Toon posts:

Printbaan plaatsen aan twee kanten bij Fritzing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook begonnen met een pcb ontwerpen in Fritzing.
Ik loop echter tegen het probleem dat als ik een printbaan aan de voorzijde wil plaatsen (standaard aan de achterzijde) dat ik dat niet kan selecteren. (Het is lichtgrijs van dat je het niet kan selecteren.)
(Ik had er een screenshotje van gemaakt, alleen ik kan geen afbeelding toevoegen voor de verduidelijking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 20:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als ik dit lees: http://blog.fritzing.org/2010/07/06/double-sided-boards/ moet je instellen dat je print dubbelzijdig is.

Klein advies: ik heb geen idee wat je aan het maken bent, maar als je wat serieuzer met printplaatontwerpen aan de slag wilt gaan zou ik aanraden om iets anders dan Fritzing te overwegen. Lees ook deze serie artikelen: http://hackaday.com/?s=creating+a+pcb+in+everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, nadat ik gevonden heb, via jou link, dat je aan kan geven dat het dubbelzijdig is, werkt het.
Reuze bedankt!

Over je advies over Fritzing, ik heb de link snel bekeken, maar ik ben niet goed in engels.

Maar wat is nu het grote nadeel van Fritzing t.o.v. andere programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 20:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Fritzing is heel anders dan de gewone pcb ontwerp programma's en heeft behoorlijke beperkingen. Zo schijnt het bijvoorbeeld nagenoeg onmogelijk te zijn om een nieuw component aan te maken.
Programma's als KiCAD en Eagle zijn veelgebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Als ik jou was zou ik de print te proberen te maken in Eagle. Heb er hele goeie ervaringen mee en de free versie kan je (redelijk) grote prints maken. Ook de auto-router is een hele fijne functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal overwegen of ik stop met wat ik aan het maken ben in Fritzing en over ga naar bv. Eagle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00
Of kijk eens naar design spark. Onbegrensd aantal layers en ook de grootte. Erg eenvoudig om diverse bibliotheken te importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 19:27
@Verwijderd Fritzing is misschien niet de 'standaard' maar als Fritzing gewoon voldoet aan jouw eisen met het project waar je nu mee bezig ben dan zou ik gewoon door blijven gaan met Fritzing. Ik ben overgestapt van Eagle naar Fritzing omdat ik met mijn project niet verder kwam in de gratis versie van Eagle(Afwijkende PCB grote) en mij in Fritzing wel lukte. Plus is het maken van Gerber files(Voor het uiteindelijk laten maken van de print bij een PCB boer) in Fritzing letterlijk 1 druk op de knop. Dit vind ik in Eagle nodeloos complex.

Ik heb in mijn project meerdere PCB's en de ene heb ik gedaan in Fritzing en de andere in Eagle. Dus daar kan je ook voor kiezen, mocht dit nodig zijn.

Het maken van parts vanaf scratch is in Fritzing idd een dingetje. Ik hoop dat ze daar nog wat op bedenken, maar omdat 1 gozer op Hackeday Fritzing niet aan staat vind IK het niet nodig om het pakket helemaal af te kraken. Voor hobby gebruik volstaat Fritzing, naar mijn mening.

*edit*
Mijn projectje schaamteloos ff pluggen ;) O-)
Nixie schema

Nixie Main PCB

Nixie time

[ Voor 7% gewijzigd door Vuikie op 17-07-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:03

dragonhaertt

@_'.'

Ik zou nog liever de auto-route van eagle gebruiken dan een PCB in Fritzing maken. Krijg de kriebels van al die schuine lijntjes. Bespaar je meteen die ene minuut die het duurt om de Gerber export 1 keer in te stellen (waarna het ook gewoon 1 druk op de knop is.)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1