Toon posts:

Subwoofer maakt weinig geluid maar dreunt door.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een 2.1 setje in mijn kamer staan. maar ik heb het probleem dat mijn ouders vaak last hebben van mijn subwoofer. maar ik hoor mijn subwoofer amper als ik achter mijn bureau zit. mijn subwoofer staat onder mijn bureau aan de linker kant, iets van de muur af ongeveer 10cm. kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat ik meer geluid krijg uit mijn subwoofer, zonder dat hij enorme herrie maakt naar beneden.

Ik weet niet of dit van belang is maar mijn installatie is:

Versterker
Pioneer VSX-920

Voor speakers
JBL MKII 300

Subwoofer
Eltax thunder 8

PS.
het maak ook heel erg uit waar ik sta in mijn kamer. als ik achter mijn bureau zit dat hoor ik hem amper, en als ik in de deur opening sta dat heb ik het idee dat ik hem veel zachter moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een grafische equalizer de resonantiefrequenties van de kamer wat dempen. Die kun je uitrekenen (lengte, breedte, hoogte en de geluidssnelheid) of meten met een meetmicrofoon.

https://www.acousticfield...w-should-you-locate-them/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:01
En daar heb je meteen je probleem. Probeer hem eens op een andere plek te zetten :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sub op je luisterplek zetten en de kamer door kruipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn linker speaker op mijn sub gezet en mijn sub buiten mijn bureau gezet het geeft wel verbetering. maar is het verstandig om je speaker op je sub te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat ik mijn voor speakers ook als "subwoofers" heb staan. dus voor de mensen die mcacc kennen heb ik mijn voor speakers op lage staan en mijn subwoofer op plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:29:
Wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat ik mijn voor speakers ook als "subwoofers" heb staan. dus voor de mensen die mcacc kennen heb ik mijn voor speakers op lage staan en mijn subwoofer op plus
Met welke reden heb je dat gedaan? Het voegt mijns inziens niet veel toe, je kunt namelijk geen grens aangeven vanaf waar de sub het moet overnemen, met als gevolg dat deze te hoge frequenties moet weergeven en de sub op gehoor plaatsbaar wordt. Beter is speakers op small, crossover van speakers op 100-120 om te beginnen. Dan (zoals reeds aangegeven), sub op luisterplek, rondkruipen om te horen waar deze goed klinkt en de sub op die plek zetten. Het zal esthetisch niet perfect zijn, maar de prestaties gaan er flink op vooruit. Als laatste kun je de sub nog op isolerende voetjes of een auralex subdude/gramma zetten om verdere overdracht naar beneden te beperken, maar je primaire doel moet zijn om hem beter hoorbaar te maken op de luisterpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
Kan je de sub ook op je bureau kwijt? Dan gebruik je hem namelijk als nearfield sub, en ben je de kamerinvloed kwijt. Een mooie oplossing voor akoestisch lastige situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Sub onder je bureau, oftewel je schermt jezelf af met het bureau en het geluid van de sub word weer terug naar beneden gekaakst.

Daarnaast, je geeft aan de sub niet te horen. Dit is eigenlijk ook het hele idee van een sub, dat je hem niet hoort, maar wel dat het 't laag voller maakt.

De kleine setjes van tegenwoordig zijn echter zo gemaakt dat de sub helemaal geen sub is, maar een sub-laag weergeven in combinatie met satelietjes, die helemaal geen laag kunnen weergeven. Daardoor wordt je 'sub' hoorbaar, wat je eigenlijk dus niet wilt

PS. Ik heb overigens het idee dat de speakers die je gebruikt helemaal geen sub behoeven.......

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 15-07-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn sub onder bij bureau weg gehaal. het maak echt een enorm verschil kwa geluid... ik maak even een foto zodat jullie de situatie beter kunnen zien
Pagina: 1