Beste Mede Tweakers.
Ik ben in het bezit van een Marantz SR7010 met daarop aangesloten de volgende speakers:
2x KEF IQ 90 (Front)
1x KEF IQ 60 (Center)
2x KEF IQ 50 (Surround)
2x KEF IQ 10 (Surround Back)
2x Elac Debut A4 (Atmos)
1x KEF PSW 3500 (Subwoofer)
Verder heb ik de volgende randapparatuur aangesloten via HDMI op de SR7010
- Samsung UBD-K8500 (UHD Blu-ray Speler)
- Sony PS4
- Nintendo Switch
- Samsung UE55JS8000 (ARC) TV
Ik heb een probleem met de Elac Atmos Speakers. Het lijkt wel of de receiver het vermogen niet goed naar die speakers kan aansturen
Het probleem:
Het gaat soms dagen goed, andere keer gebeurt het iedere keer.
Dan valt de rechter Atmos speaker uit. Niet helemaal , je hoort er wat zachte ruis uit komen, met soms wat hele zachte geluiden die er normaal harder uit moeten komen. Dit staat los van de bron.
Het gaat om de rechter-hoogte aansluiting. Speaker draden zitten rechtstreeks in de terminal. Geen bananen stekker of iets.
Volume komt niet hoger dan -25 DB op het display.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
- Atmos speakers omgewisseld
- Luispreker kabels gewisseld
- Alle kabels los gehaald van de Speakers en de Marantz
- Stroom eraf gehaald en ontladen van de receiver
- Speaker kalibratie opnieuw uitgevoerd
- Contact gehad met Marantz Expert via Marantz telefoonnummer
Marantz had nog nooit eerder van het probleem gehoord en zei tegen mij dat als het rechter-hoogte kanaal stuk is dat het dan meestal wel of helemaal niets doet.
Ik kijk regelmatig films in 2 delen, dus deel voordat ik naar het werk ga en als ik dan thuis kom, 2de gedeelte.
Ik heb dan helemaal niets aan de versterker gedaan, kabels of andere dingen aangeraakt of iets bedoel ik dan. Dan speelt hij weer de sterren van de hemel, inclusief rechter atmos speaker en aansluiting.
Het probleem komt om de 2 a 3 dagen voor.
Kan het zijn dat deze configuratie toch te zwaar is voor de Marantz? KEF speakers zijn 8 Ohm, de Elac A4 zijn 6 Ohm. Ohm instelling ook al geprobeerd te veranderen , helpt niets.
Het maakte ook niet veel uit zeiden ze tegen mij. Zie ook mijn andere Topic Marantz SR7010 en verschillende Ohm Speakers.
Wie kan mij helpen? Ben bang dat ze het probleem bij de technische dienst van Marantz ook niet snel kunnen vinden, aangezien het niet altijd voor komt.
Ik ben in het bezit van een Marantz SR7010 met daarop aangesloten de volgende speakers:
2x KEF IQ 90 (Front)
1x KEF IQ 60 (Center)
2x KEF IQ 50 (Surround)
2x KEF IQ 10 (Surround Back)
2x Elac Debut A4 (Atmos)
1x KEF PSW 3500 (Subwoofer)
Verder heb ik de volgende randapparatuur aangesloten via HDMI op de SR7010
- Samsung UBD-K8500 (UHD Blu-ray Speler)
- Sony PS4
- Nintendo Switch
- Samsung UE55JS8000 (ARC) TV
Ik heb een probleem met de Elac Atmos Speakers. Het lijkt wel of de receiver het vermogen niet goed naar die speakers kan aansturen
Het probleem:
Het gaat soms dagen goed, andere keer gebeurt het iedere keer.
Dan valt de rechter Atmos speaker uit. Niet helemaal , je hoort er wat zachte ruis uit komen, met soms wat hele zachte geluiden die er normaal harder uit moeten komen. Dit staat los van de bron.
Het gaat om de rechter-hoogte aansluiting. Speaker draden zitten rechtstreeks in de terminal. Geen bananen stekker of iets.
Volume komt niet hoger dan -25 DB op het display.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
- Atmos speakers omgewisseld
- Luispreker kabels gewisseld
- Alle kabels los gehaald van de Speakers en de Marantz
- Stroom eraf gehaald en ontladen van de receiver
- Speaker kalibratie opnieuw uitgevoerd
- Contact gehad met Marantz Expert via Marantz telefoonnummer
Marantz had nog nooit eerder van het probleem gehoord en zei tegen mij dat als het rechter-hoogte kanaal stuk is dat het dan meestal wel of helemaal niets doet.
Ik kijk regelmatig films in 2 delen, dus deel voordat ik naar het werk ga en als ik dan thuis kom, 2de gedeelte.
Ik heb dan helemaal niets aan de versterker gedaan, kabels of andere dingen aangeraakt of iets bedoel ik dan. Dan speelt hij weer de sterren van de hemel, inclusief rechter atmos speaker en aansluiting.
Het probleem komt om de 2 a 3 dagen voor.
Kan het zijn dat deze configuratie toch te zwaar is voor de Marantz? KEF speakers zijn 8 Ohm, de Elac A4 zijn 6 Ohm. Ohm instelling ook al geprobeerd te veranderen , helpt niets.
Het maakte ook niet veel uit zeiden ze tegen mij. Zie ook mijn andere Topic Marantz SR7010 en verschillende Ohm Speakers.
Wie kan mij helpen? Ben bang dat ze het probleem bij de technische dienst van Marantz ook niet snel kunnen vinden, aangezien het niet altijd voor komt.