Welk mengpaneel XTC of DJM-600

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 23:42
Ik zit te twijfelen over welk mengpaneel ik moet nemen bij mijn technics md3tjes. Ik zat te denken aan een Dateq XTC (Mooi, simpel, sterk en lekker om mee te mixen Fl. 1325,-) of een Pioneer DJM-600 (Minder mooi als een XTC maar die effecten zijn toch echt wel leuk. Fl. 2000,-)
Welke kan ik het beste nemen???
Oja weet iemand wanneer de technics sl-1200md3 in het zilver in Nedeland komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kort simpel maar volgens mij de beste keus
-> XTC <-

Waarom -> Betrouwbaarheid en de goede layout van het mengpaneel. Weet niet wat voor faders er op die pioneer zitten maar die op de dateq zijn alps en als je daar mee gewerkt heb wil je niet graag meer iets anders, En ik denk dat een hoop mensen het met me eens zijn. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
Effecten vind ik dus echt zwaar overbodig op een mengpaneel, gebruik je volgens mij toch niet vaak. Persoonlijk zou ik voor de XTC gaan, supermooi, en als je eenmaal een dateq hebt geprobeerd wil je niet anders meer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Als ik naar de prijs/kwaliteit verhouding kijk zou ik voor de Dateq gaan.

[off-topic]
Ik prefereer Penny&Giles boven Alps
[off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

En anders wel voor de DJM-500...enige verschil is volgens mij een sampler..die effecten zijn wel kicken als je techno draait.
->edit
oops toch niet, hij is ook wat uitgebreider qua effecten -> http://pioneerprodj.com/products/djmcompare.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Bedenk wel dat je die effecten allen thuis hebt, want in de club waar je staat te draaien zullen ze waarschijnlijk geen pioneer hebben. Of als je heelveel mazzel hebt eentje,maar ik zou mezelf niet instellen op uitzoderingen.

De dateq is gewoon sterk, betrouwbaar (het bierverhaal van reind), en mixt lekker, de pioneer heeft meer flashy gadgets, maar ook 63mm faders (toch?), minder goed geluid (toch?) etc.

Ik zou voor een xtc gaan. Deze zie je op veel meer plaatsen dan die pioneer. Die effecten is de enige meerwaarde, waarbij je je ook nog moet afvragen in hoeveel gevallen je ze _echt_ nuttig gebruikt, ze zullen meestal ongepast of al bekend zijn. Lijkt mij in ieder geval irritant, als een dj om de twee platen hetzelfde effect loslaat...
Wat blijft er dus over: het pure mixwerk. Wie is daarin beter (imho), de xtc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Tering he ik wil al 4 jaar een Dateq XTC, ga ik 'm eindelijk kopen geeft die verkoper ff een showtje met die pioneer mixer. Je kan er echt hele toffe dingen mee doen ik heb 't zelf gehoord. Ik word daar helemaal gek gemaakt. Die pioneer kost normaal 2800,- en ik krijg 'm voor 2000,-, maar die XTC daarintegen kost normaal 1799,- en die krijg ik voor 1325,-.
Wat moet ik doen!!!!!!!!!????
Ik draai trouwens trance, hardhouse en club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals al gezegd , laat je niet gek maken door die effecten want daar heb je nix aan. Mischien vind je dit leuk in het begin , maar je hebt er iig nix aan als je ergens gaat draaien ofzo. Enne als die verkoper zegt dat hij eigenlijk 2800,- kost moet je hem hard uitlachen , voor dat geld kocht ik dus zeker een Rodec :) Rodec roeleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat trance, hardhouse en club niet om veel effecten vragen. Het wordt al snel vermoeiend, alleen bij hele simpele techno zou ik die effecten gebruiken. Waar je wel veel aan hebt zijn soepele faders, een strakke EQ, die op allebei de mixers te vinden zijn, maar bij de dateq net ietsje meer...

De keus is aan jou natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hangt er idd vanaf wat je draait...bij techno is het idd interessant, ik hoorde michel de heij meerdere malen de effecten gebruiken...Carl Cox zie ik ook vaak aan de parameter knop pielen :)

Bij de stijlen die jij draait is het eerder storend lijkt me om effecten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze maken dan vaak wel gebruik van een degelijk extern effectenapp. en niet van een ingebouwd effectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zag net dat ze op sensation een Pioneer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
de XTC roelt gewoonweg, waarom? Tonen kan je super goed wegdraaien. De pioneer ken ik persoonlijk niet maar de XTC is een mengpaneel die ook op mijn verlanglijstje staat =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dateq heeft idd een fijne EQ regeling , maar ze hebben veel te lange faders , 100mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

maar die 100mm is juist lekker
(het is maar wat je zelf lekker vindt dan, de een wilt 60 de ander 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Koop de Dateq past denk ik beter bij je stijl en als je toch wat trucs door je set wil gooien moet je een EFX-500 halen, daar kan je echt hele leuke dingen mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Koop die dateq maar.

Of je moet nog ergens een rodec voor 2000,- op de kop kunnen tikken.

Enne 100mm faders klote? -> Met scrathen e.d wel maar als je gewoon net zoals mij 2step garage en rustige club draait.......... Heerlijk die lange faders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien is dat wel zo , maar ik vind die korte wel fijn (werken toch logoritmisch) .
Je hebt idd gelijk dat het juist fijn is bij wat sneller werk. Ik draaide vroeger ook van alles. Acid,electro,club,techno,breakbeats en bijna altijd op een mixer met korte faders , mischien dat ik het daarom ook prefereer. Hou me nu meer met D&B bezig zoals je kunt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Volgens mij zag ik inderdaad dat er bij sensation met een ??PIONEER DJM-600?? gedraait werd. Dan zal hij toch wel erg goed zijn toch?? Ik heb het ff opgezocht de advies prijs van de DJM-600 is echt 2800,- Ik ken die eigenaar van die zaak en die geeft me altijd minimaal 20% korting dus 2000,- gulden is echt niet duur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ahaa, hij is op sensation gebruikt DUS is ie wel goed.

hij is niet slecht iig, maar toch zou ik als ik jou was allebei proberen
en de meerderheid hier zegt ook de XTC te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Nou ik heb het niet zo op die DJM-600 :r :) oke ik ben geen DJ. Maar ik vind het een gammel ding...

Ik vind die Dateq panelen veel robuuster. En tja pioneer: ik heb hem nog niet open gezien... maar ik vind het helemaal niks om dat ding aan onze mooie EAW 750 setjes te hangen.

En nog een voordeel van die dateq: onderdelen zijn HEEL standaard en dus overal te koop. Handig als ie toch onverhoopt stuk mocht gaan.

Nog iets: als iets op sensation wordt gebruikt wil dat niet meteen zeggen, dat het goed is ... ... .. . . . . . Ik zag ook iets van Behringer staan namelijk (op een foto). Enne dat PA-systeem van StagePro is leuk (die banaantjes, naam ben ik vergeten), maar EAW 750 klinkt beter :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shies, waar hebben we het nou over...2 extreem professionele mixers, en we zitten te zeuren welke beter is dan de ander. Is en blijft een smaak kwestie wat mij betreft.

En ik heb DJ's zeker wel de ingebouwde effecten zien gebruiken, zonder externe apparatuur. Carl Cox in een of andere video, en Michel de Hey donderdag, toch echt met m'n eigen ogen. (DJM-500)

Je kan natuurlijk helemaal gek doen en een XTC met effectbak kopen :) weet alleen niet of dat ding send/returns etc heeft :?

En op shockers hadden ze ook Pioneers :) (jajaja ik weet niet de beste yadda yadda :) maar blijkbaar wel goed genoeg voor evenementen van dat formaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 01:02 schreef Mries! het volgende:
Je kan natuurlijk helemaal gek doen en een XTC met effectbak kopen :) weet alleen niet of dat ding send/returns etc heeft :?
Ik heb er 2 wooren voor -> De oplossing.

Neem een dateq met effectbak (ik weet niet eens hoe zo'n ding werkt maarja ik heb um ook niet nodig) en je bent van al je problemen af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of je koopt een numark EM serie..moehahaha, numark users unite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op zondag 08 juli 2001 19:23 schreef Speedy_J het volgende:
Koop de Dateq past denk ik beter bij je stijl en als je toch wat trucs door je set wil gooien moet je een EFX-500 halen, daar kan je echt hele leuke dingen mee doen :)
mmmmm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie op grote feesten vaker rodec's dan dateq's..maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk (het zal 'ns niet!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan heel vaak niet in het [topic=160129] topic reageren...meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29
ik vind die pioneer wer heel fijn draaien, die xtc heb ik wel gezien maar niets me geprobeerd.

wij hebben die pioneer omdat alles van pioneer is en blijft, (de nieuwe cdj-1000 :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Heb ik ook last, laat jij ook alle replies zien wanneer je replied??
Zal wel daardoor komen, omdat ie 500 posts moet laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Rodec ... nooit van gehoord eigenlijk. Ik zie eigenlijk alleen maar dateq's, kleinere zaaltjes(chill out/lounge) heel heel soms een Numarkje (als de dateqs op zijn, kan gebeuren).

Soms zie ik wel een DJM-600 staan, die wint wel aan populariteit. Komt waarschijnlijk door die FX-engine die erin zit. Maar om nou zo'n mixer te kopen, omdat er een fx-engine in zit lijkt me geen rede. Meestal is zo iets 1, 2 keer leuk en dan is de nieuwigheid ervan af ;)

Maarja wat loop ik te blaten, want eigenlijk ben ik van het licht :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ga eens wat DMX aan je Martin scanners aansluiten ofzo! :) (zal wel geen reet van kloppen, ik ben van geluid ;) )

Ik laat idd alle replies zien Speedy_J (toch niet de Speedy J he :)) Maar als ik kijk naar de netwerk lampjes gaan ze helemaal niet knipperen...nahja ik zal eens proberen dat uit te zetten

[edit]
idd het werkt...wel irritant, ik moet altijd alles terug lezen, want ik vergeet meestal de helft..(mijn geheugen neemt nogal rap af..echt vaag :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op maandag 09 juli 2001 01:24 schreef Mries! het volgende:
Ik laat idd alle replies zien Speedy_J (toch niet de Speedy J he :))
Nee helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24762

Pioneer DJM-600 is echt goed, vooral als je ook met CD's draait. XTC heeft een zwaar irritante crossfader, dat vind ik het grootste minpunt. Waar ik vaak draai hebben ze een XTC, best goed. Maar de DJM-600 is toch echt stukken relaxter naar mijn mening. Ook omdat hij 4 kanaals is, master kanaal, switchable crossfader etc.
Die effecten zijn echt supercool, als je op een goed feest staat dan kun je ze zeker gebruiken.

PS ik draai ook een soort club/house/hard combo. Maar het licht echt net aan je mix stijl welk mengpaneel je beter ligt. Persoonlijk zou ik voor de DJM-600 gaan. Maar uiteindelijk gaat het toch om hoe je mixt en dit zijn gewoon allebei hele goede mixers.

Uiteindelijk blijven deze mengpanelen voor de consument en zullen ze qua tonenechtheid en frequenties nooit bij de topmerken komen. Ik heb wel eens van een freak gehoord dat een DJ modified Mackie mengpaneel het best is. Dan betaal je heel veel geld voor een mengpaneel dat je voor een groot deel zelf hebt ontworpen. Hierbij zijn de toonregelingen helemaal top. Heel veel mensen vinden Dateq en Pioneer ook goed, maar geloof me je zou het verschil tussen een Dateq en een Studiomixer eens moeten horen.

Nou ja, welke van de twee je ook koopt, je zult geen miskoop doen. Heel veel succes verder met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

man, studiopanelen en dj panelen zijn toch compleet andere dingen...

mag ik ook weten wat jij onder consumenten begrijpt? Cafe's, disco's, grote party-organisaties enzo ook blijkbaar?

In het buitenland worden naar mijn weten ook gewoon voor de consument verkrijgbare apparatuur gebruikt, Rane, A&H, Ecler, Rodec etc etc...Misschien dat er enkele freaks op zelf gemodificeerde tafels draaien, maar dat vind ik toch een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedenk ook ff dat je in een studio een iets beter monitorset hebt dan op een feest. Studiomixers klinken mooier, maar studio-monitors, hifi-speakers, hifi-versterkers etc ook. Het mooiste is natuurlijk om een paar honderd hifisets naast elkaar te zetten, maar dat wordt een duur grapje. Daarom heeft er iemand de PA-set bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 01:34 schreef director het volgende:
De XTC heeft een zwaar irritante crossfader, dat vind ik het grootste minpunt
Oké zal het nog 1 keer uitleggen -> Alle crosfaders zijn irritant en die sloop je er als eerst uit zodra je je mixer hebt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/Vestax1.jpg

Dat ding gooi je gewoon terug je mixer in en mocht je um ooit nog een keer nodig hebben.............. Dan schroef je hem zo terug. Ik heb zelf ook een XTC, deze vestax is van een maat van mij die nu op vakantie is en niet weet dat ik zijn crosfader eruit heb gesloopt. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Oke gasten bedankt voor de reply's :) Ik denk dat ik die DJM-600 ga halen en als ie niet bevalt dan ruil ik 'm gewoon om voor een XTC. *D Bij Best Getest in Alkmaar kan dat gewoon. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Shit ik ben nog wat vergeten!! Weet iemand wanneer de Technics sl-1200md3 in het zilver in Nederland komt?? Volgens mij zijn ze alleen nog maar in het zwart verkrijgbaar. (Behalve in de V.s. Correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24294

rodec mixbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 09 juli 2001 01:20 schreef Vaagharses het volgende:
Rodec ... nooit van gehoord eigenlijk. Ik zie eigenlijk alleen maar dateq's, kleinere zaaltjes(chill out/lounge) heel heel soms een Numarkje (als de dateqs op zijn, kan gebeuren).
nog nooit van rodec gehoord???
van welke planeet kom jij!
werk er nu toevallig (net bezig met aanpassingen mixbox en ontwerpen van digitale in- en uitgangen) :)
rodec is absoluut het beste, beter dan ecler (nog niet eerder genoemd), numark (tjongjonge, zien er leuk uit, maar daar stopt het ook) en dateq (best goed, maar niet goed genoeg)!
een rodec is het werkbeest van de dj, heb laatst nog een 15 jaar oude rodec opgekuist, draait nog altijd prima!

meer info: www.rodec.be

PS: ja, productie en ontwerp liggen volledig in belgië :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 07 juli 2001 13:04 schreef Reind het volgende:Waarom -> Betrouwbaarheid en de goede layout van het mengpaneel. Weet niet wat voor faders er op die pioneer zitten maar die op de dateq zijn alps en als je daar mee gewerkt heb wil je niet graag meer iets anders, En ik denk dat een hoop mensen het met me eens zijn. ;)
Yep, heb daar nog een leuke anekdote over:
Vriend draaide in de Hifi (die studententent in Leiden) waar iemand een glas pils (of moet ik dat bier noemen ?) over de Datec XTC dondert... Precies over de 3 faders!

Tsja, toen weigerde die XTC even dienst, maar na wat 'mond op fader' werd het pils uit de faders gezogen/geslurpt (gatverdegatverrrr) en op de grond gespuugd!

En zie, mengpaneel deed het weer perfect!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, betrapt op het niet volledig lezen van posts :)
Op maandag 09 juli 2001 20:14 schreef killalot het volgende:
werk er nu toevallig (net bezig met aanpassingen mixbox en ontwerpen van digitale in- en uitgangen) :)
rodec is absoluut het beste, beter dan ecler (nog niet eerder genoemd), numark (tjongjonge, zien er leuk uit, maar daar stopt het ook) en dateq (best goed, maar niet goed genoeg)!
een rodec is het werkbeest van de dj, heb laatst nog een 15 jaar oude rodec opgekuist, draait nog altijd prima!

en
Op maandag 09 juli 2001 01:43 schreef Mries! het volgende:
man, studiopanelen en dj panelen zijn toch compleet andere dingen...

mag ik ook weten wat jij onder consumenten begrijpt? Cafe's, disco's, grote party-organisaties enzo ook blijkbaar?

In het buitenland worden naar mijn weten ook gewoon voor de consument verkrijgbare apparatuur gebruikt, Rane, A&H, Ecler, Rodec etc etc...Misschien dat er enkele freaks op zelf gemodificeerde tafels draaien, maar dat vind ik toch een beetje overkill.
oei oei! :) geintje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
mierenneuker! ik hoop dat het lekker was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beetje krap mag wel van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 09 juli 2001 20:14 schreef killalot het volgende:

[..]

Nee nog nooit van gehoord :) Enne welke planeet tja, één waar Rodec niet zo bekend is :o
Ik zou ook zeggen dat het de beste was als ik bij de producent zou werken :P Ik ken het merk voorderest niet en kan dus ook niet oordelen over de kwaliteit :)

Na een tour op de site is het merk bij mij nog steeds geheel onbekend :D Ik kom blijkbaar alleen maar op plekken waar dateqs staan(En EAW hangt/staat :9 ) en soms ook DJM-600s.

Oja de apparatuur ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit... stukken robuuster dan de DJM-600 in iedergeval.

En dat Numark er leuk uit ziet tja => totdat je hem openschroeft |:( Mijn vuilnisbak is netter 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Stelletje &^(&^%^$%)_)

Tsjonge jonge jonge waar hebben jullie gezeten al die tijd.

Oké sorry hoor maar een numark een kl*t*mixer noemen. Oké ut zijn niet de beste mixers maar weet je wel hoeveel van die dingen je tegenkomt. (vooral oude die nog perfect werken)
Dan de rodec -> Is idd 1 van de beste mixers maar onbetaalbaar net zoals rane + allen&heath e.d
Ecler? ken ik wel degelijk en heb je wel is goed naar die layout gekeken op dat mengpaneel? Wat een zooitje is dat zeg. (heb het over dat rare ding met crosfaders schuin omhoog aan de zijkanten)
Dan hebben we nog de dateqs -> Leuk maar voor de gemiddelde mens een beetje te duur. (heb zelf een XTC en zou hem nooit kopen voor dat geld)

Enne mensen jullie hebben het allemaal over clubmixers en de beste worden idd geproduceerd door de bovenstaande merken.
Maaaaaaaaaaar dan hebbie nog de scrathmixers en door wie worden daar de beste mixers in elkaar geschroefd? Juist niet door ecler - Datec en Rodec, Maar door idd Vestax en Numark.

Zo en ik ben klaar pffffffffffffff wat een verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 02:09 schreef Reind het volgende:
Stelletje &^(&^%^$%)_)

Tsjonge jonge jonge waar hebben jullie gezeten al die tijd.

Oké sorry hoor maar een numark een kl*t*mixer noemen. Oké ut zijn niet de beste mixers maar weet je wel hoeveel van die dingen je tegenkomt. (vooral oude die nog perfect werken)
Dan de rodec -> Is idd 1 van de beste mixers maar onbetaalbaar net zoals rane + allen&heath e.d
Ecler? ken ik wel degelijk en heb je wel is goed naar die layout gekeken op dat mengpaneel? Wat een zooitje is dat zeg. (heb het over dat rare ding met crosfaders schuin omhoog aan de zijkanten)
Dan hebben we nog de dateqs -> Leuk maar voor de gemiddelde mens een beetje te duur. (heb zelf een XTC en zou hem nooit kopen voor dat geld)

Enne mensen jullie hebben het allemaal over clubmixers en de beste worden idd geproduceerd door de bovenstaande merken.
Maaaaaaaaaaar dan hebbie nog de scrathmixers en door wie worden daar de beste mixers in elkaar geschroefd? Juist niet door ecler - Datec en Rodec, Maar door idd Vestax en Numark.

heej werken die 2 Corona's nog door in je hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 11:55 schreef Leipo het volgende:

[..]

heej werken die 2 Corona's nog door in je hoofd :P
Hahahahahaha ;)

Nee maar ik kan er een beetje slecht tegen dat mensen altijd lopen schreeuwen dat iets slecht of goed is terwijl uit hun verhaal blijkt dat sommige amper een mengpaneel aangeraakt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
daarom doe ik ook geen uitsprakn over mengpanelen of HiFi.. ik heb er weinig verstand van maar ik leer er tenminste wel wat over op dit forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vragen kan hier altijd.

Daar is ut forum toch voor, Enne d'r lopen hier zat mensen die echt ergens veel verstand van hebben. Check het How to become a dj topic maar is. Wat daar al niet besproken is. En de mensen die wel wat weten die haal je er ook zo tussen uit want die geven ook een reden waarom iets goed of slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
klopt ik heb dat hele topic al belezen en ik heb ook al veel geleerd van het topic 'nieuwe set voor Jag'

ik kwam hier een paar weken als newbie en ik weet nu toch al heel wat meer =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
nou nou nou wat een keuze XTC natuurlijk!!!!!!

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 10 juli 2001 13:25 schreef Reind het volgende:

[..]

Hahahahahaha ;)

Nee maar ik kan er een beetje slecht tegen dat mensen altijd lopen schreeuwen dat iets slecht of goed is terwijl uit hun verhaal blijkt dat sommige amper een mengpaneel aangeraakt hebben ;)
Ik weet zeker dat je op mij doelt :) Ik ben geen DJ (wil het ook niet worden :+ ). Ik kan dus niet oordelen over het "gebruiksgemak" van die panelen. Toch vind ik dat een DJ niet afhankelijk mag zijn van zijn mixer (behalve speciale dingen zoals scratchen). De meeste "grote" DJ's maakt het echt niet zoveel uit welk paneel ze voor hun neus hebben... als hun monitor maar keihard kan |:(

Ik kan alleen maar uit TD / PA bouwen ervaring zeggen dat die Dateqs hele goede panelen zijn (Rodec ken ik niet, maar ziet er ook niet verkeerd uit). Ik heb meestal weinig gezeik met die dingen. En ze zijn voorderest vrij netjes elektrisch gezien (beter dan Numark iig).

Oja ik ben dan weliswaar geen DJ, maar zit wel een beetje in de DJ/club-scene. Maar dan meer als light operator... en voorderest bouw/breek ik nog wel eens een feestje.

Nu nog ff een lekkere flame richting de DJ's:
Die VU-meter hoeft niet in het rood te komen |:( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAwel hoor, anders blijft er niets over, als jullie compressors en limiters erovereen zijn geweest :P.

[serieus]
Idd, de meeste dj's vinden het prachtig op ergens rond +5dB te draaien. Daardoor zijn de meeste sets zo afgesteld dat dit gewoon kan. Resultaat: Verschrikkelijke compressor/limiter instellingen, maar noodzakelijk om je speakers te beschermen tegen die dj's die niet weten hoe het hoort.
[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 10 juli 2001 15:16 schreef ^JaapvR^ het volgende:
JAwel hoor, anders blijft er niets over, als jullie compressors en limiters erovereen zijn geweest :P.

[serieus]
Idd, de meeste dj's vinden het prachtig op ergens rond +5dB te draaien. Daardoor zijn de meeste sets zo afgesteld dat dit gewoon kan. Resultaat: Verschrikkelijke compressor/limiter instellingen, maar noodzakelijk om je speakers te beschermen tegen die dj's die niet weten hoe het hoort.
[/serieus]
:) Ik ken wel een paar DJ's die keurig 0dB draaien en die komen altijd even vragen of ze niet te hard draaien... Klinkt echt waanzinnig dan. Helder, niet vervormd. Maar dan komt een Erick E aanzetten en dan is het meteen: naar je compressor toerennen en alles wat terugtrekken. Meteen klinkt het een stuk slechter |:(

Wat gelukkig meestal helpt is om de monitor overdreven schel te laten klinken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

Ben je nou echt aan het twijfelen tussen een DATEQ en een Pioneer mengpaneel?>??????????
Interesseert de kwaliteit je wat: DATEQ
Vind je effecten leuk: EEN ANDERE DATEQ, of een studiomixer
Dat je daarnog tussen twijfelt snap ik niet echt.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zozo, da's nog 'ns een onderbouwde post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22006

Nou ik weet niet wat jullie allemaal lopen te zeuren maar Dateq is gewoon het meest gebruikt in de Discotheken en radiostudios... Kom je in een Discotheek ligt er (meestal) een apollo, een LPM 7.3 of een GPM 8.3. Kom je in een radiostudio ligt daar negen van de tien keer een Dateq (meestal een BCS50, BCS75 of BCS100)... In de radioscene heeft Dateq wel wat meer competitie.. zo heeft de omroep waar ik dus draai een DNR Airmix liggen... en ik heb ook nog andere omroepen met een eela zien draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 10 juli 2001 02:09 schreef Reind het volgende:

Dit klopt helemaal , echter kan de mixbox van Rodec toch zeer goed meekomen met de Vestax. Wat betreft die Numark , dat weet ik ook niet hoor. Ze zullen best vooruit zijn gegaan , maar ik blijf er een; ik wil wel maar ik kan niet gevoel bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 10 juli 2001 16:24 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
Nou ik weet niet wat jullie allemaal lopen te zeuren maar Dateq is gewoon het meest gebruikt in de Discotheken en radiostudios... Kom je in een Discotheek ligt er (meestal) een apollo, een LPM 7.3 of een GPM 8.3. Kom je in een radiostudio ligt daar negen van de tien keer een Dateq (meestal een BCS50, BCS75 of BCS100)... In de radioscene heeft Dateq wel wat meer competitie.. zo heeft de omroep waar ik dus draai een DNR Airmix liggen... en ik heb ook nog andere omroepen met een eela zien draaien.
werk nog maar een maand bij rodec, maar heb 5 jaar in PA firma gewerkt, en ik heb in al die tijd geen ene dateq gezien! enkel ecler en rodec!
ook in discotheken ed, maar das wel in belgie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is denk ik simpel te verklaren.

In clubs of discotheken zet je iets neer en blijft t staan. Op grotere feesten of bij organisaties die vaker een andere lokatie hebben zullen ze vaker Rodec hebben want die is zo sterk als een tank :) Dateq is wat fragieler en het is een NL product , wel goed maar gewoon niet zo sterk/degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Tering he ik vroeg of iemand weet wanneer de technics sl-1200md3 in het ZILVER in Nederland verkrijgbaar zijn!! 60 reply's, maar geen 1 die er antwoord op geeft.| :(|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 10 juli 2001 19:30 schreef Mr.David het volgende:
Tering he ik vroeg of iemand weet wanneer de technics sl-1200md3 in het ZILVER in Nederland verkrijgbaar zijn!! 60 reply's, maar geen 1 die er antwoord op geeft.| :(|:(
nee, je vroeg raad over mengtafels, dat van die sl1200's was een 'o ja, weet iemand of...'

als dat de reden van je topic is, moet je iets duidelijker zijn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
nee, je vroeg raad over mengtafels, dat van die sl1200's was een 'o ja, weet iemand of...'
als dat de reden van je topic is, moet je iets duidelijker zijn!

Dan had je het hele verhaal moeten lezen dan zie je dat ik het een paar keer heb gevraagd!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Voor die zilveren technicsen bel je gewoon ff naar een winkel zoals attalos bijv.

Enne ben het helemaal met de mensen eens die rodec geweldig vinden -> Ze zijn gewoon super die mixers maar dat vind ik ook van een dateq.

Enne vaagharses ik doelde niet op jou maar op mensen in het algemeen dus excuses bij deze als de post verkeerd begrepen is. ;)

Enne nog ff over die limiters -> Die moet ook zijn werk doen dus af en toe in het rooie moet best kunnen. Ligt er namelijk maar net aan hoe hard je monitor moet want zo af en toe heb ik dat ding amper nodig. (Ik draai zo af en toe zelfs wel is alleen met de koptelefoon op bij gebrek aan beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Weet echt helemaal niemand wanneer die technics sl1200mk3 in het zilver in nederland komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Je mag hier vast geen reclame maken, dus zeg het maar als ik deze reply moet editten:

Je kan allicht de verkoop afdeling van AWS bellen. Misschien kunnen ze jou verder helpen qua prijzen e.d. voor die Technics. Helaas zijn die technics behoorlijk duurder geworden |:(
Enne vaagharses ik doelde niet op jou maar op mensen in het algemeen dus excuses bij deze als de post verkeerd begrepen is.
:)
Enne nog ff over die limiters -> Die moet ook zijn werk doen dus af en toe in het rooie moet best kunnen. Ligt er namelijk maar net aan hoe hard je monitor moet want zo af en toe heb ik dat ding amper nodig. (Ik draai zo af en toe zelfs wel is alleen met de koptelefoon op bij gebrek aan beter)
Die limiter staat er niet om gebruikt te worden ;) maar meestal wel nodig om je mooie EAWs te beschermen :+ Naar mijn mening wordt een DJ meer gewaardeerd als ie iets terughoudender is qua volume (keurig 0 db), dan dat het allemaal net minder klinkt door vervorming/compressen. Ook de echt bekende DJ's draaien vaak in het rood. Ik heb ze zelfs gezien, dat de VU meter van de DATEQ alleen maar aan stond (zelfs het bovenste Ledje knipperde niet). Ik vind dat altijd een beetje jammer, die paar DB's die er mee gewonnen worden, staan niet in verhouding met de hoeveelheid vervorming die deze signaalniveaus met zich mee brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Syterker nog, als er een beetje limiter overheen jaagt, worden er helemaal geen dB's gewonnen. Het enige wat er gebeurt is dat uje dynamiek verliest.

Hmz, als je dan ff nadenkt, blijkt dat het gemiddelde volume omhoog gaat, en er dus dB's worden gewonnen. Ik zeg wel nix meer, zo laat op de avond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ach ik let er zelf eigenlijk amper op en zolang het oké klinkt vind ik het best.

Heb eigenlijk geen ruk verstand van limiters dus daar ken ik ook niet over mee praten.
Enne iedereen gaat toch wel is over de :( dacht ik dus daar hebben de mensen van het geluid limiters voor toch? Je hebt dat ding tenslotte niet voor jan *** ;)

Maar begrijp idd wel dat je je ongelofelijk aan mensen kunt ergeren die zich dan niks van jou aantrekken als je er wat van zegt. Als ik daar namelijk zou staan draaien en jij zou vragen of het wat minder kan dan kan dat toch gewoon lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Heb eigenlijk geen ruk verstand van limiters dus daar ken ik ook niet over mee praten.
Nou een limiter is heel simpel: Hij kapt het geluid af op het moment dat het te hard is. Allen doet ie het wat "muzikaler" dan een clippende versterker. Want een clippende versterker is niet alleen slecht voor de speakers, maar klinkt ook nog eens bedorven. Een limiter "rond" het nog een beetje af. (Er zal vast wel een mooiere uitleg voor een limiter zijn, maar ik heb geen zin om die te zoeken :7 )
Enne iedereen gaat toch wel is over de :( dacht ik dus daar hebben de mensen van het geluid limiters voor toch? Je hebt dat ding tenslotte niet voor jan *** ;)
Het is meer andersom ;) Het is slim om een limiter neer te zetten, omdat sommige (meeste) DJ's alleen maar harden dan KAN willen draaien.
Maar begrijp idd wel dat je je ongelofelijk aan mensen kunt ergeren die zich dan niks van jou aantrekken als je er wat van zegt. Als ik daar namelijk zou staan draaien en jij zou vragen of het wat minder kan dan kan dat toch gewoon lijkt mij.
Meestal gaat het ook iets zachter als je het vraagt. Alleen na 10 minuten staat het weer in het rood. Op zich heel natuurlijk: steeds harder in volume benadrukt een Climax die een DJ neer wil zetten. Ook met bands mixen is het slim om af en toe terug te gaan met AL de schuiven (om weer naar een climax toe te schuiven). Helaas heeft geluidsapparatuur ook fysische grenzen en daar kan niemand overheen... Ik wil alleen ff zeggen, dat in het "rood" draaien niet zo vanzelfsprekend moet zijn, zoals het nu is. En dat het vanzelfsprekend is om in het "rood" te draaien, blijkt wel uit het feit, dat ik maar 1 DJ ken -die niet eens zo bekend is- die NIET in het rood draait, maar keurig op 0 dB. Vele "professionele" DJ's (erick e bv) pompen meer uit die Dateq, dan dat er in zit... Op dat soort momenten zie je de compressor/limiter ook de gehele dynamiek wegvagen.

Ik ken verhalen van collega's, dat ze de DJ een aantal keren hadden gewaarschuwd en die wilde maar niet luisteren. Toen hebben ze de stekker er maar uitgetrokken ;) En dat is heel leuk als er 2000 a 3000 man staan te feesten. Dan staat toch echt de DJ voor lul...
Syterker nog, als er een beetje limiter overheen jaagt, worden er helemaal geen dB's gewonnen. Het enige wat er gebeurt is dat uje dynamiek verliest.
Hmz, als je dan ff nadenkt, blijkt dat het gemiddelde volume omhoog gaat, en er dus dB's worden gewonnen. Ik zeg wel nix meer, zo laat op de avond
Tja je wint dB's door de dynamiek weg te vagen... maar ja, wat klinkt het toch bagger :+ :) Het is niet voor niets dat radio (538, Veronica) zo door"beuken", dat audio signaal van die zenders bezitten niks aan dynamiek meer en zijn aan alle kanten door exciters "opgepoetst" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 14 juli 2001 04:30 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Meestal gaat het ook iets zachter als je het vraagt. Alleen na 10 minuten staat het weer in het rood. Op zich heel natuurlijk: steeds harder in volume benadrukt een Climax die een DJ neer wil zetten. Ook met bands mixen is het slim om af en toe terug te gaan met AL de schuiven (om weer naar een climax toe te schuiven). Helaas heeft geluidsapparatuur ook fysische grenzen en daar kan niemand overheen... Ik wil alleen ff zeggen, dat in het "rood" draaien niet zo vanzelfsprekend moet zijn, zoals het nu is. En dat het vanzelfsprekend is om in het "rood" te draaien, blijkt wel uit het feit, dat ik maar 1 DJ ken -die niet eens zo bekend is- die NIET in het rood draait, maar keurig op 0 dB. Vele "professionele" DJ's (erick e bv) pompen meer uit die Dateq, dan dat er in zit... Op dat soort momenten zie je de compressor/limiter ook de gehele dynamiek wegvagen.

Ik ken verhalen van collega's, dat ze de DJ een aantal keren hadden gewaarschuwd en die wilde maar niet luisteren. Toen hebben ze de stekker er maar uitgetrokken ;) En dat is heel leuk als er 2000 a 3000 man staan te feesten. Dan staat toch echt de DJ voor lul...
[..]
Nou dat van die stekker trekken lijkt me stug. Iemand die een feest organiseerd voor 2 a 3000 man gaat er dus echt niet de stekker uit trekken omdat de DJ te hard(overstuurd) draait |:( . Ff logisch nadenken :)

Dat van die limiter klopt wel , maar je hebt natuurlijk limiters en limiters. Als je zo'n knaken limiter hebt die gewoon alles boven een bepaald punt wegkapt , ja das zwaar kut. De limiters die gewoon het gehele geluid verlagen tot onder een bepaald nivo valt dat wat betreft je dynamiek reuzen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind, ff compleet off-topic, maar ik zat ff door de lineup van DanceValley te bladeren en daar is idd al een DJ XL...komt uit de UK,(3x raden wat hij draait :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Yep wist ik al en het schijnt dat hij ooit is op een feest heeft staan draaien waar ik ook heb gedraaid.

Maarre denk dat ik maar voor RnD ga of EZ

-> EZ schijnt namelijk een beetje dood te zijn ofzo aangezien je niks meer van die gast hoord.

Ow en Mries jij bent dus ook op dance valley, Ik ook dus CY There :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zaterdag 14 juli 2001 18:14 schreef kibiru het volgende:

[..]

Nou dat van die stekker trekken lijkt me stug. Iemand die een feest organiseerd voor 2 a 3000 man gaat er dus echt niet de stekker uit trekken omdat de DJ te hard(overstuurd) draait |:( . Ff logisch nadenken :)
Nou als een paar mooie EAW kasten / Carvers naar god worden geblazen, zou ik me goed kunnen voorstellen dat de stekker er uitgetrokken wordt ;) Maar dat hangt natuurlijk ook van de koppigheid van de DJ af, of de geluidstechnicus al sowieso zoiets heeft van "opsouten", vooral enz enz. Het is ook niet dat het vaak gebeurd: Stekker eruit trekken is vrij extreem >:) :) Het gaat in zo een geval ook niet echt om het "in het rood" draaien, maar meer om de houding van bepaalde personen (Productie, DJ). Gelukkig zijn de meeste mensen in dit wereldje wel oke :) Het is namelijk één groot feest 8-)
Dat van die limiter klopt wel , maar je hebt natuurlijk limiters en limiters. Als je zo'n knaken limiter hebt die gewoon alles boven een bepaald punt wegkapt , ja das zwaar kut. De limiters die gewoon het gehele geluid verlagen tot onder een bepaald nivo valt dat wat betreft je dynamiek reuzen mee.
Ik weet niet of je ooit van Apex hebt gehoord ;) maar dat zijn geen knaken limiters :) Limiters, hoe "goed" ze ook mogen zijn, verkloten in principe het geluid. Met als voordeel, dat ze het geluidssysteem beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tis me nu wel aardig duidelijk die limiter zooi denk ik :) THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

nu we toch over al die zooi hebben.
wat is een cross-over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Een crossover is een actief filter: deze scheidt het audiosignaal in 2 of meerdere frequentie gebieden. Een simpele (2 kanaals) scheidt bijvoorbeeld het lage van het hoge signaal, zodat het lage signaal kan naar de Amp voor de sub kasten en het hoge signaal naar de amp voor de top kasten.

Voor KF-750 gebruiken we BSS omnidrives als crossover. Deze scheidt het "complete" audio signalen in 4 gebieden:
-Sub laag voor de SB-750's (sub kasten :) )
-Mid laag voor de laag driver in KF-750kast
-Mid voor de middentonen driver in KF-750kast
-Hoog voor de hoorn in KF-750 kast.

Een crossover is dus een actieve filter voor de versterkers. Normale HIFI boxen en kleine/goedkopen PA boxen maken meestal gebruik van een passief filter in de box zelf om het laag van het hoog te scheiden.

Meestal hebben die processors (cross-over) ook nog de functie als limiter en de BSS kan zelfs delayen/EQen. Maar het basisdoel van een cross-over blijft het scheiden van frequentiegebieden in het audiosignaal.

Dit is trouwens een Omnidrive:
Afbeeldingslocatie: http://www.bss.co.uk/library/366/fds366web.jpg
Dat is dan ook een van de beste processors die er bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

thxs, weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaaf, zo'n processor heeft dus meerdere uitgangen, of begrijp ik dat verkeerd?

En, Reind, ik ga niet naar DV, want dan ben ik net een dag op vakantie ;(
Ik ga waarschijnlijk wel naar impulz outdoor..(1 sept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Yep, er staat per kant (L en R) 1 zo'n processor (Of crossover, hoe je het wil noemen). Daar komt een full range signaal binnen en deze wordt in die crossover uitgesplitst naar 2 of meer kanalen.
Simpele crossovers zijn echter meestal stereo (dus 2 crossovers in één behuizing).

Die BSSen hebben 5 uitgangen trouwens. Die dingen zijn echter zo geavanceerd, dat er ook een delay stack mee aan valt te sturen.
In dit document staat een blokschema van zo'n BSS, dan zie je dat het hele audiodistributie sytemen zijn.

Dit is een voorbeeld van een "low-budget" cross-over. Deze bezit alleen de mogelijkheid om te filteren en een limiter. Ook is de kwaliteit van de onderdelen een stuk lager:

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/images/products/Cx3400/cx3400_medium.jpg

Fabrikanten zoals EAW/Apogee leveren ook hun eigen crossovers. Deze zijn in de fabriek helemaal ingesteld. Dit zijn meestal dozen met alleen maar mute knoppen. Wij hebben echter voor het EAW 750 systeem BSSsen staan, omdat die toch beter zijn en je kan er meer mee (delayen, EQen alles bijna)

Afbeeldingslocatie: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/MX/MXgraphics/MX250.jpg

Pagina: 1