Juno foto's alleen voor geeks?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het is soms een beetje afwegen wanneer een onderwerp onder geek en wanneer onder nieuws valt. Dat is met name bij onderwerpen die op de rand van tech balanceren, zoals bij ruimtevaart vaak het geval is. In dit geval had het ook als nieuws gekund, zeker gezien de vorige onderwerpen. Terechte vraag dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf op 14-07-2017 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

DaCoTa schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:56:
Ik vraag me af waarom geek: Ruimtesonde Juno stuurt foto's van Jupiters grote rode vlek naar aarde bij .geek is ingedeeld en alle andere topics bij nieuws staan?
Je hebt zeker een punt, maar zoals Olaf al terecht aangeeft, is het zeker bij dit soort ruimtevaartonderwerpen soms wat meer afwegen of het echt onder 'nieuws' valt.

Mijn gedachtegang om te kiezen voor een geek was als volgt. Ik vond het eigenlijk nét niet nieuwswaardig genoeg voor een 'volwaardig' nieuwsbericht, omdat eigenlijk het enige nieuws die foto's van de great red spot waren. Eerder is een soortgelijk bericht over foto's van de noordpool van Jupiter wel als nieuws en niet als geek gebracht, maar dat waren toen de eerste foto's die Juno had genomen. Daardoor vond ik dat iets nieuwswaardiger en koos ik nu voor een geek. Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad ook, en misschien beter, als nieuwsbericht had gekund. In ieder geval hebben we het 'nieuws' wel gebracht ;)