Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Stefan44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-04 20:44
Wat ga je met je laptop doen?
Zal gebruikt worden voor de opleiding Engineering. Denk aan programma's als Sketch-up, Autocad etc. Precieze programma's krijg ik helaas pas aan het begin van de opleiding te horen.
Wel heb ik een lijstje gekregen met minimum specificaties:
  • Type processor minimaal i5 of vergelijkbaar - (voorkeur i7)
  • Intern geheugen minimaal 4 Gb - (voorkeur 8 Gb of meer)
  • Harde schijf minimaal 250 Gb - (voorkeur SSD)
  • CD/DVD-RW niet nodig, wel handig
  • Grafische kaart grafische kaart met eigen geheugen; geen shared memory.
  • Resolutie minstens 1366x768 - (voorkeur 1920 x 1080)
  • USB-poorten aanbevolen: minimaal 3, zie opmerking hieronder.
  • (voorkeur 4)
Wat is je budget?
Het liefst wil ik zo goedkoop mogelijk aan deze eisen voldoen, aangezien financieel gezien er eigenlijk nauwelijks ruimte voor is. Ben ondertussen al overbodige elektronica aan het verkopen. :|
Natuurlijk heb ik het liefst een nieuwe laptop en ben dan ook bereid hier iets meer voor uit te geven, maar een jong tweedehandsje (liefst met garantie) is ook een optie. Mag niet te oud zijn aangezien het 4 jaar mee zal moeten gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal 5 dagen per week op en neer naar school worden vervoerd in het openbaar vervoer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, wel afkeur: liever geen HP.

Zelf heb ik een refurbished Medion Akoya P6667 gezien voor €399,-. (Met 128GB SSD)
Nadeel hiervan is dat er slecht 3 maanden garantie bij geboden wordt dus dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk.

Verder heb ik ook nog een nieuwe ASUS X556UQ-DM920D afgeprijsd gezien voor +/- €490,-
Nadeel hiervan is dat het Duits toetsenbord heeft en geen SSD.

Zou ik met een beetje zoeken naar deals iets beters kunnen vinden of zijn deze deals de beste die ik kan krijgen?

Alvast bedankt

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10 08:40
Kijk even op V&A van tweakers. Staan vaak prima laptops voor de bedragen die jij noemt.

Verwijderd

@Stefan44 Kijk hier eens tussen en ga eens zelf samenstellen:

https://laptopparts4less.frl/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 10:15 ]

• Stefan44
@Verwijderd Sommige prijzen lijken aantrekkelijk totdat je een upgrade kiest voor CPU en opslag gaat toevoegen.

@thechip Uiteraard ben ik dat ondertussen ook in de gaten aan het houden.

Verwijderd

@Stefan44 Het lastige is gewoon dat je met jouw budget gewoon heel weinig 'bewegingsruimte' hebt als je het afzet tegen jouw eisen. ;)

• Stefan44
@Verwijderd Daarbij heb ik niet eens op budget gelet persé, het ging zich er puur om dat ik goedkoper een
'kant en klare' kan krijgen met dezelfde specs.
Pagina: 1