Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi thuis

Pagina: 1
Acties:

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
ik ben niet zo thuis in deze wereld, maar heb hier en daar wat op gezocht maar kom er niet zo uit.
op de 1e verdieping van ons huis is de wifi zeer matig. nou ben ik al het zoeken geweest voor stekkers met wifi, maar dat schijnt allemaal rommel te zijn. nu ben ik dit tegen gekomen Ubiquite uap-ac-lite of pro. als ik het goed heb kun je hiermee een acces point maken via mijn router ?? maar als ik zo iets koop is mijn wifi op de 1e verdieping beter ?? (ps ik heb maar 1 verdieping :) ). router staat in de woonkamer en zal een overbrugging zijn van +/_ 25 meter. zijn er mensen die dit ook hebben en er heeel tevreden mee zijn, of hebben jullie andere tips..

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan 2 dingen doen:

- Repeater/Range extender, deze stel je in op je huidige wifi signaal en versterkt het. (Simpele uitleg).
- Access Point, bedraad aansluiten en geeft meestal een beter resultaat, deze kun je hetzelfde SSID geven of gewoon '1e verdieping' noemen.

Los access point kopen en draadje naar boven trekken geeft vermoedelijk het beste resultaat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:14
Dus, is een kabel trekken naar de eerste etage een optie voor je?
Dan kun je hier aan de hand van je wensen een access point zoeken.

Is een kabel trekken, vanwege een oud huis oid., geen optie?
Zoek dan een extender op in de pricewatch.

Let hierbij wel even op welke technologie je router gebruikt. Gebruikt je router 802.11ac (5Ghz)? Dan kun je het beste je extender/access point hierop uitzoeken, omdat deze frequentie resulteert in meer bandbreedte over het algemeen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:51
prutser001 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:51:

Los access point kopen en draadje naar boven trekken geeft vermoedelijk het beste resultaat.
Niet vermoedelijk, het is de enige en beste oplossing ;)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:14
shure-fan schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Niet vermoedelijk, het is de enige en beste oplossing ;)
Beste wel, enige niet. Misschien heeft TS een oud huis waar je niet zomaar door het plafond kan boren. Laat het oordelen maar aan TS over.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onlangs een setje Ubiquiti Amplifi HD gekocht. Erg tevreden mee. Super bereik, goed uitbreidbaar, maar duur.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
bedankt voor de tips. ik ga hiermee eens aan de slag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

harley2009 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:13:
bedankt voor de tips. ik ga hiermee eens aan de slag
Zou ik nog niet doen.

Je situatie is namelijk nog totaal niet duidelijk, dus de tips zijn noodgedwongen vaag - en de mensen die X of Y aanraden doen dat op basis van hun situatie, niet de jouwe :o

Begin eens met wat relevante informatie:
- welk apparaat voorzien nu in de WiFi? Geef daar modelnaam/nr van.
- je zegt maar 1 verdieping te hebben, maar rest van je verhaal doet vermoeden dat je het over een begane grond en eerste verdieping, dus in totaal 2 verdiepingen, hebt. Verduidelijk dat eens...
- WiFi kan probleemloos 300m ver reiken, zelfs met een eenvoudige AP. 25 meter is dus geen enkele uitdaging. Wat wel een uitdaging kan zijn, zijn de obstakels (vloeren, muren etc) tussen de locaties. Hoeveel muren/vloeren hebben we het over? En waar zijn ze van gemaakt? Gewapend beton, geglazuurde tegels en iedere vorm van metaalfolie-isolatie zijn grote uitdagingen.
- matige WiFi kan komen door teveel demping maar ook door interferentie. Wat kun je zeggen over de buurt waar je in woont? Hebben we het over een vrijstaande woning tientallen/honderden meters ver van de dichtstbijzijndste andere bebouwing? Of over een appartement in een druk stadsdeel waar veel jonge mensen dicht op elkaar wonen?
- Een AP 25 meter verderop aansluiten kan een goede oplossing zijn voor dekkingsproblemen, maar dan moet je het nog aansluiten. Je merkt terecht op dat repeaters rommel zijn, maar als je iets beters wilt is de vraag welke infra je hebt waarmee je het aan kunt sluiten. Heb je Ethernet (UTP) kabels die de locaties verbinden? Zo nee, kun je die eenvoudig trekken (door loze leidingen, onder vloer etc)? Zo nee, heb je coax (TV) kabels op beide locaties? Zo nee, zit de electra op beide locaties op zelfde fase? En is op beide locaties randaarde aanwezig?
- WiFi is tweerichtingscommunicatie. De beste AP heeft beperkte nut als je client de beperkende factor is. Met welke apparaten verbind je met de WiFI? Geef bij telefoons/tablets exacte type, bij PC's de naam van de ingebouwde draadloze netwerkadapter.

Met antwoorden op bovenstaande vragen kunnen we een goed beeld vormen van wat er exact mis is en welke mogelijkheden er zijn om er wat aan te doen. Of vervolgende de Ubiquiti het zoekt makkelijker als je namen correct spelt - een mens snapt misschien wat je bedoelt, maar een computer is zo slim nog niet. Let daar dus op :oUniFi UAP-AC-Lite eruit rolt als beste oplossing is een tweede. Het is een prima apparaat, maar de meerwaarde ervan tov een eenvoudiger AP realiseer je pas bij twee of meer UAP's in huis. Als je er maar een van gaat kopen is het vrijwel zeker weggegooid geld tov een goedkoper apparaat, zoals KPN's "WiFi Versterker", die voor EUR 50 dezelfde prestaties neerzet als de UniFI UAP Pro.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1