Videoprobleem Ati 7850 na creators update Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36
Klein kickje gehad vanuit het andere forum:

Heb een serieus probleem wat gerelateerd lijkt te zijn aan de Creators update van Windows 10

Gisteren update binnen gehad. Na een reboot ging mijn dochter Sims4 spelen.

Artefacts op het scherm en uiteindelijk een beeld met rode lijntjes/vakjes.
Na een reboot een zwart scherm en geen beeld
Veilige modus opgestart, driver verwijderd, reboot, weer geen beeld, weer veilige modus, nieuwe driver voor mijn Ati HD7850 geïnstalleerd.
Weer geen beeld.
Teruggezet naar een herstelpunt. Probleem blijft. Teruggezet naar een nog eerder herstelpunt, nog steeds hetzelfde probleem.

Nu weet ik het even niet meer ! Videokaart lijkt wel gewoon te werken (post/Bios/veilige modus).

Ik lees op diverse fora mensen met hetzelfde probleem, maar een oplossing is er niet echt.

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:07

Nemesizz

Untouchable

Videokaart lijkt wel gewoon te werken (post/Bios/veilige modus).
Dat zegt helaas niet alles. M'n mors dode Geforce 8800 gaf ook beeld tijdens de POST en in veilige modus, toch is die kaart zo dood als een pier (inmiddels geen beeld meer, maar vlak nadat die defect ging gaf die nog wel iets beeld).
Teruggezet naar een herstelpunt. Probleem blijft. Teruggezet naar een nog eerder herstelpunt, nog steeds hetzelfde probleem.
Doet mij vermoeden dat de kaart waarschijnlijk toch defect is.

Wat je nog zou kunnen proberen:
- Linux live CD (hoef je dus niet het OS zelf te installeren), daar ook beeld problemen > zeer grote kans dat de kaart echt defect is

- iets simpeler, maar een tijdje in de BIOS blijven (UEFI), als daar bijvoorbeeld toch ineens gekke dingen gebeuren (verkleuringen) kun je drivers uitsluiten (die zijn immers niet geladen) en is het een hardwarematig defect.

Zijn nog wel een paar dingen, zoals tijdelijk een ander ouder OS proberen (Windows 7 op een oude schijf of iets dergelijks, puur om even te testen of het niet een Win10 driver issue is), kaart in een andere PC proberen (is niet altijd mogelijk als je geen 2e PC voor handen hebt).

Maar dingen zoals die live cd of even in de UEFI hangen zijn heel simpel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36
Is er een live linux distro die specifiek de videokaart kan testen ?

Edit

Had nog een niet aangesloten ubuntu distro in mijn pc hangen als fail safe.

Deze draait nu al een uurtje zonder enig probleem

Dus geen defecte kaart ?

Edit

Driver nogmaals gedeinstalleerd met DDU. Tijden het installeren van de driver weer een zwart scherm en niets meer.

Ik weet het nu niet meer....

[ Voor 80% gewijzigd door Noppesnada op 13-07-2017 21:53 ]