Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
bedankt voor de snelle reactieThunderNet schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:12:
Nee, dan kun je niet downgraden, je kunt natuurlijk wel gewoon een kale Win7 installeren
dan kan ik dus de licentie code van de windows 10 installatie gebruiken? en deze kan ik dan het makkelijkst terug te vinden door de gehele installatie door te lopen en dan de licentie code te noteren?
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nee, daarvoor moet je eerst contact opnemen met je OEM voor zover ik weet, of een stand-alone Win7 licentie aanschaffen/in bezit hebben.Geckoo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:15:
[...]
bedankt voor de snelle reactie
dan kan ik dus de licentie code van de windows 10 installatie gebruiken? en deze kan ik dan het makkelijkst terug te vinden door de gehele installatie door te lopen en dan de licentie code te noteren?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
bedankt!
Je kunt wel spelen, maar in zou dat dan op een oude HDD doen die je tijdelijk in die nieuwe PC stopt. Houd de originele zo veilig.
[ Voor 4% gewijzigd door TanteBeth op 14-07-2017 16:51 ]
Het feit dat je Windows 7 in legacy mode moet installeren is niet helemaal juist, deze is ook in uefi mode te installeren als je de image heel iets aanpast(bestanden hiervoor zijn al aanwezig in de image staan alleen nog niet op de juiste plek).TanteBeth schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:50:
Als er standaard Windows 10 op staat, is het 99.9% zeker een Uefi machine. Als je hier Windows 7 op wilt laten draaien, en de nodige drivers zouden beschikbaar zijn, dan moet je eerst die UEFI omzetten naar Legacy mode of CSM mode en Secure Boot off (alles in de Uefi firmware) en de harde schijf Cleanen met Diskpart en als MBR initialiseren. Bovendien moet je een licentiecode kopen en over minder dan 3 jaar, als Windows 7 niet meer ondersteund wordt, alsnog naar Windows 10.
Je kunt wel spelen, maar in zou dat dan op een oude HDD doen die je tijdelijk in die nieuwe PC stopt. Houd de originele zo veilig.
Ja, ik weet dat er dergelijke instructies bv op Youtube te vinden zijn. Maar heb het wel eens geprobeerd? En is het gelukt? Ik heb enkele pogingen ondernomen maar het is me nooit helemaal gelukt. Dat had iets te maken met afwijkende grafische drivers voor Uefi die onder Win7 niet beschikbaar zijn, waardoor Win7 in het startscherm bleef hangen. Ik hou het er maar op dat het voor sommige PC's wel kan lukken, maar voor andere niet. Met Legacy/CSM lukt het in ieder geval altijd, zonder moeilijkheden.Het feit dat je Windows 7 in legacy mode moet installeren is niet helemaal juist, deze is ook in uefi mode te installeren als je de image heel iets aanpast(bestanden hiervoor zijn al aanwezig in de image staan alleen nog niet op de juiste plek).
Zeker, mijn haswell gebaseerde gamebak draait momenteel een uefi image. Zelf heb ik deze tutorial gebruikt:TanteBeth schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:30:
[...]
Ja, ik weet dat er dergelijke instructies bv op Youtube te vinden zijn. Maar heb het wel eens geprobeerd? En is het gelukt? Ik heb enkele pogingen ondernomen maar het is me nooit helemaal gelukt. Dat had iets te maken met afwijkende grafische drivers voor Uefi die onder Win7 niet beschikbaar zijn, waardoor Win7 in het startscherm bleef hangen. Ik hou het er maar op dat het voor sommige PC's wel kan lukken, maar voor andere niet. Met Legacy/CSM lukt het in ieder geval altijd, zonder moeilijkheden.
https://www.sevenforums.c...dows-7-uefi-mode-usb.html
Asking the right question here.JackSparrow schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:42:
Waarom wil je overigens downgraden naar Windows 7?
"iets met legacy software etc"
Ben wel eens benieuwd welk legacy software hij bedoeld en of dat niet gewoon op Windows 10 zal draaien. Native of in een sandbox.
"Terug" naar 7 zou ik sterk afraden. Basisondersteuning is al afgelopen (2015).
Inderdaad. Het kan natuurlijk dat bepaalde software niet draait onder Windows 10, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort software in m'n werk eigenlijk nooit tegen kom. Als het echt zulke (oude?) software is, dan zou je toch denken dat het misschien tijd is voor een nieuwe versie of misschien een alternatief.Squ1zZy schreef op Saturday 15 July 2017 @ 22:44:
[...]
Asking the right question here.
"iets met legacy software etc"
Ben wel eens benieuwd welk Legacy software hij bedoeld en of dat niet gewoon op Windows 10 zal draaien. Native of in een sandbox.
"Terug" naar 7 zou ik sterk afraden. Basisondersteuning is al afgelopen (2015).
Wat jij ook zegt...support is al afgelopen...
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2017 22:47 ]