Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Upgrade - FX6300 naar Ryzen 5 1600

Pagina: 1
Acties:

• rockz0r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 21:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem vooral voor videobewerking en gamen (CSGO/PUBG)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, rond de 450 euro.

Ga je overklokken?
Geen plannen voor overklokken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Dit is mijn build op dit moment:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 75,-€ 75,-
1ASRock 970 Extreme4€ 88,50€ 88,50
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 331€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,51€ 19,51
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-€ 63,-
1Corsair Builder CX430€ 0,-€ 0,-
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 22,-€ 22,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,01

Deze componenten zal ik meenemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 331€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,51€ 19,51
1Corsair Builder CX430€ 0,-€ 0,-
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 22,-€ 22,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 41,51

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn hoogst prioriteit is het halen van een SSD schijf om OS en hoofdzakelijke programmas op te draaien. Vervolgens het vervangen van de CPU naar Ryzen 5 1600 waarbij de moederbord en ram kaarten moeten worden vervangen (AM4 socket en DDR4). En later wil ik nog een grafische kaart halen.

Na wat speuren kwam ik hierop uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 75,95€ 75,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,85

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me raad en tips kunnen geven in het upgraden van men PC met als in de hoofdrol de Ryzen 5 1600. Hierbij komen de vragen: passen alle componenten? kan de upgrade goedkoper (ander SSD/moederbord/ram kaarten)? En hebben jullie suggestie wat voor een video kaart bij deze build past? Ik heb een kleine miskoop gedaan met de Geforce GTX 950. . .

Een tip die ik heb gekregen is om de Ryzen upgrade uit te stellen. Een kleine update door het toevoegen van een SSD en de Geforce GTX 950 vervangen met een ander video kaart zou voldoende zijn voor 1-2 jaartjes. Wat denken jullier ervan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waar loop je momenteel tegenaan? Wat is de voornaamste reden voor jou om te upgraden?

Een ssd is sowieso een no-brainer. Ze kosten tegenwoordig relatief weinig en je gaat er echt veel plezier van hebben.

Hoe ligt voor jou de verhouding videobewerking / gaming?
Een spel als counterstrike leunt vrij zwaar op de CPU terwijl bepaalde videobewerkingen profijt kunnen hebben van een deftigere GPU. Kijkende naar jouw voeding zou je zonder verdere aanpassingen b.v. een 1060 kunnen inprikken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PUBG is niet bepaald licht voor je CPU, maar je GPU is ook behoorlijk verouderd. Je GPU vervangen gaat nog een uitdaging worden. De RX580 is al zes weken niet leverbaar, de GTX1060 is ook grotendeels verdwenen...

Qua updradesetje kan je nog naar A320 kijken. Geen CPU overclocking, en een stukje goedkoper.
Dit is dan een leuk, maar wel basaal bordje. :)
pricewatch: ASRock A320M

Voor meer features zal je toch naar dat MSI bordje moeten kijken.

Qua GPU zou ik even niks doen. Etherium mining gaat wel een keertje instorten, en dan kan je waarschijnlijk goedkoop een tweedehands GPU kopen. Zou wel ervoor zorgen dat je een bon hebt als je dit doet voor garantie, want een mining kaart wordt mishandeld. Met een beetje geluk is dat allemaal niet nodig en heb je heel wat GPU, voor weinig geld.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2017 11:10 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• rockz0r
Switchie schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:40:
Waar loop je momenteel tegenaan? Wat is de voornaamste reden voor jou om te upgraden?

Een ssd is sowieso een no-brainer. Ze kosten tegenwoordig relatief weinig en je gaat er echt veel plezier van hebben.

Hoe ligt voor jou de verhouding videobewerking / gaming?
Een spel als counterstrike leunt vrij zwaar op de CPU terwijl bepaalde videobewerkingen profijt kunnen hebben van een deftigere GPU. Kijkende naar jouw voeding zou je zonder verdere aanpassingen b.v. een 1060 kunnen inprikken
De CPU is te zwak voor video editing op dit moment. Gaat langzaam en soms hangt die vast. En daarbij zou ik over een maand aan de slag gaan met Avid.

Betreft gamen, speel ik vaak low settings en zou leuk zijn als ik medium settings kon spelen. Ultra-High hoef niet. Op dit moment speel ik met low settings en speel ik rond 200 fps met soms FPS drops. En PUBG... ook op low settings met FPS van 60-70 en meestal 30 als ik schiet.

• rockz0r
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:08:
PUBG is niet bepaald licht voor je CPU, maar je GPU is ook behoorlijk verouderd. Je GPU vervangen gaat nog een uitdaging worden. De RX580 is al zes weken niet leverbaar, de GTX1060 is ook grotendeels verdwenen...

Qua updradesetje kan je nog naar A320 kijken. Geen CPU overclocking, en een stukje goedkoper.
Dit is dan een leuk, maar wel basaal bordje. :)
pricewatch: ASRock A320M

Voor meer features zal je toch naar dat MSI bordje moeten kijken.

Qua GPU zou ik even niks doen. Etherium mining gaat wel een keertje instorten, en dan kan je waarschijnlijk goedkoop een tweedehands GPU kopen. Zou wel ervoor zorgen dat je een bon hebt als je dit doet voor garantie, want een mining kaart wordt mishandeld. Met een beetje geluk is dat allemaal niet nodig en heb je heel wat GPU, voor weinig geld.
Bedankt voor je suggestie! De A320 zou zeker een goede optie kunnen zijn.

Wanneer schat jij dat Etherium/Bitcoin een val maakt? Paar weekjes? Gezien er paar mining rigjes te koop staan op craigslist :P

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

rockz0r schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor je suggestie! De A320 zou zeker een goede optie kunnen zijn.

Wanneer schat jij dat Etherium/Bitcoin een val maakt? Paar weekjes? Gezien er paar mining rigjes te koop staan op craigslist :P
Hoe sneller hoe beter, maar geen idee wanneer. Wat nu ook lijkt te gaan spelen is dat er een tekort ontstaat aan GDDR5 geheugen. Tweedehands gaat je beste keuze zijn als de boel echt klapt. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1