Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obie1977
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09-2022
Welke OTG kabel (USB female to microUSB) kan ik gebruiken om foto's van een flash drive of SD-kaart (dmv een card reader) naar mijn Galaxy Tab S2 tablet over te zetten?
...

Ik gebruik een Galaxy Tab S2 9.7 met Android 7.0 Nougat.
...

Ik heb via bol.com een OTG kabel gekocht, maar als ik een Flash drive of SD-kaart (met card reader) aansluit aan de female USB-kant van de kabel, en de microUSB-aansluiting van de kabel in de Galaxy Tab S2 stop, dan verschijnt nergens in de Android File Explorer de Flash drive of SD kaart en kan ik dus niets overzetten.
De Flash drive is FAT32 geformatteerd, en dat zou moeten werken. Ik heb ook begrepen dat de Galaxy Tab S2 niet "ge-root" hoeft te worden om dit te kunnen doen.

Ik vermoed dus dat het een kabel-dingetje is, maar ik ben niet van plan om 10 OTG cables te kopen en dan te kijken of er iets tussen zit dat werkt. Heeft iemand van jullie Tweakers wellicht een OTG kabel-merk dat werkt voor zijn Galaxy Tab S2??

Alvast bedankt voor de suggesties, dan kan dat nog mooi voor mijn vakantie met een beetje geluk ;-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:46

BeToBe

Privacy jurist

Zover ik weet maakt het niet uit welke kabel je pakt, zolang die maar niet defect is. Ik werk met meerdere OTG kabels en ik heb nog nooit gehad dat er 1 de usb niet wou lezen. Heb je wel een goede file manager en misschien een open deur, maar zoek je wel naar de goede mappen? Om bij de usb stick te komen, moet je eerst een map omhoog en volgens mij kan niet elke file manager dat.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een tablet betreft, schopje naar TGA.

Met welke app kijk je of de usb stick wordt herkend. Volgens dit filmpje wordt het automatisch gestart, maar mijn ervaring is dat je zelf naar de files app moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02
Bij de Action hebben ze gewoon cardreadermet een gewone USB poort naar micro USB. € 2,49, dacht ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• unorthodoxbox
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik had dit probleem ook maar ik heb gezien dat je een
otg kabel met extra voeding moet gebruiken

• unorthodoxbox
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-02-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFIZe5w2_3FDSiIky9SG86eEYbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tQ8Xt5AcOEq7do6duzQbXaNy.jpg?f=user_large
Pagina: 1