Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht gaming/studie

Pagina: 1
Acties:

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:20
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Opzoek naar een Windows laptop. Wil graag op mijn laptop kunnen gamen en zou handig zijn als hij bruikbaar is voor 3D programma's als SolidWorks, of programma's als Photoshop/InDesign

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1200-1400e
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Neem mijn laptop met name vaak mee in de trein, maar altijd in een tas. Oude laptop heeft een accuduur van 2 uur nu, levert nog niet veel problemen op

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben erg fan van de degelijkheid van HP laptops, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Zelf was ik deze laptop: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd al tegen het lijf gelopen.

Ik heb ook de mogelijkheid om met korting de HP zbook studio G4 te kopen via de TU Delft. http://studenten.tudelft....oject/modellen-2017-2018/

Mijzelf leek de Pavillion al beter, ik zou de G4 namelijk sowieso willen uitbreiden met meer opslag en meer geheugen. Ik hoor graag tips!

Verwijderd

@voetsr Slank en rank, inderdaad erg fraai, maar het komt de koeling niet echt ten goede. Hou dus wel rekening met fan-noise en behoorlijk hoge temperaturen die gaan ontstaan tijdens intensief gamen.

Ik zou je dus willen adviseren om voor €50,00 meer een iets 'dikkere' laptop te nemen zoals de MSI, welke geen hitteproblemen heeft.

pricewatch: MSI GP62 7RD-200NL (Leopard)

• revo37
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:05:
@voetsr Slank en rank, inderdaad erg fraai, maar het komt de koeling niet echt ten goede. Hou dus wel rekening met fan-noise en behoorlijk hoge temperaturen die gaan ontstaan tijdens intensief gamen.

Ik zou je dus willen adviseren om voor €50,00 meer een iets 'dikkere' laptop te nemen zoals de MSI, welke geen hitteproblemen heeft.

pricewatch: MSI GP62 7RD-200NL (Leopard)
Bedankt voor je reactie. Had het misschien in het start topic erbij moeten zetten, maar heb wel graag een 'professionele' uitstraling van mijn laptop. Dat vind ik bij MSI vaak toch wel tegenvallen.

In hoeverre kan de hitte echt een problemen worden? Voor simpele dingen wordt de integrated videokaart gebruikt toch?

Verwijderd

voetsr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor je reactie. Had het misschien in het start topic erbij moeten zetten, maar heb wel graag een 'professionele' uitstraling van mijn laptop. Dat vind ik bij MSI vaak toch wel tegenvallen.

In hoeverre kan de hitte echt een problemen worden? Voor simpele dingen wordt de integrated videokaart gebruikt toch?
De 10 series GTX kaarten worden continu gebruikt, en dus ook belast. Als jij een dedicated kaart wilt die alleen begint te werken bij zware toepassingen, dan zou ik een GTX 960M GPU o.i.d. kiezen. Tevens zou ik dan voor een Asus gaan als het gaat om een professionele uitstraling. Tevens heeft de Asus een veel betere aluminium behuizing en sterkere accu. Het geheugen is eenvoudig te upgraden naar 16GB. Hitte kan voor throttling zorgen, oftewel het inklappen van de prestaties.

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY273T

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 15:52 ]

• revo37
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:49:
[...]
De 10 series GTX kaarten worden continu gebruikt, en dus ook belast. Als jij een dedicated kaart wilt die alleen begint te werken bij zware toepassingen, dan zou ik een GTX 960M GPU o.i.d. kiezen. Tevens zou ik dan voor een Asus gaan als het gaat om een professionele uitstraling. Tevens heeft de Asus een veel betere aluminium behuizing en sterkere accu. Het geheugen is eenvoudig te upgraden naar 16GB. Hitte kan voor throttling zorgen, oftewel het inklappen van de prestaties.

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY273T
Waarom zit er in de Pavillion Power dan een twee videokaart, wat is daar het nut van?
Mij is tevens ook verteld dat de levensduur van de Pavillion tegenvalt? Weet je hier wat over? Voor deze prijs ben ik wel op zoek naar een laptop voor de komende 4/5 jaar

[ Voor 9% gewijzigd door revo37 op 13-07-2017 21:21 ]

Verwijderd

Waarom 2 videokaarten, dat weet ik niet precies, maar ik weet wel dat de 10 serie GTX GPU standaard aanslaat bij het opstarten van een laptop en vervolgens mee blijft draaien. Ik weet ook dat er laptops zijn waarbij je de GTX10 serie GPU uit kunt schakelen middels een knop. Die optie zit echter op de veel duurdere laptops, en is dus niet standaard.

De Asus die ik als optie weer heb gegeven, gaat minimaal 4 jaar mee voor hetgeen jij ermee wilt doen. Als jij echt een laptop zoekt met een GTX10 serie GPU, dan zou ik echt voor de MSI kiezen...ondanks het uiterlijk. Hoge temperaturen is namelijk wel iets wat de levensduur van componenten verkort. Zoals je dus begrijpt is goede koeling c.q. warmteafvoer dus een cruciaal iets.
Pagina: 1