Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC gebruikt idle al 70% RAM met 8 gb ram geinstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ryanP
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-07 15:11
Hallo,

Ik heb geen idee of ik dit op het goede forum plaats maar op het moment ben ik een beetje hopeloos.
Sinds kort gebruikt mijn pc constant de volle 80% ram terwijl ik idle ben. En ja ik heb het al vaker gelezen ongebruikt ram is verspilde ram. Maar wanneer ik een game opstart zoals WoW of Pubg loopt heel mijn pc vast. Een vriend van mij zei dat dit kan omdat windows dan niet de ram vrijgeeft ofzo. Zelf ben ik niet echt een computer kenner. Ook is het voor mij niet mogelijk meer te alt tabben tijdens een game want dan loopt die ook vast.

Mijn specs:
Intel core i5-4690 CPU @ 3,50 GHz
8 GB RAM
nvidia gforce gtx 960 2gb

https://puu.sh/wJib9/1e1c8efc5f.png
Dit is een soort van idle maar als ik alles sluit blijft het 70% (Heb al een keer geprobeerd alles bij opstarten uit te zetten en op te starten. en hij is dan nog steeds 72% enkele seconden nadat die is opgestart)
Ook heb ik al geprobeerd deze : https://puu.sh/wJihs/d5e3f4c34b.png op beste prestaties te zetten maar dat helpt ook niet.

Iemand die misschien weet wat ik hieraan kan doen? Op dit moment zit ik te twijfelen meer RAM te kopen maar voorheen heeft die altijd goed gewerkt dus ik snap niet hoe dit ineens komt.

Beste antwoord (via ryanP op 14-07-2017 13:09)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Ik zie een Qualcomm killer network ...
Zoek het eens in die richting - zoek een nieuwe netwerkdriver daarvoor op de website van je moederbord. Killer is berucht.

En is het misschien tijd voor een SSD? :9

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 14-07-2017 12:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
Ik zie een Qualcomm killer network ...
Zoek het eens in die richting - zoek een nieuwe netwerkdriver daarvoor op de website van je moederbord. Killer is berucht.

En is het misschien tijd voor een SSD? :9

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 14-07-2017 12:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• ryanP
Ik heb eerder inderdaad al me killer drivers geupdate via de website van MSI maar heeft blijkbaar ook niks uitgehaald.

• Nat-Water
Doe eens de volledige specificaties van je PC? Moederbordtype, alles.

• ryanP
Sorry waar kan ik dat vinden? Ik ben niet super bekend in dit gebied.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met o.a. Speccy kun je die gegevens simpel uitlezen:

https://www.piriform.com/speccy

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2017 12:11 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ryanP schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:08:
Ik heb eerder inderdaad al me killer drivers geupdate via de website van MSI maar heeft blijkbaar ook niks uitgehaald.
Omdat die Killer drivers juist de rotzooi zijn.

https://www.reddit.com/r/...e_me_a_major_memory_leak/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ryanP
https://puu.sh/wJiFL/9fc8d82bde.png Hier heb ik mijn volledige specs via speccy

Dus als ik me killer uninstall kan ik via apparaatbeheer drivers installeren voor internet?

[ Voor 37% gewijzigd door ryanP op 14-07-2017 12:16 ]

• Nat-Water
Sowieso is die driver van Killer niet ondersteund in w10. Je kan op de site van killer zelf kijken of gewoon de huidige driver verwijderen en Windows zelf laten zoeken.
Ik zoek het nog steeds in die richting.
(En ik blijf bij mijn opmerking over een SSD)

• ryanP
Ik was sowieso al wel van plan een SSD te kopen maar ik ben een arm studentje dus moet even wachten op mijn salaris :P Ik ga even kijken voor een nieuwe driver dan.

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:47
kijk even in de resource monitor welk process nu eigenlijk verantwoordelijk is voor je memory allocatie. In de windows task manager is niet alles opgenomen.

Om deze te starten windows toets en daarna resmon.exe

• ryanP
Ik heb even de qualcomm killer suite van mijn pc afgegooid. Ik heb nog wel internet somehow? maar na opstarten is die nu https://puu.sh/wJj8b/ae33b46e5b.png 27% dat is een behoorlijke vooruitgang. Alleen is me schijf nu wel 100% ik weet niet wat dat precies inhoud?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Killersuite is alleen maar een tooltje om wat (fancy) instellingen te kunnen doen. ;) Is dus meer voor de leuk. Ik heb de Killer meuk ook niet op mijn PC staan, enkel de Intel driver (mijn moederbord heeft 2 netwerk aansluitingen).

• ryanP
Heel raar dan dat als ik die qualcomm killer uninstall ik nu nergens meer last van heb. Zit nu op 55% terwijl ik in een game zit. WoW waarvan ik wel eens hoor dat die kwa RAM best zwaar is. Iniedergeval bedankt voor het wijzen op dat killer network troep is. Zo ver ik nu merk doet alles het weer prima ! :)
Pagina: 1