PVC vloer tegen de muur, opzoek naar tips.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:22
Wij willen over de gehele beneden verdieping een verlijmde pvc vloer leggen. Hierover is heel veel uitleg te vinden en is ons ook helemaal duidelijk hoe we dit moeten doen. Echter willen we dezelfde vloer ook tegen 1 muur aanleggen (op een voorzetwand, waar achter we alle kabels kunnen wegwerken).

Nu vraag ik me af van welk materiaal we deze voorzetmuur het beste kunnen maken?
De pvc delen zelf zijn niet stevig genoeg, dus wij zaten aan OSB platen te denken? Iemand hier ervaring mee?

De voorbeelden die ik kan vinden gaan vaak uit van pvc vloeren die zwevend gelegd kunnen worden en dus ook stevig genoeg zijn om direct tegen de richels aan te zetten.

Echter hebben wij dus een pvc vloer die verlijmd moet worden (en die zijn maar 2,5mm dik).

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmmie op 13-07-2017 12:36 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 21:50
Ik begrijp dat je niet meer dan een koof wilt maken. Komt hier ook nog een TV oid dergelijk aan te hangen?
In geval van puur een koof dan volstaat 8-12mm MDF/Multiplex. Als je er ook gewicht aan gaat hangen zal ik zeker richting de >18mm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Er komen inderdaad 3 schermen tegen aan te hangen en een plank voor wat apperatuur, dus ik wilde idd voor 18mm plaatwerk gaan, maar MDF is hier dus beter voor geschikt dan OSB platen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
De pvc stroken kun je perfect tegen de mdf wand verlijmen middels de normale pvc lijm welke je op de vloer gebruikt.
voor eventuele buitenhoeken zijn speciale aluminium strips verkrijgbaar of je verlijmd eerst de pvc en zaagt/freest het daarna de plaat in verstek.

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ok dan ga ik met MDF platen werken. Nog 1 ander vraagje.

Stel ik plaats richels van 7.5cm x 7.5cm tegen de muur.

*|
*|
*|
===========
*|
*|
*|

| = MDF plaat
* = richel
=========== = meubelplaat.

Als ik dan tussen de richels een meubelplaat klem van 40cm diep. En deze ook nog met een kleine hoekjes vastzet aan de rachels (maar dus wel volledig achter de mdf platen. Zou dit dan stevig genoeg zijn? Ik wil een soort blinde boekenplanken maken die gebruikt kunnen worden om als mini bureautje kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 21:50
Afhankelijk van de lengte en ondersteuning die je gaat maken, multiplex buigt niet door. Dat doet MDF wel bij onvoldoende ondersteuning.
Pagina: 1