Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Veion
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 26-06-2018
Hoi iedereen,

Ik was aan het rondkijken (lees: me hoofd openbreken :) ) om een nieuwe Semi-basic Game Desktop samen te stellen. Zodat ik o.a. spellen zoals als Player Unknown Battleground op redelijke medium settings kan spelen. Kijkend naar de Best Buy Guide en de comments heb ik een lijstje kunnen samenstellen.

Ik zou er met de grootste voorkeur niet meer dan € 700,00 voor willen besteden.
Oorspronkelijk had ik wat minder aan budget in gedachte, maar het schiet uiteraard al snel omhoog.. ;)

Ik heb alle randapparatuur en systeemsoftware al beschikbaar.

Wat zouden jullie opmerkingen zijn over deze setup? Elke feedback wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Oorspronkelijke lijst
GeForce GTX 1050 Ti - 4G
Asrock AB350M-HDV Motherboard:
AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler
G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL
BitFenix Neos Zwart/Blauw
be quiet! System Power B8 350W
Samsung 960 EVO 250GB
€ 686,01

lijst na feedback
GeForce GTX 1050 Ti - 4G
Asus Prime B350M-A
Crucial CT8G4DFD8213
Fractal Design Define Mini C Window
be quiet! System Power B8 350W
Crucial MX300 2,5" 275GB
€ 708,65

[Voor 50% gewijzigd door Veion op 15-07-2017 13:17. Reden: Links toevoeging]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik zou de 960 evo vervangen door de mx300. Het verschil in snelheid ga je namelijk met jouw verbruik niet merken en scheelt je toch 30 euro. De voeding ken ik niet - dat laat ik maar even aan anderen over.

Je geheugen wat je hebt gepakt is DDR3 (en buiten dat onnodig duur voor een gesloten kast). Pak DDR4.
Wil je overklokken?
EDIT: Oh, enne, je speelt op 1920x1080 of hoger?

[Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 14-07-2017 20:10]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Veion
Nat-Water schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:06:
Ik zou de 960 evo vervangen door de mx300. Het verschil in snelheid ga je namelijk met jouw verbruik niet merken en scheelt je toch 30 euro. De voeding ken ik niet - dat laat ik maar even aan anderen over.

Je geheugen wat je hebt gepakt is DDR3 (en buiten dat onnodig duur voor een gesloten kast). Pak DDR4.
Wil je overklokken?
Ten eerste super bedankt voor de snelle reactie, de mx300 staat genoteerd! :)

Zou je voor een DDR4 kaart Crucial CT8G4DFD8213 adviseren?

Ik moet zelf bekennen dat ik geen eerdere praktische ervaring heb met overklokken, ik zou het wel bereid zijn om te doen als dit een mogelijkheden openen die wegens het budget anders nier mogelijk zijn om bepaalde games te spelen. (Risico vs snelheid winst afweging?)

EDIT:
minimaal de 1920x1080 resolutie zou wel de voorkeur hebben

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:31
pricewatch: Asus Prime B350M-A is inmiddels dermate in prijs gekelderd dat het de beste uATX Ryzen optie is. Voor dezelfde prijs heb je o.a. meer ram slots, de (reeele) mogelijkheid tot overklokken, snellere USB poorten, etc. Het enige nadeel is dat er slechts 1 casefan aansluiting op zit, maar in een budgetsysteem heb je ook niet meer nodig, en in budgetkasten zit vaak ook maar 1 fan.

Qua geheugen zou ik het iets sneller doen omdat je duidelijke winst ziet. http://www.guru3d.com/art...g_analysis_review,10.html

Voor een kast zou ik net iets meer uitgeven, omdat de Neos (naast niet leverbaar) ook nog net van de kwaliteit is dat je hem na een paar jaar het liefst bij het grofvuil zou zetten. Een iets duurdere kast als pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window heeft dit bijvoorbeeld niet.

Verder zou ik een net iets duurdere voeding pakken, gezien de kwaliteit in dit segment nog grote sprongen maakt. Wat je betaalt per jaar betrouwbaar gebruik gaat dus niet omhoog. pricewatch: Corsair CX450M

• Veion
lactaxative schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:38:
pricewatch: Asus Prime B350M-A is inmiddels dermate in prijs gekelderd dat het de beste uATX Ryzen optie is. Voor dezelfde prijs heb je o.a. meer ram slots, de (reeele) mogelijkheid tot overklokken, snellere USB poorten, etc. Het enige nadeel is dat er slechts 1 casefan aansluiting op zit, maar in een budgetsysteem heb je ook niet meer nodig, en in budgetkasten zit vaak ook maar 1 fan.

Qua geheugen zou ik het iets sneller doen omdat je duidelijke winst ziet. http://www.guru3d.com/art...g_analysis_review,10.html

Voor een kast zou ik net iets meer uitgeven, omdat de Neos (naast niet leverbaar) ook nog net van de kwaliteit is dat je hem na een paar jaar het liefst bij het grofvuil zou zetten. Een iets duurdere kast als pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window heeft dit bijvoorbeeld niet.

Verder zou ik een net iets duurdere voeding pakken, gezien de kwaliteit in dit segment nog grote sprongen maakt. Wat je betaalt per jaar betrouwbaar gebruik gaat dus niet omhoog. pricewatch: Corsair CX450M
Bedankt voor de feedback!

Deze koeling had ik voorbij zien komen als een goed alternatief, heb hem nu ook in de build meegenomen.
Voor de kast heb ik de prijs iets omhoog gekrikt i.v.m het uiterlijke dat hij gaf in de kamer, waarbij hij volgens mij ook intern goed in elkaar zit. :)

Zou voor het geheugen Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 een veel beter alternatief zijn? (+15 euro t.o.v. vorige build)

Huidige lijst:
GeForce GTX 1050 Ti - 4G
Asus Prime B350M-A
Crucial CT8G4DFD8213
https://tweakers.net/pricewatch/443611/fractal-design-define-s/specificaties/
Corsair CX450M
Crucial MX300 2,5" 275GB

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:31
Veion schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor de feedback!

Deze koeling had ik voorbij zien komen als een goed alternatief, heb hem nu ook in de build meegenomen.
Voor de kast heb ik de prijs iets omhoog gekrikt i.v.m het uiterlijke dat hij gaf in de kamer, waarbij hij volgens mij ook intern goed in elkaar zit. :)

Zou voor het geheugen Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 een veel beter alternatief zijn? (+15 euro t.o.v. vorige build)

Huidige lijst:
GeForce GTX 1050 Ti - 4G
Asus Prime B350M-A
Crucial CT8G4DFD8213
https://tweakers.net/pricewatch/443611/fractal-design-define-s/specificaties/
Corsair CX450M
Crucial MX300 2,5" 275GB
3000 MHz is inderdaad een goede keuze. Het kost 15 euro extra, maar voor zo'n 12% extra performance is dat het wel waard. Het gaat tenslotte om een onderdeel van CPU/Mobo/RAM waar je toch wel zo'n 7 jaar mee wilt doen en ook met zijn drieen samen vervangt. Die 15 euro staat in het niets met de 300 euro die deze componenten samen kosten (in vergelijking tot de 12% extra performance).

Verder zou mijn voorkeur bij het kleinere broertje de Fractal Design Mini C liggen, gezien de Define S wel erg groot is.

edit: Bij de Fractal Designs krijg je wel 2 fans meegeleverd. Dit kun je het beste oplossen door een fan splitter bij een van je winkels mee te laten leveren, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Akasa PWM fan splitter

[Voor 6% gewijzigd door lactaxative op 15-07-2017 19:32]

• Veion
De splitter zou ikzelf zou maar vergeten..

Uiteindelijk is het onderstaande samenstelling geworden die ik ben van plan ben om te gaan bestellen:

AMD Ryzen 5 1500X Boxed
ASRock AB350M Pro4
Fractal Design Define Mini C Window Black
Crucial MX300 275GB
Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GB
Kingston HyperX Fury Black 8GB DDR4-2666 CL15 kit
Seasonic S12II 430W V2

En de splitter niet te vergeten. ;-)
Prijs kom je op de € 750 uit, wat meer dan in gedachte maar er zitten wat goede performance boosts uit voor de extra euros.

Bedankt voor de suggesties en feedback. :)

[Voor 4% gewijzigd door Veion op 15-07-2017 22:27]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True