Instellingen van LG

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hallo,

Waar dienen deze instellingen in de OSD van de LG 795 FT:
MOIRE
CONVERGENCE
PURITY

Whatever.

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok..
Moiré : Dit heeft te maken met interferentie.
Als je ooit natuurkunde op school hebt gehad (en er wat van onthouden hebt :) ) weet je dat 2 golven die niet dezelfde frequentie hebben elkaar op bepaalde plekken versterken en op bepaalde plekken uitdoven. Wat heeft dit nou met Moiré te maken? Bij moire zorgt het masker (dat er normaal voor zorgt dat de RGB-beeldpuntjes op de goede plek komen) van je monitor ervoor dat je hele nare patronen en banden op je scherm krijgt. Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~hamish/moire.gif

Effe een voorbeeldje voor je gemaakt. Dit soort patronen dus..

Nou kinderen, dit was wel weer genoeg voor vandaag. Morgen de volgende les: Convergence en purity...

Hamish

• Hamish
  • Niet online
Hee, heef ik een superdeluze uitleg, lees je het niet! dôh!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hey Hamish,

Dankje voor je uitleg, soms komt het wel eens voor dat ik sommige topics helemaal vergeet... :( Maargoed, ik ben het een beetje zat met deze monitor, hij geeft een bruin/geel beeld in de rechterkant van het beeld, ik heb vandaag de LG servicedesk gebeld, ik krijg zo spoedig mogelijk een nieuwe monitor, want met deze kan ik niet leven... :( ;)

Vertel me niet dat je boxen en andere dingen niet naast de monitor mag zetten, want dat heb ik laatst verplaats, box staat nu 2 meter verderop..... ok? ;)

Whatever.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hamish,

Krijg nou wat, ik krijg dat voorbeeldje niet recht in het beld d.m.v de juiste instelling van het OSD, het beeldje is aan de rechterkan misvormd.... strange... :r
Ik heb de Moire geprobeer en convergence en purity.. don't work for me.. :(

Whatever.

• Hamish
  • Niet online
Meendering,

is al goed joh, zat wat te zeuren...
Wel effe voor de duidelijkheid, ik heb dit plaatje hierboven met opzet zo gemaakt dat het eruit ziet alsof je last hebt van Moire effecten.. 't ligt in dit geval dus niet aan je monitor...anders kon je ook niet zien wat ik bedoelde...

Convergence:

Vaak is deze funktie opgesplitst in horz. en vert. convergentie.

Hiermee pas je de instellingen aan die de monitor inwendig moet doen om (in geval van Horz. conv) zowel in het midden (waar de afstand tot de eletronenkanonnen het kortst is en de afbuiging het minst) tot aan de uiterste zijkanten van je scherm( afstand groter en afbuiging groter) het beeld goed weer te geven.

Als die niet goed staat, kan het beeld er in het midden wel goed uit zien, maar naar de randen toe niet. De RGB kanonnen schieten dan niet op hetzelfde punt, een rode/blauw rand aan je pixels etc...

Hamish

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dit plaatje hoort toch recht te zijn als je een goede monitor met de juiste instellingen hebt?
Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~hamish/moire.gif

Ik heb net nog een keer geprobeerd maar het wil gewoon niet.... :(

Whatever.

Verwijderd

mh. bij mij krijg ik hem redelijk, maar nogsteeds niet superstrak

(ondanks mijn monitor: Princeton graphic system Ultra-2000)

ik denk dat je een trinitron / diamantron moet hebben om dit echt te kunnen...

• Hamish
  • Niet online
Ho! Stop!

Dit beeld zit er op een goed afgestelde monitor juist NIET goed uit. Express, met opzet, ik probeer moiré te laten zien hiermee. Stel je monitor niet anders af!

Op een goed afgestelde monitor zie wèl de banden erin.!

Hamish

Verwijderd

Ik heb anders nog wel een handig progje voor je deze geeft de speciale beelden plus een help file met uitleg.

• Hamish
  • Niet online
Nokia heeft op zijn site een monitor calibratie prog staan.

Hamish
Pagina: 1