Ik heb 4 ekwb vardar 2200 wpm fans, deze zijn aangesloten op deze pwm controller: https://www.ekwb.com/shop...litter-4-fan-pwm-extended.
Bij deze pwm splitter sluit je, je fans aan op de 4 fan headers die aangesloten zijn via kabeltjes en koppel je een molex kabel aan de psu omdat het moederboord anders te weinig power zou kunnen leveren. Hoe dit werkt is dat de 2 pins voor power aangsloten zijn op deze molex header en de overige 2 pins zijn aangesloten op het moederboord. Dit zou in principe moeten werken (dit is ook hoe een pomp bijvoorbeeld werkt, waar ook maar 2 pins voor pwm controlle zijn aangesloten op het moederboord en de overige direct op de psu)
Echter als ik deze installeer dan draaien alle fans op 100% en kan ik het pwm signaal niet aanpassen.
Ik heb geprobeerd om er enkel 1 fan aan de splitter aan te sluiten echter dit maakt geen verschil.
De pwm header op het moederboord is niet kapot, deze werkt wel als ik er een enkele fan op aansluit.
Oplossing waarvan ik denk dat ze wellicht werken;
In de BIOS de case fan header wijzigen naar een cpu fan? Kan dit?
De fan splitter aansluiten op de CPU_Fan header, echter ik ben niet echt een fan om dit te doen aangezien ik dan mijn pomp daarvan los moet maken en dat lijkt me niet al te best.
Is het mogelijk om een pomp aan te sluiten op een case fan header?
Heeft iemand wellicht een suggestie?
(Dit topic beschrijft precies hetzelfde probleem, echter kwam ik er daar niet mee uit; http://www.tomshardware.c...721/pwm-fan-splitter.html)
Mijn onderdelen:
Bij deze pwm splitter sluit je, je fans aan op de 4 fan headers die aangesloten zijn via kabeltjes en koppel je een molex kabel aan de psu omdat het moederboord anders te weinig power zou kunnen leveren. Hoe dit werkt is dat de 2 pins voor power aangsloten zijn op deze molex header en de overige 2 pins zijn aangesloten op het moederboord. Dit zou in principe moeten werken (dit is ook hoe een pomp bijvoorbeeld werkt, waar ook maar 2 pins voor pwm controlle zijn aangesloten op het moederboord en de overige direct op de psu)
Echter als ik deze installeer dan draaien alle fans op 100% en kan ik het pwm signaal niet aanpassen.
Ik heb geprobeerd om er enkel 1 fan aan de splitter aan te sluiten echter dit maakt geen verschil.
De pwm header op het moederboord is niet kapot, deze werkt wel als ik er een enkele fan op aansluit.
Oplossing waarvan ik denk dat ze wellicht werken;
In de BIOS de case fan header wijzigen naar een cpu fan? Kan dit?
De fan splitter aansluiten op de CPU_Fan header, echter ik ben niet echt een fan om dit te doen aangezien ik dan mijn pomp daarvan los moet maken en dat lijkt me niet al te best.
Is het mogelijk om een pomp aan te sluiten op een case fan header?
Heeft iemand wellicht een suggestie?
(Dit topic beschrijft precies hetzelfde probleem, echter kwam ik er daar niet mee uit; http://www.tomshardware.c...721/pwm-fan-splitter.html)
Mijn onderdelen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 254,- | € 254,- |
1 | Gigabyte GA-Z97N-WIFI | € 0,- | € 0,- |
1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Lian Li PC-Q37 | € 223,50 | € 223,50 |
1 | NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit | € 14,50 | € 14,50 |
1 | EK Water Blocks EK-CoolStream PE 240 (Dual) | € 59,17 | € 59,17 |
1 | EK Water Blocks EK-CoolStream SE 240 (Slim Dual) | € 54,90 | € 54,90 |
1 | EK Water Blocks EK-FC970 GTX ACX - Acetal+Nickel | € 132,99 | € 132,99 |
1 | EK Water Blocks EK-FC970 GTX ACX Backplate - Black | € 0,- | € 0,- |
12 | EK Water Blocks EK-HDC Fitting 12mm G1/4 - Black | € 4,14 | € 49,68 |
3 | EK Water Blocks EK-HD Tube 10/12mm 500mm | € 6,99 | € 20,97 |
1 | EK Water Blocks EK-Supremacy EVO - Acetal | € 57,62 | € 57,62 |
1 | EK Water Blocks EK-XRES 100 Revo D5 PWM (incl. pump) | € 121,70 | € 121,70 |
1 | EK Water Blocks EK-Vardar F4-120ER, 120mm | € 16,50 | € 16,50 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 65,75 | € 65,75 |
1 | Corsair SF450 | € 84,- | € 84,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.310,28 |
[ Voor 64% gewijzigd door RienkK op 15-07-2017 01:41 ]