Toon posts:

FileSharing probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede Tweakers,( :) )

Ik heb sinds gister m'n P166 Gateway aan de praat met WinRoute erop. Inet sharen loopt als een zonnetje, geen probleem, maar
Ik wil onderling files kunnen sharen,
Okay, ik dus hier op GoT een goede uitleg gezocht en gevonden, alles ingestelt (NetBIOS, Printer & FileSharing aan), 't werkte totdat ik reboote, als 'k nu op de gateway (die onder Win98SE draait) naar My Network Places ga dan vind ie niets,
maar als ik nu in explorer intype: \\Tim zie ik wel de shares, en als ik op m'n Win2k bak in explorer intype: \\Gateway zie ik ook de shares maar in My Network Places dus niet :?

Ik weet niet wat de oplossing hiervoor kan zijn dus doe ik maar een beroep op jullie.

Alvast bedankt

-virtual

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Probeer het eens op IP niveau :

\\192.168.0.x bijvoovrbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Daar krijg ik toch de Pc's niet te zie in My Network Places?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Zal wel iets met de Master Browser te maken hebben, dat daar iets (nog) niet goed gaat. Als je je computers een paar uur hebt aanstaan, is het dan wel goed?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nope :(
'k krijg deze error:
[img=http://people.zeelandnet.nl/iah/error.jpg]

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 14:24 schreef virtual het volgende:
Nope :(
'k krijg deze error:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/iah/error.jpg
Hmm, ik krijg een vergelijkbare foutmelding als ik de netwerkomgeving thuis probeer te doorzoeken vanaf mijn laptop.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan de werkgroep lag, maar het heeft er gewoon mee te maken of ik mijn PC netjes aanmeld op het netwerk of niet. Aanmelden is niet nodig voor internet maar wel om de netwerk omgeving te doorzoeken.

Hier is de logica: Als ik mijn laptop opstart terwijl mijn DHCP server uitstaat of zonder netwerkkaartje dan krijg ik geen netwerkclient aanmeldscherm, dan kan ik niet door mijn netwerkomgeving zoeken.

De oplossing is zodra je je netwerkkaartje erin hebt zitten en de andere pc('s) aan staat / staan je even af te melden in windows. Dat is de tweede optie van onder in je startmenu, en dan krijg je als het goed is netjes een netwerkaanmeldschermpje.

Daarna mag ik hier altijd leuk door de netwerkomgeving heen surfen. Zonder foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen
thanks

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me even afgemeld en opnieuw ingelogd,
Nu kan ik wel over 't netwerk surfen (gelukkig :) ) maar, 't moet toch ook kunnen zonder dat ik me hoef af te melden?
Suggesties

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
(en nee, dit is geen kick omhoog ben kinda desperado)
Pagina: 1