Pc freeze XFX R9 280X Black Edition

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-10 09:50
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van crashes zoals in deze video: YouTube: XFX Ati R9 280X crash

Dus ik start een game, mijn beeld gaat heen en weer flikkeren en walla het hele beeld wordt zwart of vaag.

SPECS:
-I7-2600K
-asus p8p67 pro
-Alpenföhn cpu koeler
-XFX R9 280X Black Edition
-8 GB RAM
-500 GB SSHD
-400 Wat be quiet
-Windows 10 64 bits

Deze crashes gebeuren zelfs bij video's kijken op youtube.. En bij sommige games.
Maar bij CS:GO & Rocket Leauge heb ik nergens last van..

GPU Drivers compleet verwijderen en installeren al 2x gedaan. Windows 10 vers opnieuw geïnstalleerd. etc.. bios drivers zijn up 2 date.
Maar wanneer ik de drivers van de videokaart verwijder en ik kijk op YouTube geen problemen.
Zodra ik de nieuwste amd drivers er op zet beginnen de problemen. Op dit moment heb ik er oudere drivers van amd geïnstalleerd en het ziet er na uit dat er nu geen problemen zijn.. Moet het nog testen met wat games maar dit is natuurlijk niet wenselijk.. Maar wat ik me nu ook afvraag is 400 wat aan voeding wel genoeg?
Wellicht dat jullie nog suggesties en oplossingen hebben, hoor het graag!

Groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400w vind ik aan de krappe kant. Wat is het exacte type van de voeding?

Verder kunnen drivers, temperatuur en defecte hdd/ssd de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
Bedankt voor je reactie, type is: be quit pure power model: BQ L8-400W.
SSHD heb ik gecheckt en gaf geen problemen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 12:46
Je kan hardware acceleration uitzetten in je browser zodat de igpu gebruikt word i.p.v de grafische kaart bij youtube.
Zoals je het nu omschrijft kan je probleem vanalles zijn videokaart/psu, geheugen etc.
Ik gok de 400W PSU.
Als je verder gaat testen installeer dan even wat monitor software zodat je de temperaturen kan checken, wat nieuwe koelpasta doet af en toe ook al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
Temperaturen zijn allemaal prima, gpu/cpu heeft niet eens de tijd om warm te worden of hij is al bevroren.
Gisteravond oude drivers geïnstalleerd, en hij werkte weer prima.. Helaas bij het opnieuw opstarten heeft hij de drivers weer geupdate. Zal weer oude drivers installeren en auto update uitzetten en dan wat meer testen lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Even met DDU je drivers cleanen, herstarten en dan pas de drivers installeren die je wil. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
Heb de drivers er af en ben er achtergekomen dat alleen AMD Catalyst™ Software Suite Version 13.12 werkt... Terwijl deze niet eens windows 10 support. Maar dit is alles behalve ideaal, je krijgt bij elke game al de melding ur graphic card drivers are outdated and not supported.. Heeft iemand enig idee waarom hij op deze sterk verouderde drivers wel werkt en de nieuwe drivers niet? Zal nu eens wat testen doen met deze videokaart in een andere pc.
Pagina: 1