Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• kg91
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-09-2017
Mijn vraag

Beste forummers,

Ik werd vanmorgen wakker, klapte mijn macbook pro '16 open...

en na goed kijken merk ik linksboven in het zwarte glazen randje een ingeprikte plek in het glas...?

Lijkt alsof iemand met een speld erin heeft geprikt. Ik let erop dat er geen stof of iets dergelijks op mijn laptop is.
Maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt op een laptop...

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? En valt dit onder garantie?? :'( :'( :'(

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Alle reacties

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

MazeWing

passionate & cynical

Het zou kunnen dat er een zandkorreltje, broodkruimeltje (zaadje/pitje) of iets anders kleins is blijven liggen op de linker palmsteun. Wanneer het scherm dicht is en er druk op de bovenkant komt, kan het net voldoende zijn om het glas te beschadigen. Het is namelijk een zeer klein oppervlak waar toch een behoorlijke druk op komt te staan.

Je zou kunnen proberen het bij de Apple store te proberen onder garantie te laten repareren. Kans is echter groot dat ze het zien als eigen schuld dikke bult...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | LG 34GN850

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik weet niet of deze MacBook Pro serie ook geplaagd is door de 'staingate' problemen? Lijkt het hierop:
https://www.microfix.nl/a...a-voor-bevlekte-macbooks/ ?

Je hebt best een redelijke kans als je naar de Apple Store gaat en het voorlegt. Ik heb 't met de vorige generatie gehad, soort van kleine 'pitjes'. Scherm hebben ze vervangen toen.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Kun je anders eens een scherpe closeup of macro foto van maken?

Cosmetischee schade valt meestal niet onder de garantie (de coating issue is een uitzondering)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 215492
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09-05-2018
Ik heb dit al heel vaak meegemaakt op verschillende Macbook pro's retina 15".

Het begon bij mij al bij de eerste uit 2012, tot de dag van vandaag is het nog nooit weggegaan.

Ik ben zelf echt ocd freak, dus heel voorzichtig met alles... maar niks helpt

Exploded pixels. Je kunt het gewoon laten repareren bij de Apple Stores Amsterdam, Haarlem,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:21
jafd01 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:54:
Ik heb dit al heel vaak meegemaakt op verschillende Macbook pro's retina 15".

Het begon bij mij al bij de eerste uit 2012, tot de dag van vandaag is het nog nooit weggegaan.

Ik ben zelf echt ocd freak, dus heel voorzichtig met alles... maar niks helpt
Hier het zelfde verhaal. Ik heb bij mijn Macbook Pro Retina Medio 2012 zelfs speciale screen clean-middelen gehaald om stof 'op een veilige manier' te kunnen verwijderen. Ondanks dat ik deze middelen gebruikte, die ik voor de hoofdprijs heb aangeschaft bij de APR, bleef de coating zich steeds verder aantasten en begon ik na een jaar mijn toetsenbord terug te zien in de coating. Nou waren dat niet de enige problemen met mijn Macbook Pro Retina destijds.

Na vier logic boards verder kreeg ik in juni 2015 een nieuwe Macbook Pro Retina Medio 2015, onder het Apple Care Protection Plan (van mijn Medio 2012). Ondanks dat mijn nieuwe Macbook Pro Retina drie generaties nieuwer is, is de coating nog steeds kwetsbaar voor vingervetten die van het toetsenbord naar het scherm lijken 'te dampen'. Vreemd want eind 2012 kwamen de eerste klachten betreft de coatingaanslag al naar boven, wat betekent dat Apple in die ruime twee jaar geen actie heeft ondernomen om de coating te verbeteren. Ik vrees dan ook dat het een Planned obsolescence-strategie van Apple betreft.

Op deze Macbook Pro heb ik ook maar Apple Care genomen, die nog ongeveer elf maanden duurt. Na die elf maanden maar eens kijken of er nog een reparatieprogramma wordt gestart of dat ik vroeg-of-laat genoodzaakt wordt de knip te trekken.

Het probleem lijkt dat het scherm te dicht op het toetsenbord/trackpad zit wanneer de Macbook is dichtgeklapt. Het meest kleine vuil trekt in de coating of nog verder, zoals bij de topic starter. Ik veeg altijd een keer over het toetsenbord heen voor eventuele kruimels etc voor angst dat mijn scherm/coating eraan gaat en uit dit topic blijkt dat die angst helaas aardig gegrond is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:04
Om even wat tegengeluid te laten horen: ik heb van de 'bekende' problemen zelf nog geen last gehad tussen modellen uit 2009 t/m 2015. (zowel 13 and 15) Ik heb wel gezien dat het bij veel mensen voor komt, dus het is niet alsof het niet bestaat, maar het is niet automatisch zo dat elk scherm stuk zal gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Staingate is wat anders dan een gat/put in t scherm natuurlijk. Mijn 2015 had ook last van kapotte coating, die is uiteindelijk met bijbetaling vervangen voor een 2016 model onder Apple Care. (Voor andere redenen overigens)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True