Toon posts:

gewoon een vraagje over stikstofkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik las laatst op internet over een stikstofkoeling en toen dacht ik hoe hard zou mijn p3 550 kunnen lopen als hij niet gelockt was met zon koeling en hoe duur is zon koeling
(niet dat ik het wil doen hoor)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Valt reuze mee, gaa naar een constructiebedrijf en vraag of ze vloeibare stikstof hebben. Kost een paar tientjes.
Daarna maak je een huls/trechter-constructie boven je proc en gieten maar (vergeet niet een ijspriem aan te schaffen).

Geen idee hoe hoog die gaat, maar op de frontpage stond gisteren een artikel waarbij ze een PIII en P4 hoog hadden opgefokt.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
cool is het proberen waard :)
Alleen wordt je proc dan niet veel te koud. En volgens mij blijf je dan stikstof aan het bijgieten want dat spul verdampt toch heel snel ?!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
ik kan me nog herinneren dat er hier eens een gast was met een p500, die had hij mee genomen naar zo'n kunst ski baan waar het -10 is ofzo. hij had zijn pc daar geinstalleerd en draaide op 750mhz.
ook al knap voor een 500.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zaterdag 07 juli 2001 12:53 schreef webdevil het volgende:
cool is het proberen waard :)
Alleen wordt je proc dan niet veel te koud. En volgens mij blijf je dan stikstof aan het bijgieten want dat spul verdampt toch heel snel ?!
Ja, natuurlijk alleen een systeem als Vapo-chill is geschikt om je processor langdurig/dagelijks te koelen met een gas. Stikstof koelingen zijn gewoon tijdelijke opstellingen om te kijken hoe ver zo'n ding nou eigenlijk kan.

Als je dit leest http://www.tweakers.net/nieuws/17501 zie je ook dat het systeem alleen post op die snelheis. Doet mijn TB ook op 1466 maar hij hangt al tijdens het detecteren van de hardware.

Maar als je zin hebt om te spelen, wij willen pics ! :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
staat wel cool als je kunt zeggen dat je 2,8 ghz hebt maar ik denk toch niet dat mijn familie het echt op prijs stelt als ze in een winterjas moeten patiencen. en om de par uur met stikstof moeten gana klooien dus toch maar niet doen

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Er was ook een taiwanese (spel je dat zo ? :P ) gast die had ook stikstof koeling gebruikt...

die kreeg zijn p-3-500E op 199fsb :)

bijna 1ghz dus

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijgen ze trouwens die mobos op 2,8 ghs

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Op zaterdag 07 juli 2001 12:54 schreef salvador4 het volgende:
ik kan me nog herinneren dat er hier eens een gast was met een p500, die had hij mee genomen naar zo'n kunst ski baan waar het -10 is ofzo. hij had zijn pc daar geinstalleerd en draaide op 750mhz.
Hehe, ja dat heb ik toen ook gezien. Dat zag er best wel geinig uit. :) En die speed was behoorlijk hoog voor een 500mhz cpu ja.

Y'24

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op zaterdag 07 juli 2001 12:54 schreef salvador4 het volgende:
mijn pc is alleen lucht gekoeld (3 fans op de proc.) dat is volgens mijn toch nog beter

ps omdat ik pc100 geheugen heb kan ik niet verder, maar om de temp. hoef ik het niet te laten (40 graden :) )

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Pagina: 1