Laptop voor foto/video editing + casual gaming (max €1.100)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 00:10
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben graag grafisch bezig. De laptop moet snel kunnen werken met foto en video editing, maar ik wil er zo nu en dan ook een game op kunnen spelen, zoals bijv. FIFA of CoD/Battlefield. SSD is wat mij betreft dus een must. Ben er alleen nog niet aan uit of een i7 een must is, of dat een Quad i5 ook voldoende is. Qua beldscherm lijkt een IPS scherm de betere optie voor foto/video editing maar TN wellicht weer beter voor gaming.

Wat is je budget?
Ik wil graag onder de €1.100 blijven. Mag hooguit €50-€100 hier boven vallen wanneer dit echt vele malen betere performance oplevert.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb een aparte laptop vanuit mijn werk dus hij hoeft niet dagelijks mee, maar ik wil hem wel gewoon makkelijk mee kunnen nemen in mijn rugzak en binnen het huis. Daarom wil ik ook liever vasthouden aan een 15" scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vooralsnog neig ik naar een van de volgende laptops:
pricewatch: HP Omen 15-ax280nd
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb030nd
pricewatch: HP Pavilion 15-bc235nd
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd

Geen idee welke van deze ik het beste zou kunnen kiezen. Wellicht dat iemand nog andere alternatieven weet? Zoals ik al aangaf, ik weet niet of een i7 een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 15:38
Ik zie alleen SSD en/of geheugen verschillen & ik heb 2 alternatieven voor je toegevoegd (wel i5):

https://tweakers.net/pric...721;815839;764577;742813/

Mijn persoonlijke mening is TN, puur vanwege glare issues.. (volgens mij is dit op IPS wel minder, maar ik irriteer mij daar mateloos aan, de lenovo is overigens mat/ips)

Je zou even de reviews van bovenstaande machine's moeten kijken qua degelijkheid.

Lenovo mist USB 3.1 (weet niet of je dit gebruikt)
Asus mist WLAN mogelijkheden.

Daarnaast is het gewoon een keuze maken, ben je fan van HP dan zou ik persoonlijk voor deze gaan:

Heb je meteen 16GB, alle aansluitingen en ben je meteen klaar (hoef je geen memory upgrade te doen voorlopig, anderzijds zou je geld kunnen besparen door een goedkopere te pakken, maar loop je sneller tegen je bleeding edge aan). Maar mijn Lenovo fanboy engeltje zegt toch voor de pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH te gaan, maar het usb 3.1 verhaal is wel een gemis voor de toekomst heb ik het gevoel (maarja, is ook een beetje koffiedik kijken, aangezien ik anti future proof ben zou ik gewoon voor deze kiezen)

edit:
vergeten in te voegen, i7 vs i5:
http://cpu.userbenchmark....5-7300HQ/m211019vsm223877

[ Voor 4% gewijzigd door miccamw2 op 15-07-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 00:10
miccamw2 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:53:
Ik zie alleen SSD en/of geheugen verschillen & ik heb 2 alternatieven voor je toegevoegd (wel i5):

https://tweakers.net/pric...721;815839;764577;742813/

Mijn persoonlijke mening is TN, puur vanwege glare issues.. (volgens mij is dit op IPS wel minder, maar ik irriteer mij daar mateloos aan, de lenovo is overigens mat/ips)

Je zou even de reviews van bovenstaande machine's moeten kijken qua degelijkheid.

Lenovo mist USB 3.1 (weet niet of je dit gebruikt)
Asus mist WLAN mogelijkheden.

Daarnaast is het gewoon een keuze maken, ben je fan van HP dan zou ik persoonlijk voor deze gaan:

Heb je meteen 16GB, alle aansluitingen en ben je meteen klaar (hoef je geen memory upgrade te doen voorlopig, anderzijds zou je geld kunnen besparen door een goedkopere te pakken, maar loop je sneller tegen je bleeding edge aan). Maar mijn Lenovo fanboy engeltje zegt toch voor de pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH te gaan, maar het usb 3.1 verhaal is wel een gemis voor de toekomst heb ik het gevoel (maarja, is ook een beetje koffiedik kijken, aangezien ik anti future proof ben zou ik gewoon voor deze kiezen)

edit:
vergeten in te voegen, i7 vs i5:
http://cpu.userbenchmark....5-7300HQ/m211019vsm223877
Thanks voor je reactie. i7 lijkt toch mijn voorkeur te hebben. De HP Pavilion 15-bc235nd heeft idd 16GB RAM, maar 2GB videogeheugen. De HP Pavilion-Power 15-cb061nd heeft 4GB videogeheugen. Wellicht dat dat toch beter is? Videokaart kun je uiteraard niet uitbreiden, RAM wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 15:38
Dat verschil had ik even gemist dan zou ik voor die 4GB VRAM gaan, is ook een nieuwer type aan de eerste prijsvermelding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kijk ook eens naar Thinkpad. Brute beesten en niet al te duur. Vooral niet als je in V&A kijkt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A