Marantz SR7010 met 9 Speakers aangesloten en raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
Beste Mede Tweakers.

Ik ben in het bezit van een Marantz SR7010 met daarop aangesloten de volgende speakers:

2x KEF IQ 90 (Front)
1x KEF IQ 60 (Center)
2x KEF IQ 50 (Surround)
2x KEF IQ 10 (Surround Back)
2x Elac Debut A4 (Atmos)
1x KEF PSW 3500 (Subwoofer)

Verder heb ik de volgende randapparatuur aangesloten via HDMI op de SR7010

- Samsung UBD-K8500 (UHD Blu-ray Speler)
- Sony PS4
- Nintendo Switch
- Samsung UE55JS8000 (ARC) TV

Ik heb een probleem met de Elac Atmos Speakers. Het lijkt wel of de receiver het vermogen niet goed naar die speakers kan aansturen

Het probleem:

Het gaat soms dagen goed, andere keer gebeurt het iedere keer.

Dan valt de rechter Atmos speaker uit. Niet helemaal , je hoort er wat zachte ruis uit komen, met soms wat hele zachte geluiden die er normaal harder uit moeten komen. Dit staat los van de bron.

Het gaat om de rechter-hoogte aansluiting. Speaker draden zitten rechtstreeks in de terminal. Geen bananen stekker of iets.

Volume komt niet hoger dan -25 DB op het display.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

- Atmos speakers omgewisseld
- Luispreker kabels gewisseld
- Alle kabels los gehaald van de Speakers en de Marantz
- Stroom eraf gehaald en ontladen van de receiver
- Speaker kalibratie opnieuw uitgevoerd
- Contact gehad met Marantz Expert via Marantz telefoonnummer

Marantz had nog nooit eerder van het probleem gehoord en zei tegen mij dat als het rechter-hoogte kanaal stuk is dat het dan meestal wel of helemaal niets doet.

Ik kijk regelmatig films in 2 delen, dus deel voordat ik naar het werk ga en als ik dan thuis kom, 2de gedeelte.

Ik heb dan helemaal niets aan de versterker gedaan, kabels of andere dingen aangeraakt of iets bedoel ik dan. Dan speelt hij weer de sterren van de hemel, inclusief rechter atmos speaker en aansluiting.

Het probleem komt om de 2 a 3 dagen voor.

Kan het zijn dat deze configuratie toch te zwaar is voor de Marantz? KEF speakers zijn 8 Ohm, de Elac A4 zijn 6 Ohm. Ohm instelling ook al geprobeerd te veranderen , helpt niets.

Het maakte ook niet veel uit zeiden ze tegen mij. Zie ook mijn andere Topic Marantz SR7010 en verschillende Ohm Speakers.

Wie kan mij helpen? Ben bang dat ze het probleem bij de technische dienst van Marantz ook niet snel kunnen vinden, aangezien het niet altijd voor komt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Wissel de atmos speakers om met andere, en kijk of het aan de speakers of versterker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Goofy1978 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 06:30:
Wissel de atmos speakers om met andere, en kijk of het aan de speakers of versterker ligt.
Je bedoeld een Kef speaker aansluiten op de waar nu de Atmos speaker op zit? Wordt wel vervelend luisteren, maar zal het is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Ja dat bedoel ik idd, dan weet je waar het probleem zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Front speaker aangesloten op atmos aansluiting, zelfde probleem. Waarschijnlijk toch de eindtrap niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Je weet dat er 2 van de 11 kanalen niet versterkt zijn? Lijkt me geen verklaring aangezien ze meestal wel werken maar je weet maar nooit.

Heb zelf ook veel vage klachten die ik niet kan reproduceren met mijn Marantz 7010. Heb ook een 7.1.2 opstelling en heb veel problemen met gekraak uit de rechter voor speaker. Draden en speaker reeds omgewisseld maar ligt toch echt aan de versterker, echter ik kan het niet triggeren dus voor garantie gaan heb ik nog niet gedaan, zeker omdat het maar af en toe voorkomt. Nu sinds vorige week ook af en toe gekraak uit de linker zij speaker, wordt er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:17
Hier anders geen problemen met 7.1.2 zet. Echter alles van klipsch.

Ik zie dat de KEF wel redelijk gevoelig zijn, de Elac zijn wat minder (85Db). Maar ook lagere omh (6 vs 8 van de Kefs).misschien dat hij dit niet leuk vind ?

Toen ze het wel goed tijdens de audessy test?
Geen kabel breuken? Of muizen die de kabel hebben vernaggelt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Renegade666 op 14-07-2017 18:45 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

eerste waar ik aan denk is toch ergens een brakke (soldeer) verbinding die wellicht icm met een bepaalde werktemperatuur deze storing geeft. Een ellende om te vinden (heb zoiets met een ouder type gehad)

of dus de complete eindtrap vervangen (en er achter komen dat het daarvoor zit of in de terminals) De hele versterker vervangen lijkt me de enige oplossing die echt gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb alleen af en toe gekraak uit de rechter atmos speaker. De rest kraakt niet. Uit de elac dus die aangesloten is op de height 1 R aansluiting.

Heb een rma aangemaakt en volgende week gaat ie naar audio service elst. Ben benieuwd of ze het euvel kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Renegade666 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:44:
Hier anders geen problemen met 7.1.2 zet. Echter alles van klipsch.

Ik zie dat de KEF wel redelijk gevoelig zijn, de Elac zijn wat minder (85Db). Maar ook lagere omh (6 vs 8 van de Kefs).misschien dat hij dit niet leuk vind ?

Toen ze het wel goed tijdens de audessy test?
Geen kabel breuken? Of muizen die de kabel hebben vernaggelt :P
Luidsprekerkabels helemaal intact. Tijdens de audessy meting komt er gewoon geluid uit alle speakers. Als het probleem optreed, komt er geen test toon uit de elac. Toen ik alleen de kefs aangesloten had, geen problemen. Sinds de elac erbij zijn gekomen valt de rechter elac soms uit. Alleen de elac dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

blueface schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:58:
Heb alleen af en toe gekraak uit de rechter atmos speaker. De rest kraakt niet. Uit de elac dus die aangesloten is op de height 1 R aansluiting.

Heb een rma aangemaakt en volgende week gaat ie naar audio service elst. Ben benieuwd of ze het euvel kunnen verhelpen.
Ik ben ook benieuwd naar de update. Ik ken hun tarief en gezien het probleem , lees aantal uren onderzoek, is vervangen de logisch optie. Of het moet een duidelijk probleem in een verbinding zijn zoals gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ray schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:04:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de update. Ik ken hun tarief en gezien het probleem , lees aantal uren onderzoek, is vervangen de logisch optie. Of het moet een duidelijk probleem in een verbinding zijn zoals gezegd
Ze verwachten een looptijd van 5 tot 10 werkdagen. Vakantie periode heet dat dan. Heb een toezegging dat dit onder de garantie valt. Zal hier posten als er wat uit komt. Woensdag breng ik de receiver naar hun toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueface
Voor de gene die het graag willen weten hoe het afgelopen is,

Had de Marantz woensdagmiddag naar audio service Elst gebracht en vrijdagmiddag een e-mail dat ik hem kon komen ophalen. Top Service!

Reparatie rapport:

2x speaker terminal vervangen
2x output relais vervangen

Dit alles onder garantie.

Heb de Marantz vandaag weer opgehaald en hij speelt tot nu toe zonder problemen.

Snelle en goede service daar in Elst. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Goed om te horen! Veel plezier weer met de marantz!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• jvulto
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11-2019
Humm, mijn SR7010 heeft sinds enkele weken kuren. De Centerspeaker geeft vervormd geluid. Al andere spekaer geprobeerd en bekabeling vervangen maar geen oplossing. Het betreft dus daadwerkelijk de SR7010. Als ik het geluid harder zet dan lijkt het probleem er niet te zijn. Iemand soortgelijke problemen? Versterker is van eind 2015 dus garantie zal er wel niet meer in zitten ben ik bang.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@jvulto Zou ik toch voor de zekerheid maar even over informeren. Zou jammer zijn als je gewoon 2 jaar garantie hebt, maar dit niet weet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvulto
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11-2019
Inderdaad goede tip! De versterker heeft 2 jaar garantie. Probleem komt sporadisch voor nu. Heb het center kanaalvolume handmatig omhoog gezet. Tot eind November garantie, even goed testen nu.
Pagina: 1