Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Hi,

Nu dat de overheid zichzelf meer rechten heeft gegeven met het spioneren van zijn burgers ben ik van plan om
een Sophos Firewall in te zetten.

Ik heb een "oud" machientje (I3 2120, 8GB Mem, 1x 120 GB SSD en 4x 2TB hard disks).
Deze heeft 1 Gigabit Intel Netwerk aansluiting.

Graag zou ik jullie mening willen vragen voor onderstaande kwestie.

Ik ben van plan om server 2012 R2 te gebruiken met Hyper-V. Deze zal ik inzetten als Fileserver als vervanging van mijn oude Synology met 2 TB disken.

Als VM wil ik dan Sophos gaan gebruiken. Ik kan hyper-v\sophos configureren dat die meerdere vlans over de 1 beschikbare Lan aansluiting stuurt. IK heb daarbij nog een Managed switch nodig.

Of ik kan een PCIE kaart nemen met 1 a 2 extra Netwerk aansluitingen. een "domme" switch heb ik.
Ik heb een ziggo aanluiting van 150/15 Mbit\s

Welke van bovenstaande opties zijn het beste, vlans of extra lan verbindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Uhm? En wat lost dit volgens jou op aan de nieuwe aftapwet maatregelen? Helemaal niks, want je knalt nog steeds je internet unencrypted over de lijn van je ISP t internet op en ze zullen eerder aftappen op ISP niveau (wijkcentrales etc) dan specifiek bij jou thuis (tenzij je een hele donkere kant hebt of zo). Dus dit gaat echt niks oplossen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Gaat dat ze ook je pc mogen hacken. Dan maakt een Sophos firewall wel uit in vergelijking met de standaard ziggo routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:43

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Om je vraag te beantwoorden een extra nic (die je gelijk aansluit op je server) of vlans maakt in dit geval niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hinerakatauri79 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:55:
Gaat dat ze ook je pc mogen hacken. Dan maakt een Sophos firewall wel uit in vergelijking met de standaard ziggo routertje.
Lees je eerst eens in over de materie voordat je je gaat beveiligen voor spoken. Nee de overheid mag je PC niet hacken, net als dat ze niet bij je mogen inbreken. Alleen als jij je met zeer criminele of terroristische zaken bezighoud. Verder is je methode die je voorstaat niet de meest veilige. Want je wilt je hypervisor ook als server gebruiken doe dan hypervisor VM 1 Sophos VM 2 Fileserver.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Bedankt voor je antwoord Frogmen. Denk dat ik inderdaad hypervisor VM 1 Sophos VM 2 Fileserver.

Dit ook omdat ik net gezien heb dat ik niet meerdere virtual switchen aan een fysieke nic kan hangen onder Hyper-V. Onder Hyper-v blijft enkel optie meerdere fysieke nics als ik Sophos wil gebruiken.
Pagina: 1