Garantievoorwaarden Dell laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-02-2021
L.S.,

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop aangeschaft. En zojuist kreeg ik tijdens het browsen opeens een BSOD en blijkt dus aan het geheugen te liggen. Ingebouwd programmatje 'Dell SuportAssist' dat ingebakken zit in de UEFI gaf die error aan. Dus ik online op de website van Dell opgezocht wat het is en er staat bij Aanbevolen Actie:
'Vervang het geheugen.
Het vervangende onderdeel valt onder uw garantiedekking en is gratis. Meld u aan met uw Dell account om de onderdelen gratis naar u toe te laten sturen.'

Mijn vraag is dus aan jullie: Vervalt de rest van het recht op garantie hiermee als ik dit doe? Dus stelt dat er iets mis is met het scherm over een half jaartje, heb ik dan nog steeds recht op garantie? Die Dell basisgarantie loopt maar een jaar ook al is de wettelijke garantieperiode 2 of 3 jaar in Nederland. Ik ken de verschillen tussen die garantiesoorten niet echt goed.

Ik heb overigens nog wel recht op ontbinding, want retourtermijn is nog niet verstreken dus weet niet of dat verstandiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Geheugen is een user servicable part en mag je gewoon vervangen met behoud van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
Nou kijk aan, dat is een kort en krachtig antwoord. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk wel even hoe makkelijk je bij het geheugen kan. Dit is niet voor ieder model even makkelijk. Zit er een klepje aan de onderkant dan gewoon doen. Moet je veel verder gaan hangt het af van je eigen skills of dat aan te raden is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
Als je het niet prettig vind het zelf te doen. Kan je het ook gewoon onder garantie laten doen. Zij moeten immers een Goed werkend product leveren. Alleen zal geheugen modulen opsturen sneller en goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
Ik heb wel vaker upgrades uitgevoerd in het verleden met notebooks, dat zit wel oke hoop ik. Ik moet bij deze de gehele behuizing loshalen en het toetsenbord waar er ook nog wat zitten, samen bij elkaar zo'n 20 schroefjes ofzo. Zouden ze daar moeilijk over gaan doen mocht er in de toekomst weer een ander probleem zijn waarbij RMA nodig is? Of stel dat ik nog steeds problemen ondervind met de laptop in de loop van de week en toch maar mijn geld terug wil en dus retour stuur, maar dat de retailer dat niet accepteert omdat de laptop is geopend? Soms zitten die schroefjes echt bizar stevig vast en dat ze helemaal vernaggeld worden door het openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
Als je het hele toetsenbord er uit moet halen zou ik het niet zelf doen. En gewoon een monteur laten komen(geloof dat Dell geen drop point heeft). Of hem helemaal terug sturen. Als hij voor de rest bevalt lekker de monteur laten komen. Geheugen gaan ze toch niet repareren.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 15-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Op de dell website staan handleidingen van alle laptops met per onderdeel hoe het gerepareerd kan worden. Volg die handleiding en er kan vrijwel niks mis gaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
Bedankt voor de feedback jongens.
Nee het openhalen zelf is het probleem niet, maar gaat de garantie nog steeds op als ze het aan de schroefjes zien dat de laptop is opengehaald? Meestal zijn ze zwart gespoten en zodra je openmaakt moet je nogal wat kracht zetten en als je schroevendraaier zelf niet 'scherp' genoeg is komt de metaalkleur weer tevoorschijn natuurlijk omdat ze een beetje kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Yooo Kerol schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:06:
Bedankt voor de feedback jongens.
Nee het openhalen zelf is het probleem niet, maar gaat de garantie nog steeds op als ze het aan de schroefjes zien dat de laptop is opengehaald? Meestal zijn ze zwart gespoten en zodra je openmaakt moet je nogal wat kracht zetten en als je schroevendraaier zelf niet 'scherp' genoeg is komt de metaalkleur weer tevoorschijn natuurlijk omdat ze een beetje kapot gaan.
Ik heb bij mijn dell laptop's alles zelf vervangen, zelfs bij 1 laptop de videokaart. Dell doet er niet moeilijk over, ze kijken of je garantie hebt en dat is het.

Zoals ik zei: ze hebben voor alle onderdelen te vervangen een handleiding online staan met plaatjes, dat is voor dell gewoon goedkoper en over het algemeen sneller om dingen te repareren.

Wat ik o.a. heb vervangen: toetsenbord (aantal keren zelfs), videokaart, adapter (deze was het simpelste :O). Het enige wat ik heb geweigerd om zelf te vervangen dat was het hele beeldscherm. Dit was niet omdat ik het niet kon, maar omdat de handleiding eruit zag als ontzettend veel werk (de monteur was er zelf ook 1 uurtje mee aan het klooien geweest).

Dell vraagt alleen of je zelf de kennis hebt om het in te bouwen, als je ja zegt dan sturen ze het onderdeel gewoon op, zeg je nee dan moet je een afspraak maken met een monteur.

Maar bedenk ook dat een monteur dezelfde schade aan de schroefjes toebrengt als jij tenzij je zo'n slecht gereedschap hebt dat het daaraan ligt. Ze gaan achteraf de schroefjes echt niet opnieuw zwart spuiten.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 15-07-2017 20:14 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is een vraag die Dell je beter kan beantwoorden dan wij. Gezien er verder vrij weinig discussiewaarde inzit hier, gooi ik er een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.