Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 21:50
Mijn vraag
Bij een Supermicro X7DWA-N probeer ik een BIOS update te doen aangezien het huidige BIOS (versie 1.0b) niet heel soepel draait in EFI modus. Ik heb op de (hierboven gelinkte) site van Supermicro al gekeken voor de BIOS update, en deze is daar beschikbaar als ZIP download. Daarin zou volgens de documentatie een EXE moeten zitten die in Windows een boot floppy maakt, maar die EXE zit er bij mij niet in.

Als ik de ZIP uitpak dan zie ik wel een bestand genaamd "X7DWA0.B19" erin zitten, samen met een groepje EXE bestanden in een submap, maar geen van deze starten volatomatisch de update in een FreeDOS. Zodra ik met het meegeleverde programma "chkflash.com" kijk of eerder genoemde "X7DA0.B19" de juiste flash is meld deze doodleuk dat dit niet het geval is.

Hoe ga ik dit BIOS updaten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Supermicro X7DWA-N

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
BIOS update gedownload vanaf Supermicro site
FreeDOS disk gemaakt en getracht daarmee verder te komen
En op Google gebruik ik waarschijnlijk de verkeerde keywords want ik kan toch niet de eerste met dit probleem zijn? :+

Beste antwoord (via Xudonax op 15-07-2017 14:05)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan gewoon RUFUS downloaden. https://rufus.akeo.ie/

Stop er een usb stikje in dat LEEG mag.
Je kan de freedos optie kiezen welke standaard in RUFUS zit.
Na het maken van het stikje kopieer je de inhoud van het zip file dat je gedownload hebt, uitpakken in de root van USB.

Ow ja, misschien eerst even 'bios settings reset' en dan alleen boot sequence aanpassen.

Start je computer vanaf USB.
En je start 'FLASH.BAT'.

En klaar is Klara.

[ Voor 16% gewijzigd door prutser001 op 15-07-2017 09:54 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:41
probeer eens hiermee een usb stickje te maken om op te starten in dos. Dit werkt in sommige gevallen toch beter. Had laatst ook problemen met een msi bordje te updaten.

http://www.howtonetworking.com/Windows/bootableusb.htm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan gewoon RUFUS downloaden. https://rufus.akeo.ie/

Stop er een usb stikje in dat LEEG mag.
Je kan de freedos optie kiezen welke standaard in RUFUS zit.
Na het maken van het stikje kopieer je de inhoud van het zip file dat je gedownload hebt, uitpakken in de root van USB.

Ow ja, misschien eerst even 'bios settings reset' en dan alleen boot sequence aanpassen.

Start je computer vanaf USB.
En je start 'FLASH.BAT'.

En klaar is Klara.

[ Voor 16% gewijzigd door prutser001 op 15-07-2017 09:54 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 21:50
Ik had inderdaad niet zo bang moeten zijn en gewoon FLASH.BAT moeten uitvoeren met als parameter het .B19 bestand. De update loopt nu, en voor zover de tool het meld is de image gewoon goed. Hartelijk bedankt!