Zakelijke laptop ~€2500,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFree
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 17:08
Hallo,

Ik zoek een nieuwe development laptop en zou graag wat advies van jullie willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren in visual studio + vm's draaien dus heb hyper-v nodig.
Af en toe een game erop zoals dota2/cs:go.

Wat is je budget?
Ongeveer €2500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik ben van plan om de laptop vaak mee te nemen naar klanten toe. Al zal het sjouwen wel meevallen aangezien ik de auto in stap en dan bij klant aan een bureau zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst heb ik een 15 inch laptop. Een 17 inch lijkt me iets te groot en 13 weer net iets te klein.
Minimaal een 500 GB SSD er in en een core i7-7700HQ
Minimaal 16GB ram het liefst 32GB ivm vm's

Ik zat eerst te kijken naar een Clevo, maar aangezien ik op dit forum meerdere mensen heb zien klagen over de bouwkwaliteit ervan denk ik dat ik maar voor iets anders moet gaan.
Verder zat ik te kijken naar de dell XPS lijn en de alienware laptops. Waarbij de alienware laptops goed te configureren zijn.
De 15 inch XPS https://tweakers.net/pric...ll-xps-15-9560-ngg9x.html 16gb ram, maar ram is los bij te kopen. Geen idee hoeveel dat gaat kosten, kon het zo snel niet vinden. Hierbij zou ik dan ook nog een upgrade naar windows pro bij moeten kopen(voor hyperv) + een adapter voor de ethernet, hdmi etc van dell a ~ €95,-

De alienware kon ik niet in de pricewatch vinden, maar het gaat om de 15 inch versie die begint op 1649,-
http://www.dell.com/nl/p/alienware-15-laptop/pd?ref=PD_OC Ik heb hem dan geconfigureerd met de i7-7700HQ en 32gb ram, windows pro en een 512 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s en kom dan uit op €2.417,41

Momenteel 10 procent korting bij dell op bovenstaande laptops dus dat zou ook mooi meegenomen zijn.
Zijn dit goede keuzes en met welke ben ik dan beter af? of kan ik beter voor iets anders gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

DFree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:48:
Hallo,

Ik zoek een nieuwe development laptop en zou graag wat advies van jullie willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren in visual studio + vm's draaien dus heb hyper-v nodig.
Af en toe een game erop zoals dota2/cs:go.

Wat is je budget?
Ongeveer €2500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik ben van plan om de laptop vaak mee te nemen naar klanten toe. Al zal het sjouwen wel meevallen aangezien ik de auto in stap en dan bij klant aan een bureau zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst heb ik een 15 inch laptop. Een 17 inch lijkt me iets te groot en 13 weer net iets te klein.
Minimaal een 500 GB SSD er in en een core i7-7700HQ
Minimaal 16GB ram het liefst 32GB ivm vm's

Ik zat eerst te kijken naar een Clevo, maar aangezien ik op dit forum meerdere mensen heb zien klagen over de bouwkwaliteit ervan denk ik dat ik maar voor iets anders moet gaan.
Verder zat ik te kijken naar de dell XPS lijn en de alienware laptops. Waarbij de alienware laptops goed te configureren zijn.
De 15 inch XPS https://tweakers.net/pric...ll-xps-15-9560-ngg9x.html 16gb ram, maar ram is los bij te kopen. Geen idee hoeveel dat gaat kosten, kon het zo snel niet vinden. Hierbij zou ik dan ook nog een upgrade naar windows pro bij moeten kopen(voor hyperv) + een adapter voor de ethernet, hdmi etc van dell a ~ €95,-

De alienware kon ik niet in de pricewatch vinden, maar het gaat om de 15 inch versie die begint op 1649,-
http://www.dell.com/nl/p/alienware-15-laptop/pd?ref=PD_OC Ik heb hem dan geconfigureerd met de i7-7700HQ en 32gb ram, windows pro en een 512 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s en kom dan uit op €2.417,41

Momenteel 10 procent korting bij dell op bovenstaande laptops dus dat zou ook mooi meegenomen zijn.
Zijn dit goede keuzes en met welke ben ik dan beter af? of kan ik beter voor iets anders gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp
toon volledige bericht
Hoe lijkt jou deze? Voldoet ruimschoots al aan jouw wensen:

pricewatch: MSI GT62VR 6RE-016NL Dominator Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 15:05
Als je hem toch opengooit voor RAM te upgraden, steek dan zelf een nvme ssd ook...

Ik heb dat ook gedaan met mijne, zowel ram als ssd zelf geplaatst. Veel goedkoper.
Je hebt overigens maar 2 ram sloten, dus van 16Gb upgraden is een nogo, je moet 2x16Gb hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar een Dell Precision?
http://www.dell.com/nl/be...top7720emea&ref=PD_Family

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFree
Bedankt voor alle reacties.
Anoniem: 888629 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:13:
[...]
Hoe lijkt jou deze? Voldoet ruimschoots al aan jouw wensen:

pricewatch: MSI GT62VR 6RE-016NL Dominator Pro
Dit lijkt me inderdaad een goede laptop. Ik zal deze zeker in mijn overwegingen meenemen.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:22:
Als je hem toch opengooit voor RAM te upgraden, steek dan zelf een nvme ssd ook...

Ik heb dat ook gedaan met mijne, zowel ram als ssd zelf geplaatst. Veel goedkoper.
Je hebt overigens maar 2 ram sloten, dus van 16Gb upgraden is een nogo, je moet 2x16Gb hebben
Ik neem aan dat je het op over de dell XPS hebt? Welke heb je dan genomen? Want de gene die ik wil (met i7-7700HQ) hebben al een pcie ssd erin. De goedkoopste versie nog niet maar die heeft dan ook geen i7-7700HQ. Tevens kon ik niet zien of die 16gb ram 1x16 is of 2x8
Hier had ik nog niet naar gekeken. Bedankt ik zal er ook eens naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Andere mooie zakelijke laptops zijn Lenovo Thinkpad's en HP Zbooks. Die kun je ook wel voor die prijs krijgen alleen moet je kwa de Zbooks even kijken naar welke versie kwa draagbaarheid. Sommige zijn een beetje lomp te noemen. Ikzelf heb een gewone 15" Zbook die ik ondanks zijn gewicht makkelijk mee neem in een goede rugzak. Het is wel boven de 2kilo. Maar een super degelijke laptop. De lenovo's zijn soortgelijk en hebben naar een bijan unanieme mening de beste toetsenborden van alle laptops.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

HP Zbook werkt ook erg fijn, ik heb 3 1/2 jaar lang ermee gewerkt ( Zbook 15, i7, 24gb memory ).

Voor dat geld kan je ook kijken naar BTO ( bto.eu ). Daar kan je zelf je machine samenstellen. Ik heb daar recent een 15CL77 samengesteld met een 500gb NVME boot SSD, 32gb geheugen, i7 7700HQ en een 1070GTX. Totale kosten net geen 2500 euro.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:51
Ik zag deze pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T van Asus voorbij komen. Niet direct een zakelijk model, maar hij ziet er mijn inziens strak en understated genoeg uit om voor een zakelijke laptop door te kunnen. Daarbij heeft ie meer dan genoeg aansluitpoorten, een 512GB SSD (volgens mij geen super snelle, maar oke) en een GTX1060 voor leuk mee te kunnen gamen. Voor de prijs lijkt het mij zeker geen slechte optie.

Het enige wat zou moeten gebeuren is het upgraden van Windows en eventueel het RAM nog upgraden naar 24GB. Zover ik kan zien zit er 8GB onboard + 8GB SODIMM standaard in, die laatste is te vervangen door een 16GB module.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFree
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:30:
Andere mooie zakelijke laptops zijn Lenovo Thinkpad's en HP Zbooks. Die kun je ook wel voor die prijs krijgen alleen moet je kwa de Zbooks even kijken naar welke versie kwa draagbaarheid. Sommige zijn een beetje lomp te noemen. Ikzelf heb een gewone 15" Zbook die ik ondanks zijn gewicht makkelijk mee neem in een goede rugzak. Het is wel boven de 2kilo. Maar een super degelijke laptop. De lenovo's zijn soortgelijk en hebben naar een bijan unanieme mening de beste toetsenborden van alle laptops.
Bedankt voor de tip ik zal er ook naar gaan kijken.
mkleinman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:41:
HP Zbook werkt ook erg fijn, ik heb 3 1/2 jaar lang ermee gewerkt ( Zbook 15, i7, 24gb memory ).

Voor dat geld kan je ook kijken naar BTO ( bto.eu ). Daar kan je zelf je machine samenstellen. Ik heb daar recent een 15CL77 samengesteld met een 500gb NVME boot SSD, 32gb geheugen, i7 7700HQ en een 1070GTX. Totale kosten net geen 2500 euro.
BTO == clevo volgens mij, waar ik dus vaak op dit forum tegenkom dat de kwaliteit te wensen over laat. Wat vind jij er zelf van?
Moi_in_actie schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:54:
Ik zag deze pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T van Asus voorbij komen. Niet direct een zakelijk model, maar hij ziet er mijn inziens strak en understated genoeg uit om voor een zakelijke laptop door te kunnen. Daarbij heeft ie meer dan genoeg aansluitpoorten, een 512GB SSD (volgens mij geen super snelle, maar oke) en een GTX1060 voor leuk mee te kunnen gamen. Voor de prijs lijkt het mij zeker geen slechte optie.

Het enige wat zou moeten gebeuren is het upgraden van Windows en eventueel het RAM nog upgraden naar 24GB. Zover ik kan zien zit er 8GB onboard + 8GB SODIMM standaard in, die laatste is te vervangen door een 16GB module.
Ziet er goed uit, alleen jammer dat de 8gb vast gesoldeerd is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

mkleinman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:41:

BTO is te duur. Als je dan toch perse een Clevo wilt, dan zou ik er één samenstellen via Laptopparts4less: https://laptopparts4less.frl/

Edoch laat de kwaliteit van de behuizing, het beeldscherm en de interne speakers te wensen over. @DFree Geeft het ook al aan dat hij dit vaker gelezen heeft. Mijn vrouw heeft ook een Clevo gehad, en na 3 jaar begon het beeldscherm te flikkeren. Ook de interne Onkyo speakers klonken schel en inhoudsloos.

Maar goed, ik ben wel benieuwd wat de uitkomst zal zijn van DFree. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Die Clevo/BTO's zijn wel erg custom, maar daarom ook lomp groot. Waarom een powerbrick mee moeten nemen die bijna zo groot is als de laptop?

Daarnaast zoals door anderen gemeld: pak een bekend merk: Dell, Fujitsu en HP Lenovo (te veel rotzooi in hun images meegebakken of rare bios zaken) voor de betere warranty opties (volgende werkdag onsite bijvoorbeeld) en de connectivity opties zoals een docking. Niets heerlijker dan op het werk of thuis een lappie in het dock zetten en meteen scherm, muis, keyboard, vast internet te hebben.

Die EUR 2.500,00 is ex btw neem ik aan.

Dan kom je op laptops van 15,6" met een Core I7, minimaal 16GB ram, minimaal 500GB ssd en qwerty keyboard rond de EUR 3.000,00 inclusief btw.:
categorie: Laptops

Hetzelfde maar dan voor EUR 2.500,00-2.800,00 inclusief btw:

Deze laptops van 15,6" met een Xeon E3 v5, minimaal 16GB ram, minimaal 500GB ssd en qwerty keyboard rond de EUR 3.000,00 inclusief btw.:

Hetzelfde maar dan voor EUR 2.500,00-2.800,00 inclusief btw:

Het verschil tussen een Xeon E3 v5 en een Core I7 gen 6 is minimaal: https://ark.intel.com/compare/89608,88970

Deze heeft een GTX 1060 en 32GB ram: pricewatch: Dell XPS 15 9560 703MC :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

DFree schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:29:
[...]

BTO == clevo volgens mij, waar ik dus vaak op dit forum tegenkom dat de kwaliteit te wensen over laat. Wat vind jij er zelf van?
Klopt BTO is chassis van Clevo. Ik heb een aantal collega's op mijn werk die ook een BTO hebben. Die werken er elke dag mee en die hoor ik niet klagen over de bouwkwaliteit van de laptop.
Anoniem: 888629 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Edoch laat de kwaliteit van de behuizing, het beeldscherm en de interne speakers te wensen over. @DFree Geeft het ook al aan dat hij dit vaker gelezen heeft. Mijn vrouw heeft ook een Clevo gehad, en na 3 jaar begon het beeldscherm te flikkeren. Ook de interne Onkyo speakers klonken schel en inhoudsloos.
Bouwkwaliteit is betrekkelijk denk ik? Bij mijn HP Zbook ging na 1 jaar mijn scherm kapot. En bij een andere HP laptop ging vlak voor het einde van het verstrijken van de garantie een van de beide scharnieren stuk.

Feit is wel dat beide onder garantie perfect zijn opgelost door HP.
PcDealer schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:40:
Die Clevo/BTO's zijn wel erg custom, maar daarom ook lomp groot. Waarom een powerbrick mee moeten nemen die bijna zo groot is als de laptop?
Lomp groot? Ik heb gewoon een 15.6" laptop nu van BTO van 2.6 kilo en 2,5cm dik. Dat is volledig vergelijkbaar met mijn ZBOOK 15 die ik hiervoor had. Ook de beide voedingen zijn praktisch even groot. Ook de ZBOOK heeft een lomp grote voeding.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
DFree schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:29:
[...]
Als je de goedkoopste clevo's neemt dan is de kwaliteit niet super, maar de duurdere zijn erg degelijk en kun je rustig op 100% cpu en gpu laten draaien zonder dat ze stuk gaan. Maar ze zijn wel wat groter maar hebben dan ook wel weer snellere hardware welke gewoon meer koeling nodig is.

Ik heb zelf een clevo w860cu en p150em gehad welke er na 4 jaar nog gewoon goed uitzagen en ook prima functioneerden. Let wel, dit zijn modellen die 3.5kg wegen exclusief voeding welke zelf ook 1kg weegt. Tevens moet je goed opletten wat de accu duur is, die is bij clevo's ook niet super wanneer je er een 100W gpu in hebt zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DFree
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb gekozen voor de dell precision. Dit vanwege de configureer mogelijkheden en de support die er op zit. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 16:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mReBP3q.png

Dit zegt mij voldoende over de hele prijsopbouw van die Dell precision

Fijn dat het zo configureerbaar is maar die prijzen 8)7 dan krijg je achteraf wel 30% korting maar dit slaat nog steeds alles.

*vergeet niet je bios door hun te laten configureren voor €113,40

Let even goed op de prijzen..

[ Voor 12% gewijzigd door miccamw2 op 16-07-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

@DFree Ik zie dat je al gekozen hebt voor de Precision, wellicht is mijn v&a nog een optie voor je, wel wat over je budget maar misschien vanwege het grote voordeel toch interessant voor je:

Precision 5520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFree
miccamw2 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:00:
[afbeelding]

Dit zegt mij voldoende over de hele prijsopbouw van die Dell precision

Fijn dat het zo configureerbaar is maar die prijzen 8)7 dan krijg je achteraf wel 30% korting maar dit slaat nog steeds alles.

*vergeet niet je bios door hun te laten configureren voor €113,40

Let even goed op de prijzen..
Ja, bedankt voor de tip. De dingen die ik zelf makkelijk kan doen, zal ik natuurlijk natuurlijk wel zelf doen.
ScytheNL schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:58:
@DFree Ik zie dat je al gekozen hebt voor de Precision, wellicht is mijn v&a nog een optie voor je, wel wat over je budget maar misschien vanwege het grote voordeel toch interessant voor je:

Precision 5520
Die ziet er goed uit alleen inderdaad helaas over mijn budget heen.
Pagina: 1