DVI-D naar VGA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is : Kan ik met deze DVI-D-VGA converter : https://www.onlinekabelsh...KfejOLzhtUCFQngGwodIcIPGQ Gewoon beeld krijgen van mijn videokaart (DVI-D aansluitng) Naar mijn beeldscherm (VGA aansluiting)?

Zelf heb ik al gezien dat je met een simpel draadje er niet komt, daardoor heb ik deze aangeschaft. Op de website (die eerder is aangegeven) staat wel dat het gewoon het beeld meet doorvoeren van de DVI-D (videokaart) naar de VGA (beeldscherm).

En ik heb deze 2 aansluitingen, als dit niet werkt, welke oplossing is hiervoor?

Iemand die dit weet?

Videokaart : https://www.megekko.nl/pr...GTX-1060-3GB-WindForce-OC

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Edit, correctie, product niet goed gezien.

Al lijkt me het raar dat je videokaart uitsluitend DVI-D is, normaliter zijn die toch vaak DVI-I (dus analoog en digitaal).

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2017 21:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan doen? Ik heb 2 vga monitoren en 2 DVI-D aansluitingen op mijn videokaart en 1 hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:56:
In kort, Nee.
[afbeelding]

VGA is een analoog signaal die uitsluitend werkt via de 4pin, via DVI-I of DVI-A.

Al lijkt me het raar dat je videokaart uitsluitend DVI-D is, normaliter zijn die toch vaak DVI-I (dus analoog en digitaal).
Hij zegt toch dat hij een actieve converter wil aanschaffen, en degene die hij linkt is er zo eentje dus dat zou gewoon moeten werken van DVI-D naar VGA.

Voor passieve conversie heb je idd die 4 extra pinnetjes nodig, maar dat is hier niet van toepassing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een link van mijn videokaart sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
firebird_1979 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Hij zegt toch dat hij een actieve converter wil aanschaffen, en degene die hij linkt is er zo eentje dus dat zou gewoon moeten werken van DVI-D naar VGA.

Voor passieve conversie heb je idd die 4 extra pinnetjes nodig, maar dat is hier niet van toepassing toch?
Dacht ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:59:
Ik zal een link van mijn videokaart sturen
Die adapter gaat wel werken want die converteerd het signaal van digitaal naar analoog (daarom is het een actieve adapter).

Hou er wel rekening mee dat er *soms* een kleine vertraging in het beeld kan optreden vanwege de tijd die zo'n adapter nodig heeft om het signaal om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40
Eens met firebird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

firebird_1979 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Ooooh ik had iets te snel naar de productomschrijving gekeken, niet zozeer naar de specs van de kabel :)

Ja het werkt, maar niet aan te raden, er kan (en vaak zit) er merkbare inputlatency op zulke converters. Zou ik nog steeds zeker kijken of je videokaart echt geen DVI-I is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
firebird_1979 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Die adapter gaat wel werken want die converteerd het signaal van digitaal naar analoog (daarom is het een actieve adapter).

Hou er wel rekening mee dat er *soms* een kleine vertraging in het beeld kan optreden vanwege de tijd die zo'n adapter nodig heeft om het signaal om te zetten.
Misschien een beetje maar toch niet dat je zoveel vertraging hebt dat je bijv. het geluid eerder hoort dan het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Je kunt een displaypoort VGA kabel aanschaffen, dat heb ik ook gedaan met mijn 1060.
https://www.allekabels.nl...yport-naar-vga-kabel.html

Of inderdaad DVI naar VGA.
https://www.allekabels.nl...i-d-naar-vga-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Ooooh ik had iets te snel naar de productomschrijving gekeken, niet zozeer naar de specs van de kabel :)

Ja het werkt, maar niet aan te raden, er kan (en vaak zit) er merkbare inputlatency op zulke converters. Zou ik nog steeds zeker kijken of je videokaart echt geen DVI-I is.
Heb de link van mijn videokaart gestuurd? Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:05:
Je kunt een displaypoort VGA adapter aanschaffen, dat heb ik ook gedaan met mijn 1060.
https://www.allekabels.nl...yport-naar-vga-kabel.html

Of DVI naar VGA.
https://www.allekabels.nl...i-d-naar-vga-adapter.html
Welke van de 2 heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Nou, je hebt twee schermen, toch?
Dus van beide èèn, of twee van de DVI-D converters.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 13-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:07:
Nou, je hebt twee schermen, toch?
Dus van beide èèn, of twee van de DVI-D converters.
Ik zal eerst wel even de DVI-D converter proberen.
Kan ik ook op een manier de displaypoort x2 en dan naar 2x VGA doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:38
Weet niet hoe goed je schermen zijn maar in plaats van 20/30 euro aan een verloopje uit te geven kan je ook overwegen een simpel nieuw scherm te kopen of een scherp geprijst tweedehandsje

[ Voor 72% gewijzigd door nooberke op 13-07-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je hebt maar één displaypoort. Dus nee.

Nieuwe schermen is natuurlijk de beste oplossing. Hoeft niet allemaal tegelijk. Die displaypoort converters kun je voor minder krijgen op eBay. €6 kan ik nu bijvoorbeeld vinden in de UK, met shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nooberke schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:10:
Weet niet hoe goed je schermen zijn maar in plaats van 20/30 euro aan een verloopje uit te geven kan je ook overwegen een simpel nieuw scherm te kopen of een scherp geprijst tweedehandsje
Dat verloopje is toch genoeg voor eventjes? (Daarna ga ik voor nieuwe beeldschermen sparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Heb de link van mijn videokaart gestuurd? Help?
Inderdaad toch echt 2x DVI-D :) (en 1x displayport/HDMI).

Latency wordt een gevalletje 'testen', ik weet dat analoog->digitaal tot 180ms gaat (heb daar nog ergens screenshot van), maar kan best dat digitaal->analoog tot respectabele latency gaat. Maar je zal ook een digitale input monitor moeten hebben om dat echt goed te testen.

Mocht het maar tijdelijk zijn, zit je toch met 34 euro als je 2 monitoren wil aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:22:
[...]

Inderdaad toch echt 2x DVI-D :) (en 1x displayport/HDMI).

Latency wordt een gevalletje 'testen', ik weet dat analoog->digitaal tot 180ms gaat (heb daar nog ergens screenshot van), maar kan best dat digitaal->analoog tot respectabele latency gaat. Maar je zal ook een digitale input monitor moeten hebben om dat echt goed te testen.

Mocht het maar tijdelijk zijn, zit je toch met 34 euro als je 2 monitoren wil aansturen.
Ik ga eerst 1 scherm gebruiken, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

SinergyX schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:56:
SinergyX schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:04:
[...]
Zou ik nog steeds zeker kijken of je videokaart echt geen DVI-I is.
Het analoge gedeelte word steeds vaker achterwege gelaten omdat je met de dag minder monitoren ziet met enkel en alleen een VGA aansluiting.

10 jaar geleden was VGA al achterhaald, ik ben er zelf blij om dat fabrikanten van videokaarten dat eindelijk ook door beginnen te krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:14:

Nieuwe schermen is natuurlijk de beste oplossing. Hoeft niet allemaal tegelijk. Die displaypoort converters kun je voor minder krijgen op eBay. €6 kan ik nu bijvoorbeeld vinden in de UK, met shipping.
Linkje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dus de displaypoort heeft dus totaal geen vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Dat verloopje is toch genoeg voor eventjes? (Daarna ga ik voor nieuwe beeldschermen sparen)
Zonde om in iets investeren wat je op korte termijn gaat vervangen, weggegooid geld dan

Voor 30-40 euro kan je waarschijnlijk wel een simpel full hd scherm halen met dvi/Hdmi tweedehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt toch wel op eBay zoeken?

Alle extra converters hebben praktisch een kleine vertraging. Dus als je graag een supersnelle respons wil voor gaming, dan moet je nieuwe schermen kopen. Tenminste, als je last hebt van die paar milliseconden.

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen3 op 13-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je in de buurt van Delft woont, heb ik nog wel twee identieke oude schermen staan met DVI (Acer, 21,5", 1080p), vraagprijs per stuk is vergelijkbaar met de nieuwprijs van een actieve adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Ik zal eerst wel even de DVI-D converter proberen.
Kan ik ook op een manier de displaypoort x2 en dan naar 2x VGA doen?
Zucht. Vanaf DisplayPort 1.2 heb je MultiStream. Dit betekend dat één displayport opgesplitst kan worden naar meerdere video kanalen met elk hun eigen beeld. Uiteraard wordt de beschikbare bandbreedte verdeeld over die meerdere kanalen waardoor de ondersteunde resoluties en refreshrates omlaag gaan.
Volgens techspecs heeft je 1060 1x DisplayPort 1.4.

Dus ja, je kunt WEL 2x vga op 1 displayport aansluiten: http://belkinbusiness.com...a-f-35-mm-splitter-dongle
Je kunt ook via een MultiStream hub splitsen naar 2/3/4/ displayport aansluitingen en vanuit daar met verloop kabels gaan werken.
De vraag is echter of je het ook wil. Dit soort oplossingen zijn vaak wat duurder en een standaard schermpje met DVI-D of HDMI hoeft niet veel meer te kosten tegenwoordig.
Pagina: 1