Toon posts:

Verkoopadvies PC

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort bezig met software ontwikkeling en ik heb (vooral in de toekomst) behoorlijk wat rekenkracht nodig. Ik heb momenteel een oude desktop en een nieuwe laptop. Wat een verschil, een oude AMD tegen een moderne i7 en een normale schijf tegen een SSD. Logisch natuurlijk.

Nu wil ik een nieuwe PC aanschaffen waarmee ik heel wat jaartjes vooruit kan. Eerst wil ik weten wat ik met mijn huidige PC kan doen. Het is nog steeds een prima systeem, gekocht in 2010 maar tussentijds toch aardig wat upgrades uitgevoerd. Het enige wat écht nog uit 2009 is zijn de kast, voeding, videokaart en hardeschijf. Tussentijds heb ik het moederbord, processor en RAM geupgrade. Het systeem kan moderne games nog makkelijk draaien (uiteraard niet op de allerhoogste settings, maar zeker op mooie settings) en voor normaal gebruik is het nog steeds een top systeem. Hieronder even wat specificaties.

Behuizing: Antec Sonata III 500
Voeding: Antec Earthwatts 500W (500 watt)
Moederbord: ASUS M5A97 EVO R2.0
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition (3,4GHz)
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz (2x CMZ4GX3M1A1600C9)
Videokaart: Sapphire Radeon HD5850 Toxic 1GB
Opslag: 1TB (Samsung HD103UJ)
Besturingssysteem: Windows 10

Het systeem is nooit overgeklokt, geen enkel component. Kortom een PC die nog in goede staat is en waarmee een gemiddelde gebruiker nog zeker weten veel plezier aan kan beleven. De reden dat ik deze PC weg wil doen is ook echt vanwege mijn werk, ik wil echt een fijner systeem hebben met behoorlijk wat rekenkracht.

Nu is mijn vraag, wat moet ik met deze PC doen? Verkopen aan een PC winkel, in onderdelen verkopen of gewoon op Marktplaats/Vraag & Aanbod zetten? Enig idee wat het systeem nog waard is? Een mooie indicatie zou erg handig zijn. Het liefst doe ik de PC toch weg, het enige component dat ik zou (kunnen) hergebruiken is/zijn de videokaart en hardeschijf. De videokaart zou ik puur hergebruiken omdat ik vrijwel nooit (zware) games speel en het is nog een goede kaart. Daarnaast is het ook mooi om in een modern systeem gewoon een nieuwe videokaart van 150/200 euro te doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Robin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Taxatie is helaas niet toegestaan. Voor aankoopadvies kan je terecht in Desktop Aankoopadvies.

Dit topic is gesloten.