Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Mijn vraag; Wie kan mij helpen met het aan de praat krijgen pc. De harde schijf start wel op en hij boot ook, maar ik krijg geen beeld. Ik heb de Onboard HDMI en de videokaart geprobeerd om beeld te krijgen. Het oranje ledje brandt op het moederbord en dit is het lampje voor het DRAM. Verder brandt het power ledje en is er gewoon stroom op het moederbord aangezien er om de seconde andere kleuren komen. Wie kan mij hiermee helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS ROG STRIX Z270F GAMING
7600k i5
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen.
Coolermaster nepton 120xl
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; andere processor, ander geheugen en het moederbord terug gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Bij hen werkt het gewoon naar behoren. Twee monitoren heb ik geprobeerd met HDMI aansluiting.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 15:33
En wat betekent het oranje ledje volgens het boekje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Wat doet de winkel anders dan jij?
Hebben zij getest met andere onderdelen?
Verder is je topicstart nogal karig, alle kabels nagelopen? Sluiting ergens? Probeer de setup zo kaal mogelijk buiten de behuizing op te starten.
En last but not least: het belangrijkste onderdeel vergeet je, welke voeding gebruik je?
Hulp: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hier heb ik de oplossing gevonden!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EmH9eJt.png
Je ram is dus niet in orde :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

rdejongjr

Gnome

Zit het wel fatsoenlijk in elkaar gedrukt? (foto's)
Met de mount van de nepton kun je ook nog van alles beschadigen (te hard aandraaien, krassen op het moederboord)
Geheugen goed geplaatst?
Modules los van elkaar geprobeerd?
Zo kaal mogelijk opbouwen en bios reset?

En anders terug naar de shop die het voor je getest heeft en lief vragen of ze jouw combinatie wel aan de praat kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Heb je gecontroleerd of je Corsair reepjes voorkomen op de QVL voor dit specifieke moederbord? Je kunt dat checken via de asus.com website, maar die lijkt er momenteel uit te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido007
Anoniem: 263284 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:48:
Wat doet de winkel anders dan jij? -> ik ga morgen contact met informatique opnemen
Hebben zij getest met andere onderdelen? -> idem
Verder is je topicstart nogal karig, alle kabels nagelopen? Sluiting ergens? Probeer de setup zo kaal mogelijk buiten de behuizing op te starten. -> alle verdere kabels zijn direct van mijn oude systeem Z97-P welke ik daarvoor en na dit probleem nog vlekkeloos heb zien lopen
En last but not least: het belangrijkste onderdeel vergeet je, welke voeding gebruik je? -> Coolermaster 600 watt silentio
Hulp: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
-> thanks had ook al in de QVL gekeken maar dit geheugen wordt ondersteund door Asus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido007
rdejongjr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:58:
Zit het wel fatsoenlijk in elkaar gedrukt? (foto's) Helaas kan ik geen fotos uploaden(te weinig karma) Wil ze met alle plezier naar jou email sturen.

Met de mount van de nepton kun je ook nog van alles beschadigen (te hard aandraaien, krassen op het moederboord) -> klopt dit had ik gezien, maar ook hier had informatique geen probleem mee, want daar liep het prima. Heb de nepton geruild en de stock koeler geprobeerd, geen verschil......
Geheugen goed geplaatst? zie foto's
Modules los van elkaar geprobeerd? ja los en daarna ook beide bankjes los van elkaar
Zo kaal mogelijk opbouwen en bios reset? Inderdaad heb ik zo kaal mogelijk geprobeerd, bios weet ik niet te resetten zonder beeld.......

En anders terug naar de shop die het voor je getest heeft en lief vragen of ze jouw combinatie wel aan de praat kunnen krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door guido007 op 16-07-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido007
choogen schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:08:
Heb je gecontroleerd of je Corsair reepjes voorkomen op de QVL voor dit specifieke moederbord? Je kunt dat checken via de asus.com website, maar die lijkt er momenteel uit te liggen.
De reepjes staan in de QVL van Asus voor dit type moederbord..........
Pagina: 1