Artefacts rx580 strix 8gb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:10

GforceNL

Out of memory....

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb sinds deze week deze kaart in bezit, in eerste instantie gekocht voor een egpu voor mijn MacBook. In deze setup gaf hij echter artefacts en liep hij vast.

Toen ik hem echter in mijn nieuwe pc zette, vertoonde de kaart het zelfde gedrag.

Mijn vermoeden is dus dat de kaart niet goed/DOA is, omdat ik zowel de egpu als de mac uit kan sluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De betreffende kaart is een :

pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING

Getest met:
MacBook pro 2016 15 inch met Mantiz eGPU.

En

Pc met ryzen 5, 16gb, asus B350M-a moederbord met verse W10 install en laatste drivers van AMD. Geen gpu bloatware geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie hierboven :)

Foto's van de meldingen en het gedrag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8BecEYOzge8HJYXpjFrJ3nA5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aOTRhEMLSANXEdhOdRH0aKsq/thumb.jpg

<Zinloze tekst hier>

Beste antwoord (via GforceNL op 15-07-2017 16:30)

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Met dit verhaal en die fotos/beelden zou ik direct terug gaan naar de winkel en garantie'tje aanvragen... Zeker ook om het feit dat je op meerdere systemen hetzelfde effect hebt.

Enige wat hetzelfde is, is de bekabeling en het scherm ? Kabel al uitgesloten ?

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Met dit verhaal en die fotos/beelden zou ik direct terug gaan naar de winkel en garantie'tje aanvragen... Zeker ook om het feit dat je op meerdere systemen hetzelfde effect hebt.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij ook een gevalletje RMA. Ik hoop tenminste dat je hem bij een zaak hebt gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:10

GforceNL

Out of memory....

Topicstarter
nLr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:27:

Het scherm geeft normaal gezien geen problemen maar zal straks nog even een andere kabel / aansluiting proberen.

De kaart is nieuw in doos bij een bekende webshop gekocht dus ik verwacht met terugsturen geen probleem.

<Zinloze tekst hier>