P+R Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo tweakers,

Maken jullie hier wel eens gebruik van en wat is jullie ervaring?

https://www.amsterdam.nl/...3d-471b-af9a-a01618110468

Vraag me ook af, als je nu zegt dat je met 2 personen reist krijg je dus 2 kaartjes voor de prijs van 1. Kan je dit 2e kaartje dan de volgende keer gebruiken? Of deze "doneren" aan iemand achter jou in de rij?

Kosten P+R GVB-kaarten
1 persoon: € 5,00
2 personen: € 5,00
3 personen: € 5,90
4 personen: € 6,80
5 personen: € 7,70

Stel nou dat je 5 kaartjes koopt voor €7,70 en hier 5 keren gebruik van kan maken, is je ritje naar het centum slechts €1.54. Best voordelig dan.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 15-07-2017 15:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 22:30

Joostk

Barkrukprofeet

Gisteren nog gebruik van gemaakt om van de Arena naar Paradiso te gaan.
Ik was samen met mijn broer.
Betaalde 1 euro voor het parkeren van 19:00 tot 23:00 uur. Voor de rest de metro en tram gebruik van gemaakt. Maar wij hebben beide een OV-chipkaart. Ik een anonieme en mijn broer 1 op naam.
Ik weet zo niet wat ik precies betaald heb voor de metro en tram maar zal iets van 4 euro zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je je eigen link volgt, zie je onderaan de pagina een kopje 'Contact'. Als je kunt wachten tot maandag, kun je daar telefonisch of via een webformulier de vraag stellen aan iemand die wordt geacht het antwoord te weten :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist.. nu heb ik dus geen OV. Ik begrijp dat dit goedkoper is als je alleen reist. Dan moet ik eerst een OV kaart kopen. Gewoon anoniem, toch?

Heb nu 1 GVB kaartje gekocht. Aangezien 2 kaartjes even veel kost als 1 kaart (€5,00) vraag ik mij af of 2 kaartjes dan bij elkaar horen of is het gewoon technisch gezien 2x1 kaart? 2 halen 1 betalen... Kan je dat 2e kaartje dan een andere dag benuttend zonder weer één nieuwe te moeten kopen? Of 2e kaartje weggeven aan iemand anders in de rij? Op het kaartje staat 31/12/2018.

Als dat zo is, reis je dus 2x voor €5,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tomatoman schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:43:
Als je je eigen link volgt, zie je onderaan de pagina een kopje 'Contact'. Als je kunt wachten tot maandag, kun je daar telefonisch of via een webformulier de vraag stellen aan iemand die wordt geacht het antwoord te weten :)
Maar dan staat het antwoord niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jij kunt het dan plaatsen. Zelf uitgezocht, anderen helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:46:
Jij kunt het dan plaatsen. Zelf uitgezocht, anderen helpen.
Ja maar dat kan dan pas maandag. En misschien is dit parate kennis bij een van de lezers ;) dit topic wordt ook gelezen door mensen die Google'n. Dus ja het antwoord komt uiterlijk maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zijn het niet gewoon 24h kaarten? dus ze verlopen allemaal na 24h.Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze langer dan x uur geldig zijn,zou ook nog kunnen dat je 2x een uur kaartje krijgt (voor heen en terug,deze activeren wanneer je inchecked)

zoals er ook staat, controleer zelf op 9292 of je goedkoper uit bent met dat kaartje of niet, als je nog geen ov-kaart heb ben je volgens mij sowieso goedkoper uit om zo een kaartje te nemen.

Maak er zelf nooit gebruik van verder.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat 31/12/2018 op dus lijkt het mij dat het geen 24 uur geldt..

1 kaartje is voor heen en terug. Beide keren heb je max 1 uur.

Ik zou zeggen dat als je de kaart niet tegen een OV paal aan houdt, je hem dus tot 31/12/2018 kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:35
Volgens mij is het zo dat als je er een voor meerdere personen haalt je gewoon één kaartje krijgt. Zo was het althans bij de Pagina+R in Arnhem en Nijmegen. Of ze inderdaad langer dan 24h t gebruiken zijn durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:48:
Er staat 31/12/2018 op dus lijkt het mij dat het geen 24 uur geldt..

1 kaartje is voor heen en terug. Beide keren heb je max 1 uur.

Ik zou zeggen dat als je de kaart niet tegen een OV paal aan houdt, je hem dus tot 31/12/2018 kan gebruiken..
Let alleen op dat je enkel het voordelige P+R parkeertarief krijgt als je op de juiste plekken de bijbehorende OV-kaart gebruikt:
Bij terugkomst betaalt u het P+R parkeertarief. De P+R korting krijgt u alleen als:
Uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
U voor het parkeren betaalt binnen één uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.
Je moet dus in ieder geval zonder overstap tussen vervoerders (NS vs GVB :( ) rechtstreeks uit centrumgebied naar P+R-terrein gaan. Zo niet gaat parkeren je waarschijnlijk aanzienlijk meer kosten dan je door gerommel met kaartjes op gaat leveren :o
Dan betaalt u het normale tarief van €1 voor de eerste 24 minuten, daarna €1 per 25 minuten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De laatste keer kregen we per inzittende een kaartje, deze is inderdaad 24u geldig op basis van retour
Van Ams-Arena naar centrum ( of jouw eindpunt ) en terug.
Bij terugkomst in de parking moet je ALLE kaartjes inleveren, dan krijg je een uitrijkaart.
Heb je minder kaartjes, mag je het reguliere (dag)tarief betalen om te vertrekken.
http://www.parkeren-amsterdam.com/arena
Als er geen evenementen gehouden worden in de Arena and Ziggo concerthal fungeert de garage als 'normale' parkeergarage met een tarief van € 1,00 per 25 min. tot max. € 24,50 p.dag.
Verder was DE googlezoektocht gewoon duidelijk

http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling

Afrekenen van uw parkeerkosten
Reken bij terugkomst uw parkeerkosten af bij een parkeerbetaalautomaat.
Hier wordt gecheckt of uw laatste check-in op de terugreis naar de P+R locatie in het centrumgebied (stadsdeel Centrum en delen van Oost, Zuid en West) heeft plaatsgevonden.
LET OP: Was uw laatste check-in op een openbaar vervoer halte buiten Amsterdam Centrum, dan betaalt u het 'normale' parkeertarief.

[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 16-07-2017 04:23 ]

Pagina: 1