Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn eerst PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• NearzYourzEnd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-08-2021
Beste leden van deze forum,

De afgelopen half jaar heb ik besloten zelf een pc samen te stellen. Zelf heb ik veel research gedaan en heb redelijk wat kennis opgedaan, maar ik ben uiteraard nauwelijks een expert te noemen. In het kort heb ik dus hulp nodig...
Graag zou ik die hulp dus van jullie willen ontvangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zelf ben ik een gamer, altijd al geweest. Dus wat ik vooral wil gaan doen is AAA games spelen op mijn nieuwe systeem.
Ook ben ik student die veel baat heeft ook thuis zijn huiswerk te kunnen maken met photoshop of een videobewerkingprogramma. Maar dat wordt niet de focus van deze build, vandaar dat ik niet de beste prossesor persè wil hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wil ik zo goedkoop mogelijk houden, want zoals ik al eerder heb vermeld ben ik een arme student... Maar wat ik maximaal wil besteden voor een computer is €1.000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nou ik heb ergens nog een muis, een keyboard, een externe usb HDD van 1 TB en een windows 10 usb stick liggen... Voor de rest zoals ik al eerder had vermeld is dit mijn eerst pc die ik ga samenstellen. Dus ik heb totaal geen andere apparatuur die ik mee kan nemen. Ook heb ik nog een goedkope monitor, deze wil ik de eerste paar maanden gaan gebruiken zodat ik een hele goede later kan betalen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een half jaar geleden had ik een i5 uitgezocht, maar sinds de komst van ryzen vind ik deze aantrekkelijker dan intel. Dit is puur en alleen omdat ik van andere hoor dat het wat stabieler is en goedkoper, maar qua singelcore niet beter. Voor de rest heb ik niet persè voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag dat alle AAA games die ik ga spelen rond de 60fps kunnen worden bespeeld.
Graag wil deze games op 1080p spelen, zelf geloof ik niet echt in 4k.
Sterker nog ik zie zelf het verschil tussen 720p en 1080p niet eens. Dit zie ik alleen op de huiskamer tv bij ons beneden, maar niet eens op mijn huidige monitor. Ik denk dat de reden hiervoor is dat 720p al heel wat pixels per inch hebben.
Graag wil ik weten waarom heel veel build geen geluidskaart meer hebben? is er nog een meerwaarde aan wel een goede geluidskaart aanschaffen?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze vraag heb ik voor het laatst bewaard, want ik heb zelf via pcpartspicker.com pc componenten samengesteld en gekeken of ze wel bij elkaar paste.

Case Fractal Design Focus Mini, mATX, Zwart, Window € 57,00
CPU Ryzen 5 1600 met koeler € 217,85
Moederboard ASRock AB350M-HDV Moederbord - M-ATX € 77,52
Powersupplie Corsair TX-M Series TX550M - Voeding (intern) € 83,95
Ram Kingston HyperX FURY - DDR4 € 76,25
SSD of HDD Samsung 850 EVO 250 GB 2,5 inch € 96,95
GPU MSI GTX 1060 6GT OCV1 - Grafische kaart € 349,00
Totaal € 958,52

Mijn vragen
1. is dit een goede pc om ermee te gamen en af en toe iets creatiefs te maken?
2. Zijn er dingen die jullie anders zouden doen in deze build?
3. zijn er wellicht aanvullingen die jullie aan deze build willen zien?
4. Alle feedback van jullie zou welkom zijn!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:30
Persoonlijk zou ik ff wachten totdat al die mining craze weg is, een gtx 1060 hoort normaliter 200 te zijn, geen 350. Je kunt zo veel geld besparen.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 14:02
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:38:
Persoonlijk zou ik ff wachten totdat al die mining craze weg is, een gtx 1060 hoort normaliter 200 te zijn, geen 350. Je kunt zo veel geld besparen.
Als ik even de denk ik meest verkochte 1060 pak van msi heeft die zelfs nooit onder de 300 euro gezeten dus ben ik benieuwd hoe je aan 200 euro komt :)

• NearzYourzEnd
Dankjewel,
Waarom zijn ze zoveel duurder als normaal?

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 14:02
Omdat mensen massaal videokaarten aan het kopen zijn voor "mining". Door de extreem hoge vraag is de prijs omhoog geschoten en de beschikbaarheid slecht.

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 11:45
Zelfs op marktplaats vragen ze voor een "weinig gebruikte'' 1060 nog nagenoeg de nieuwprijs. Ik ben ook een PC aan te samenstellen maar houd de grafische kaart nog ff in de wacht. De rest ga ik na advies hier op dit forum wel alvast aanschaffen.

• NearzYourzEnd
Jasper_S1985 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:
Omdat mensen massaal videokaarten aan het kopen zijn voor "mining". Door de extreem hoge vraag is de prijs omhoog geschoten en de beschikbaarheid slecht.
Wat is 'mining' precies? Sorry voor late reactie was op vakantie.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:01

Squats

Wereldreizende tweaker

Afhangend van je nood zou je eventueel kunnen gaan voor een 1050ti als je nog op 1080p 60hz zit. Dat is wat ik heb gedaan, die 1050ti gaat de deur weer uit als dit allemaal over is, want ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren...niet de beste value for money maar beter dan de overpriced midrange kaarten op dit moment

Bericht ontvangen uit China

• NearzYourzEnd
Squats schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:21:
Afhangend van je nood zou je eventueel kunnen gaan voor een 1050ti als je nog op 1080p 60hz zit. Dat is wat ik heb gedaan, die 1050ti gaat de deur weer uit als dit allemaal over is, want ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren...niet de beste value for money maar beter dan de overpriced midrange kaarten op dit moment
Ik heb alles vandaag besteld en met nog wat aanpassingen ik heb inderdaad de evga gtx 1050ti besteld... Dank jullie wel ;).
Pagina: 1