• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-11 17:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik ben opzoek naar een midranger voor mijn vriendin. Ze heeft nu een erg langzame Moto G 2nd Gen (2014) en is toe aan een nieuwe telefoon.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ons budget is ongeveer 350 euro en willen eigenlijk het beste voor dat geld. Een lekker vlot dingetje met een prima scherm is belangrijk, hoeft niet te gamen ofzo.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? Veel internetten in de trein en thuis op de bank, op facebook/instagram na weinig apps. Browser moet soepel en vlot functioneren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik twijfel erg tussen de Moto G5 Plus en de Samsung Galaxy A5 (2017)

Van de Moto G5 vind ik 2 modellen met een prijs delta van 50 euro. En het enige verschil is de dual sim??
pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver
pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver

Verder twijfel ik over de Samsung Galaxy A5 (2017). Welke voordelen geeft deze over de G5 Plus (aangezien de A5 bijna 100 euro duurder is)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil een telefoon die mijn vriendin zo lang mogelijk een soepel user experience geeft. Haar Moto G 2nd Gen was na een halfjaar al behoorlijk traag en laggy. Alsof de telefoon nog maar op 30% functioneert.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
De G5 plus is gwn king op deze prijs, hij is sneller dan de A5, heeft een betere accu duur. Echter heeft de A5 weer water resistance

• Mozy
  • Laatst online: 06-11 17:27
Puddi Puddin schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:36:
De G5 plus is gwn king op deze prijs, hij is sneller dan de A5, heeft een betere accu duur. Echter heeft de A5 weer water resistance
zit er nog verschil tussen de twee die ik linkte?

• doelloos2
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik zou de A5 nooit nemen over de G5 als puur wordt gekeken naar prestaties en hoe de smartphone over de tijd meegaat. Mijn broer heeft een A5 en na een jaar is dat ding gewoon belachlijk langzaam omdat de software toch niet geweldig is van samsung. De G5 draait op stock android en daarmee een stuk sneller, het enige nadeel van de G5 is wel wat het geen design prijzen gaat winnen.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Mozy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:37:
[...]
zit er nog verschil tussen de twee die ik linkte?
Je kunt ook zelf wat onderzoek doen? Genoeg sites die het voor je kunnen vergelijken:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/731313;776651/

http://www.gsmarena.com/c...plus+dual#xt1684,xt1685,*

Verder kun je beter aangeven waar je de nadruk op wil leggen. Wat zijn harde eisen en waar hecht je niet zoveel waarde aan? Voor dit zelfde geld (€235,-) heb ik namelijk een Galaxy S6 64GB tweede hands gekocht, omdat ik de meerwaarde wil van een high end telefoon die ANT+ heeft voor het sporten. Daarnaast een beter scherm en een infraroodpoort. Ook is dit een toestel met UFS opslag, wat sneller is en meestal niet voorkomt in midrange toestellen op dit moment. Dingen die voor mij allemaal meespelen.
Daarbij kan ik zelf de accu vervangen, dus ben ik niet bang om voor een tweedehands toestel te gaan, ook nog iets om te overwegen.

Si vis pacem, para bellum

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11

Daniel36

vernieuwde formule

Gewoon die Motorola kopen, protip: kijk ff in het topic erover.
Kan je veel info opleveren en mogelijk geld schelen ;)

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:59

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
Aggressor schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Hij zal niks voor niks android kiezen?
Staat er niet bij toch :) en kan altijd een goede overstap zijn

A person who never made a mistake never tried anything new.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

Ik heb de LG G6 net een weekje in gebruik. Mooi ding voor een super prijs. In dit topic worden nog wat kortingscodes genoemd waardoor het toestel net een paar euro boven je budget uit komt. Je moet er alleen wel heel even op wachten (ongeveer een dag of 10 gemiddeld geloof ik)

https://www.eglobalcentra...free-unlocked-black.html#

• P.Eikelboom
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik gebruik zelf de G5 en heb de A5 ook geprobeert, Ik vind dat de G5 beter presteert.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb wel een goeie Nexus 6P voor je vriendin :P

V&A aangeboden: Huawei Nexus 6P 32GB Aluminium
Pagina: 1