OpenVPN op de raspberryPi3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmanuel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Mijn vraag
ik wil graag de raspberry zo configureren dat ik met elke pc of android een ip krijg toegewezen en dan vervolgens via de raspberry een VPN kan opzetten naar een Synology die in het buitenland staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nu gebruik ik openVPN op de pc en Android en dat werkt prima, maar wil graag via de raspberry, waar dan openvpn op zou moeten draaien naar "buiten"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

geprobeerd met de workshop
https://computertotaal.nl...ter-63411/?article-page=2

Hier loop ik bij punt 05: DHCP-configuratie (2) tegen problemen aan en vindt nergens een oplossing.

Job for isc-dhcp-server.service failed. See 'systemctl status isc-dhcp-server.se rvice' and 'journalctl -xn' for details.

Herkent iemand dit en weet misschien een oplossing?
Zou het graag horen......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

cmanuel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:53:
See 'systemctl status isc-dhcp-server.se rvice' and 'journalctl -xn' for details.
Begin hier eens mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Waarom draai je een aparte DHCP server? OpenVPN heeft dit al in zich, geen reden om een DHCP server erbij te draaien. Ik gok dat je in de DHCP server dezelfde IP range gebruikt als voor je OpenVPN server, is het niet? :)

Zet je OpenVPN config hier even neer (zonder key's, die boeien ons niet), dan kunnen we even meekijken.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Zoek eens naar pivpn (een oud topic van mij). Die doet precies wat jij wil, Wel even een tijdje geduld voor hebben om het te installen (keys aanmaken kost tijd)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Lijkt er op dat je een workshop hebt gevolgd voor een oudere PI OS.

Ik heb deze gevolgd met de PI3 (OS JESSIE) en dat werkt prima

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-up-an-openvpn-server-on-debian-8