Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobo Issue: Asus P8P67 groen led lamp gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mKaaru
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-08 19:30
Mijn vraag
... In de ochtend voor werk van een heerlijke kop koffie genoten en mijn dagelijkse web content gesurft, OS is W10 en normale wijze uitgezet maar moest eerst bijgewerkt worden voordat de pc kon worden afgesloten. Ik kom thuis van werk en druk op de powerbutton maar mijn pc gaat niet aan, blijkbaar was een zekering gesprongen in de meterkast en dat gefixed. Probeer mijn pc op te starten maar gaat nog steeds niet aan, controleer stopcontact maar overige apparatuur die daarop is aangesloten doen het wel dus daar ligt het niet aan. Open mijn kast en de groene LED indicatie lamp brand niet, ik weet nu totaal niet of het aan mijn mobo ligt of misschien aan mijn power supply.

Weet iemand hoe ik kan controleren of het probleem aan mijn mobo ligt of aan mijn power supply?? Het liefst wil ik geen nieuwe computer kopen, becaus money struggles...

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Mobo: Asus P8P67
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Ligt niet aan elektra, geen storing aan stopcontact
CMOS batterij niet kunnen controleren
Andere 8pin van voeding geprobeerd

Ik hoor graag jullie bevinden!

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34
Zekeringen springen niet zomaar. Mogelijk dat de voeding kapot is gegaan en daarbij een kortsluiting heeft veroorzaakt - en mogelijk dat 'ie je moederbord mee het graf in heeft getrokken.

Of de voeding kapot is - het beste is een andere voeding te lenen en daarmee proberen. Wellicht dat je met een multimeter kan kijken of er spanningen op de ATX-connector staat, specifiek de 5V standby spanning.

• mKaaru
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-08 19:30
vanaalten schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:01:
Zekeringen springen niet zomaar. Mogelijk dat de voeding kapot is gegaan en daarbij een kortsluiting heeft veroorzaakt - en mogelijk dat 'ie je moederbord mee het graf in heeft getrokken.

Of de voeding kapot is - het beste is een andere voeding te lenen en daarmee proberen. Wellicht dat je met een multimeter kan kijken of er spanningen op de ATX-connector staat, specifiek de 5V standby spanning.
Ik vrees zelf dan ook dat de voeding just exploded en daardoor de zekering is gesprongen.. Heeft dat verder eventueel nog gevolgen voor overige hardware?..

Geen multimeter in bezit helaas

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08

nelizmastr

Goed wies kapot

mKaaru schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Ik vrees zelf dan ook dat de voeding just exploded en daardoor de zekering is gesprongen.. Heeft dat verder eventueel nog gevolgen voor overige hardware?..

Geen multimeter in bezit helaas
Dan even een andere voeding proberen (niet zo’n prul van drie tientjes erin hangen natuurlijk). Dankzij de wet koop op afstand kan je eventueel eentje bestellen en zonder opgaaf van reden retourneren mocht dat niet de oorzaak blijken ;)

Gevolgen verschillen. Maar ja, letterlijk alles aan de voeding kan ploffen hierdoor, meten is weten. Testen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 13-07-2017 23:12 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold