.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
jossneek schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Als ik de mediabox via een hub aansluit, kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Gieltjev schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:01:
Tenzij je de MediaBox neemt, deze heeft 6 tuners. De extra mediabox kan je hierop aansluiten via IP en hiermee kan je dan alsnog televisie kijken via 1 van de 6 tuners van de hoofd Mediabox.

https://www.ziggo.nl/pdf/...xtra-mediabox.pdf#page=32
Is de meest stabiele oplossing om de overige mediaboxen gewoon via UTP op de "hoofd" box aan te sluiten? En kan dit via een hub in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Via een "HUB" kun je alles één op één aansluiten, zo'n ding doet niets meer dan AL het IP verkeer (TCP/UDP) doorzetten van een willekeurige poort naar ALLE poorten op dat kreng (met de nodige collisions op het netwerk tot gevolg).

Beter gebruik je een managed L2 SWITCH welke ook onderscheid kan maken in de diverse verkeersstromen qua VLAN's én TCP/UDP poorten.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 16-07-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
wimmel_1 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:20:
Via een "HUB" kun je alles één op één aansluiten, zo'n ding doet niets meer dan AL het IP verkeer (TCP/UDP) doorzetten van een willekeurige poort naar ALLE poorten op dat kreng (met de nodige collisions op het netwerk tot gevolg).

Beter gebruik je een managed L2 SWITCH welke ook onderscheid kan maken in de diverse verkeersstromen qua VLAN's én TCP/UDP poorten.
Hohoho dat gaat mij boven de pet.
Heb ik dit nodig als ik alleeen wil internetten en TV kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
casperb71 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Hohoho dat gaat mij boven de pet.
Heb ik dit nodig als ik alleeen wil internetten en TV kijken?
In de huidige opstelling heb je een 4 tal kabels vanuit het modem naar de TV toch? Nou, deze 4 kabels worden er 3, aangezien in de huiskamer er een Horizon Box (Mediabox XL) moet aangesloten worden op de COAX.

Die 3 kabels gaan dan niet meer naar het modem, maar worden achterin de Horizon box (Mediabox XL) geplaatst.

aan het einde van deze 3 kabels worden dan 3 andere mediaboxen geplaatst en zo kan je TV kijken.

Ik raadt je aan Ziggo te bellen met deze vraag en zeggen dat je eeeeennooorrrmmm twijfelt, kan er vaak nog wat korting als nieuwe klant vanaf (of extraatjes) of dwing ze een beetje een gratis aansluitmonteur te fixen voor alle ! Tv's.

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 16-07-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Vorkie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:35:
[...]

In de huidige opstelling heb je een 4 tal kabels vanuit het modem naar de TV toch? Nou, deze 4 kabels worden er 3, aangezien in de huiskamer er een Horizon Box (Mediabox XL) moet aangesloten worden op de COAX.

Die 3 kabels gaan dan niet meer naar het modem, maar worden achterin de Horizon box (Mediabox XL) geplaatst.

aan het einde van deze 3 kabels worden dan 3 andere mediaboxen geplaatst en zo kan je TV kijken.

Ik raadt je aan Ziggo te bellen met deze vraag en zeggen dat je eeeeennooorrrmmm twijfelt, kan er vaak nog wat korting als nieuwe klant vanaf (of extraatjes) of dwing ze een beetje een gratis aansluitmonteur te fixen voor alle ! Tv's.
Ja helder. Bedankt voor de tips en ik ga morgen bellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
casperb71 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Ja helder. Bedankt voor de tips en ik ga morgen bellen. 8)
Wil je op alle 4 de tv's wel alle extra zenderpakketten kunnen zien ? (je hebt iig eredivisie live ?). Zo nee, dan kun je ook met de ingebouwde tuner van je TV of losse dvb-c-ontvanger toe. Dan heb je 60 zenders basispakket, zonder maandelijkse kosten. Kan me voorstellen dat je op je slaapkamer of kinderkamers wellicht geen eredivisie hoeft...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ik mis trouwens nog in je verhaal of je KPN al gebeld hebt voor een leuke aanbieding als bestaande klant die (noodgedwongen) over moet naar xDSL/kabel.

Aangezien je nu al klant bent, willen ze je vast behouden en komt er vast een leuke aanbieding uit.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Haha das een mooie. Heb vanochtend gechat met de KPN en heel veel vragen gesteld. De vraag of ik klant wilde blijven, kreek ik niet van ze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

casperb71 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:56:
Haha das een mooie. Heb vanochtend gechat met de KPN en heel veel vragen gesteld. De vraag of ik klant wilde blijven, kreek ik niet van ze....
Beter bél je even.... 0800-0402 in jouw geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperb71
De keus is gevallen op Ziggo. Duidelijk en voorziet in dat wat wij willen. TV's op de slaapkamers hoeven geen box als je naar de standaard zenders wil kijken. Er ligt al coax dus zo aan te sluiten.
Pagina: 1